شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه تخصصی دنا پلاس با 207
مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس

207 صندوقدار و دنا پلاس دو عضو پرطرفدار از خانواده ایران خودرو هستند که به‌رغم تفات‌هایی که برای آن‌ها در ادامه مطلب برخواهیم شمرد، باید اشاره کنیم که هر دو از یک رگ و ریشه هستند! بله! از کمپانی پژو فرانسه. 207 که نسخه ارتقا یافته 206 محبوب ما ایرانی‌هاست.

اگر نمی‌دانید خوب است در جریان باشید که دنا هم نسخه فیس لیفت سمندی است که خودش روی پلتفرم 405 ساخته و پرداخته شد. بنابراین ما در ادامه این مطلب قرار است با هم بررسی کنیم که پیروز میدان مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس کدام یک است. با ما همراه باشید.

مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس

معرفی پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

مقاله تطبیقی خود را با معرفی پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس آغاز می‌کنیم. همین ابتدا باید عرض کنیم که 207 ایرانی با آنچه در اروپا با عنوان پژو 207 شناخته می‌شود تفاوت‌های فاحشی دارد. آنچه اولین و بزرگترین کمپانی خودروساز ایرانی با نام 207 وارد بازار کرد در واقع فیس لیفت 206 بود. ماشینی که یک نقطه عطف در تاریخ خودروسازی، مونتاژ و واردات ماشین در کشور ما محسوب می‌شود.

آنچه ایران خودرو با 206 تجربه کرد، مثال مشابهی در دنیا ندارد! خودرویی که پا به سن گذاشته، اما هنوز هم محبوب است. نه تنها محبوب مانده و همچنان تقاضا برای خرید اقساطی صفر آن زیاد است، بلکه بسیار راحت در بازار دست دوم هم معامله می‌شود. علاوه بر این، همچنان الهام‌بخش تولید بسیاری از خودروهای ملی مانند رانا و تیبا است.

بنابراین در مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس و در معرفی 207 باید بگوییم آنچه کمپانی ایرانی به‌عنوان نسخه پیشرفته 206 ساخت، از سال 1389 با حرف انگلیسی i به مشتری ایرانی عرضه شد. البته این 207 همانند 206 هاچبک بود  و 7 سال بعد ایران خودرو نسخه صندوقدار آن را بدون هیچ تفاوتی در توان فنی و امکانات رفاهی روانه بازار کرد و این‌بار حروف اختصاری SD را در کنار نام قبلی خودرو قرار داد.

چنانچه قصد شرکت در طرح  فروش اقساطی 207 را دارید، می‌توانید از طریق مجموعه ما اقدام کنید. ما در آرشا خودرو شرایطی مانند خرید قسطی خودرو با حداقل پیش پرداخت، اقساط بلند مدت، قیمت واقعی و حاشیه سود استاندارد و منصفانه را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌ایم. بنابراین بهترین فرصت برای تصاحب 207 را از دست ندهید. 02148000998

در ادامه معرفی پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس به سراغ گل سر سبد خودروهای ایرانی می‌رویم. سدانی که این روزها توانسته موفقیت قابل توجهی را از آن کمپانی سازنده کند و با وجود تمام انتقاداتی که به آن وارد است، به‌عنوان یکی از خودروهای پرفروش و محبوب ایرانی جای خود را در دل هم‌وطنان ما باز کرده است.

پیش از اینکه سراغ مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس به‌صورت تخصصی برویم، بد نیست گریزی به سال تولید و نحوه رونمایی از دنا بزنیم. دنا هنوز یک دهه از حضور خود در جاده‌های کشورمان را پشت سر نگذاشته است، در واقع سال 1393 بود که مهندسان ایران خودرو تصمیم گرفتند یک خودرو کاملا جدید را روی یک پلتفرم قدیمی توسعه دهند.

پلتفرم 405 برای این مهم انتخاب شده بود و قرار شد دنا، نسخه فیس لیفت و ارتقا یافته سمند باشد. اما در نهایت آنچه عرضه شد، از نظر ظاهری تفاوت‌های فاحشی با سمند داشت به‌طوری که شاید هنوز هم خیلی‌ها ندانند دنا، توسعه یافته سمند است!

به‌طورکلی آنچه در خودروسازی دنیا مرسوم است این که وقتی نسخه ارتقایافته از یک ماشینی ساخته می‌شود، نسخه قدیمی دچار توقف تولید می‌شود. اما در ایران شاهد چنین رویدادی نیستیم، همانطور که دنا در مدل‌های مختلف تولید و عرضه شد، اما ایران خودرو دست از سر تولید اسب پیر خود سمند و شیر سالخورده فرانسوی الاصل یعنی 405 هم برنداشت!

نکته آخری که باید پیرامون معرفی پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس و به‌خصوص درباره دنا باید بگوییم اینکه پس از تولید دنا به‌عنوان نسخه‌ پایه، برادران دیگرش در انواع مدل‌های دنا پلاس، دنا پلاس توربو و  نسخه اتوماتیک هم پا به عرصه گذاشتند.

موضوع مهم اینکه امکان شرکت در طرح فروش اقساطی دنا برای شما علاقمندان به این خودرو از سوی آرشا خودرو فراهم شده است. بنابراین این فرصت را دارید که با شرایطی مانند اقساط بلند مدت، ثبت سند به نام خریدار، تعیین مبلغ اقساط بر اساس توان مالی خود و دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید در این طرح شرکت کنید

 

مقایسه طراحی ظاهری پژو 207 با دنا پلاس

مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس را از تفاوت‌های ظاهری دو خودرو آغاز می‌کنیم. جایی که اصلی‌ترین تفاوت 207 صندوقدار با برادر بزرگترش را باید تمایز چراغ‌های بیرون‌زده جلو برشمرد. چراغ‌هایی که به شمشیری دو لبه برای 207 تبدیل شده‌اند. باید اعتراف کنیم که تمام نسخه‌های ارتقا یافته 206 نتوانستند موفقیت هارمونی طراحی خارجی نسخه اولیه را تکرار کنند، اما نباید این واقعیت را هم نادیده بگیریم که همین تغییرات جزیی، باعث مدرن‌تر شدن چهره 207 شده‌ است.

به همین علت از عبارت شمشیر دو لبه استفاده کردیم. زیرا این ظاهر جدید به‌راحتی می‌تواند نسل جوان را اقناع کند که با یک ماشین مدرن طرف هستند. البته علت این موضوع را باید در بازار کم تنوع خودروهای داخلی هم جستجو کرد.

اما از سویی 206 اصیل همچنان طرفداران خاص خودش را دارد. اضافه شدن صندوق به 207 اگرچه از نظر فضای بار، یک امتیاز مثبت است، اما از نظر جذابیت نتوانسته است برتری جدی برای این خودرو باشد. به‌طورکلی با خرید 207 صندوقدار صاحب یک سدان چشم قلمبه با لبی خندان خواهید شد!

بررسی طراحی ظاهری ذر پژو 207 و دنا پلاس

در مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس و در بررسی مشخصات بدنه به سراغ دنا می‌رویم. خودرویی که عنوان یکی از زیباترین ماشین‌های ایرانی را به خود اختصاص داده است. توضیح بیشتر اینکه دنا یکی از بهترین نسخه‌های فیس لیفتی به‌شمار می‌رود که خودروسازان ایرانی موفق به تولید آن شده‌اند.

از آنجایی که معمولا نزد کمپانی‌های ایرانی اینگونه مرسوم است که با اضافه کردن یک صندوق یا تعویض رنگ سپر ادعا می‌کنند فیس لیفت یکی از تولیدات سابق را عرضه کرده‌اند، اما دنا اگرچه روی پلتفرم 405 ساخته شده و ارتقا یافته سمند است، بااین حال طراحی متفاوت و به مراتب زیباتری دارد.

اگرچه به زیبایی ظاهری دنا نیز انتقادات زیادی وارد است. طراحان ایران خودرو مدعی شده‌اند برای طراحی بدنه دنا از محصولات فورد و میتسوبیشی الهام گرفته‌اند، اما وقتی عکس دنا را از نمای روبرو در کنار محصولات آسیای شرقی و امریکایی بگذارید، متوجه می‌شوید که کار از الهام گذشته است و عملا در برخی قسمت‌ها کپی برداری صورت گرفته است.

با شرکت در طرح فروش اقساطی دنا پلاس صاحب خودرویی می‌شوید که در نمای جانبی بیشترین شباهت را به سمند دارد، اما در نمای عقب باز هم  ایران خودرویی‌ها دست به الهام گرفتن از محصولات خارجی زده‌اند. به‌طورکلی باید بگوییم طراحی دماغه دنا، چه الهام گرفته باشد چه کپی، جذاب و چشم‌نواز است و به حق این خودرو لقب یکی از خوش قیافه‌ترین خودروهای ایرانی را به خود اختصاص داده است.

بین پژو 207 و دنا پلاس کدام را بخریم

در مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس از نظر ظاهری باید بگوییم که برنده قطعی این رقابت با تفاوت امتیاز بالا، دنا پلاس است! زیرا اولا 207 نسخه فیس لیفت بسیار ساده‌ای از 206 است که حتی نتوانسته هارمونی نسخه اولیه خود را هم حفظ کند، ثانیا طراحی بسیار ساده‌ای دارد که به‌سختی بتواند افراد مشکل‌پسند را راضی کند.

مقایسه طراحی داخلی پژو 207 با دنا پلاس

اینک باید به سراغ مقایسه طراحی داخلی پژو 207 با دنا پلاس برویم. با ورود به کابین 207 صندوقدار همان حس و حال کابین 207هاچبک به شما دست می‌دهد. 207 هاچبک هم چندان تفاوت فاحشی با طراحی داخلی 206 نداشت. به‌طورکلی اتفاق شگفت‌انگیزی در کابین 207 رخ نداده است، به‌جز اضافه شدن چند دکمه کنترلی روی فرمان و یک صفحه نمایش.

متاسفانه تجربه کاربری مالکان حاکی از این است که راننده دید مناسبی به صفحه نمایش ندارد و ارگونومی  صندلی‌ها نیز از راحتی مناسبی برخوردار نیست. اگرچه 207 صندوقدار از نظر بدنه طول بیشتری دارد، اما فضای کابین چندان تغییری نکرده است و انگار کابین 206 با همان گنجایش در دل 207 جاساز شده است.

در مقایسه 207 صندوقدار با دنا پلاس درباره کابین دنا باید بگوییم که دسترسی راننده به ادوات و تجهیزات و نیز تسلط به دکمه‌های کنترلی بسیار خوب است. متریال به‌کار رفته چندان تعریفی ندارد که این البته یک مشکل شایع در تمام خودروهای ایرانی است با این وجود طراحی دو رنگ و هارمونی مناسب ادوات و تجهیزات حس مدرن و خوبی به راننده و سرنشینان القا می‌کند. فضای نشیمن از ارگونومی خوبی برخوردار است و ظرفیت کابین همانند سمند و 405، برای خانواده‌های 5 نفره قد بلند و درشت هیکل، مناسب ارزیابی می‌شود.

به‌طورکلی در مقایسه طراحی داخلی پژو 207 با دنا پلاس باید بگوییم، اگر به‌دنبال یک کابین جادار و مدرن هستید، دنا پلاس گزینه بهتری برای شماست، اما اگر کابین ساده و اسپرت را می‌پسندید باید به سراغ 207 صندوقدار بروید.

 

مقایسه آپشن و امکانات پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

وقتی حرف از امکانات رفاهی می‌شود، ابتدا باید این واقعیت را در نظر بگیرید که درباره خودروهای ایرانی صحبت می‌کنیم. بنابراین انتظار نداشته باشید لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی پیش روی شما بگذاریم آن‌طور که درباره آپشن‌های خودروهای چینی می‌نویسیم.

چراکه خودروساز ایرانی تا جایی که بتواند سعی می‌کند از امکانات کم کند تا قیمت اقتصادی‌تری برای محصولات خود در نظر بگیرد. با این مقدمه به مقایسه آپشن و امکانات پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس  می‌پردازیم. امکانات رفاهی نسخه فیس لیفت206 محبوب ما ایرانی‌ها را باید اینگونه برشمرد:

  • کروز کنترل
  • سنسور عقب
  • دزدگیر فابریک
  • سیستم ترمز ABS و EBD
  • دیلایت
  • چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
  • چراغ بدرقه
  • سیستم فرمان برقی
  • سیستم صوتی با شش اسپیکر
  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی
  • دوربین شب
  • بلوتوث
  • USB و گیرنده تلویزیون
  • تهویه اتوماتیک
  • صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی
  • صندلی عقب تاشونده
  • آینه‌های بغل گرمکن دار با تنظیم برقی
  • سقف شیشه‌ای (در برخی مدل‌ها)

و اما امکانات رفاهی دنا پلاس شامل موارد زیر است:

  • کروز کنترل
  • سنسور عقب
  • ترمز ضد قفل
  • چراغ روز
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • دکمه‌های کنترل روی فرمان
  • دوربین عقب
  • ناوبری
  • صندلی برقی راننده و سرنشین جلو
  • آینه بغل برقی
  • سانروف

درباره مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس باید یگوییم که اگرچه دو خودرو بسیاری از امکانات مشابه دارند، اما صندلی برقی و سانروف بارزترین امکانات رفاهی است که کفه ترازو را به سمت این تولید ایران خودرو سنگین می‌کند.

 

تجهیزات پژو 207 صندوقدار دنا پلاس
چراغ چراغ‌های جلو هالوژنی- سیستم روشنایی در روز- مه‌شکن جلو و عقب-  تنظيم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل- چراغ بدرقه چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون- دیلایت (Day Light)- مه‌شكن جلو و عقب- تنظيم زاويه نور چراغ‏های جلو از داخل- چراغ بدرقه
سیستم‌های مولتی مدیا سيستم مالتی مديا-USB، GPS  DVD و بلوتوث موبايل- 4 عدد بلندگو- 2 عدد توييتر- خروجی آمپلی‌فاير- پورت ورودی سيستم صوتی اضافی، آنتن اكتيو 6 اسپیکر- کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری روی فرمان، GPS، اسپیکرهای جلو و عقب تیوتر، سیستم پاسخ دادن تلفن همراه با بلوتوث- قابلیت پشتیبانی Bluetooth، USB CD/DVD، MP3/MP4  ،SD card
صفحه نمایش 7 اینچی لمسی 7 اینچی لمسی
رینگ 14 اینچ آلومینیومی 15 اینچی آلومینیومی
آینه آينه‌های جانبی برقی تاشونده و مجهز به گرمكن آينه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتيک
تهویه مطبوع تنظیم خودکار تهویه هوا تنظیم خودکار تهویه هوا، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
صندلی صندلی راننده 6 حرکته دستی و سرنشین جلو 4 حرکته دستی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس صندلی‌های راننده و سرنشین جلو 8 حرکته الکترونیکی
شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی بالابرهای جلو و عقب برقی
سیستم‌های هشدار دهنده سنسور هشدار دهنده عقب سنسور هشداردهنده عقب
سایر امکانات قفل مرکزی با ریموت کنترل- فرمان برقی- کروز کنترل- دوربین دنده عقب- دسترسي به صندوق عقب از داخل خودرو- اسپويلر عقب قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، ایموبلایزر، سانروف دو حالته (عملکرد پاور ویندو و آنتی ترپ)، آنتن سقفی جديد (Shark fin) به‌همراه سيستم پشتيبانی از رهياب

 

کارایی و عملکرد 207 صندوقدار و دنا پلاس

درباره کارایی و عملکرد 207 صندوقدار و دنا پلاس در توان فنی و تجربه رانندگی در بخش بعدی سخن خواهیم گفت. اما درباره عملکرد ترمزها و ایمنی دو خودرو باید گفت، متاسفانه هیچ کدام از دو خودرو توسط هیچ موسسه بین‌المللی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند که اکنون با قطعیت اعلام کنیم یکی از این دو سدان ایمن‌تر از دیگری است.

با این وجود گفتن این نکته خالی از لطف نیست که دنا پلاس به سبب بهره‌مندی از چهار ایربگ برای راننده، سرنشین جلو و دو ایربگ جانبی قدری ایمن،تر از 207 صندوقدار تشخیص داده می‌شود. این در حالی است که برخی به سبب یکسان بودن پلتفرم 207 صندوقدار و 206 و بهره‌مندی 206 از ستاره‌های ایمنی، ایمنی 207 را هم مورد تایید موسسات بین‌المللی می‌دانند. بااین‌حال نباید این واقعیت را انکار کرد که خودروسازان ایرانی گویی هیچ تمایلی برای سنجش سطح ایمنی خودروهای تولیدی خود توسط موسسات شناخته شده ندارند.

تجربه رانندگی با دنا پلاس و 207

تجربه رانندگی پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

در ادامه مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس به مبحث تجربه رانندگی می‌پردازیم. اگرچه تا اینجای مقاله شاهد برتری نسبی دنا به دیگر عضو خانواده ایران خودرو بوده‌ایم، اما باید اعلام کنیم که تجربه رانندگی می‌تواند این رقابت را به هم نزدیک‌تر کند. اگر سابقه نشستن پشت فرمان 206 را داشته باشید، از سواری نرم آن اطلاع دارید.

همان سواری نرم و هماهنگی مطلوب بین گیربکس و موتور در 207 به اضافه فرمان برقی شده است و سواری به‌مراتب راحت‌تر و دل‌پذیرتری را به وجود آورده است. این در حالی است که اگر از پشت فرمان 207 بلند شوید و پشت فرمان دنا پلاس بنشینید احتمالا متوجه عدم هماهنگی گیربکس و پیشرانه EF7 آن خواهید شد. به‌نظر می‌رسد این موتور توان حمل چنین جثه سنگینی را ندارد! بنابراین اجازه بدهید در بخش مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس از نظر تجربه رانندگی امتیاز این مرحله را به 207 بدهیم.

 

مقایسه فنی پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

درباره مقایسه فنی پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس باید بگوییم که 207 مجهز به یک پیشرانه TU5  با 1.6 لیتری است می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

حداکثر سرعت 207  را باید 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدی آن را 12.6 ثانیه اعلام کرد. 207 با دو نوع جعبه دنده پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتومات به بازار عرضه شده است. در مقایسه دنا پلاس توربو با پژو 207 صندوقدار باید گفت دنا پلاس توربو همان پیشرانه‌ای را دارد که پیشتر روی سورن توربو نصب  شده بود، یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1645 سی سی که از نوع موتور ملی EF7 است.

این پیشرانه می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 11 ثانیه است که برای خودرو ساخت داخل با این ابعاد و این وزن عالی است. حداکثر سرعت دنا پلاس توربو را 205 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده‌اند. این خودرو مجهز به یک جعبه دنده شش سرعته خودکار است.

 

بررسی آلایندگی و مصرف سوخت

در مقایسه فنی پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس به بررسی آلایندگی و مصرف سوخت دو خودرو می‌پردازیم. مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس در هر صد کیلومتر معادل  ۷.۹ لیتر است و استاندارد آلایندگی آن را  یورو 4 اعلام کرده‌اند. این در حالی است که 207 صندوقدار صدی 7.3 لیتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است. بنابراین دو خودرو تقریبا شرایطی مشابه برای مصرف سوخت دارند با این تفاوت که وزن دنا پلاس، بیشتر از 207 SD است.

 

بررسی وضعیت بازار پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم آنچه ایران خودرو با با 206 هاچبک و صندوقدار تجربه کرد واقعا کم‌نظیر بود. درحالی که هنوز 206 علاقمندان بسیاری دارد، اما 207 اگرچه به بازار شوک داد و تقاضای زیادی برای خرید را به خود اختصاض داد، اما گویا نتوانسته است موفقیت 206 را کسب کند که اکنون از خط تولید کمپانی کنار گذاشته شده است.

در مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس از نظر وضعیت بازار و استقبال مردم، دنا پلاس در روزهای اوج خود به سر می‌برد. زیرا به‌سبب امکانات رفاهی که عنوان کردیم به مذاق مشتری ایرانی خوش نشسته است و همچنان در ردیف‌های بالای جدول پرفروش‌ترین خودروهای ایرانی در سالی که گذشت قرار دارد.

 

جمع بندی

با مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس، دنا پلاس و دیگر رقبا باید اذعان کنیم که با توجه به توقف تولید، ممکن است برای خرید آن در بازار دست دوم دچار مشکل شوید. درحالی‌که دنا پلاس می‌تواند تمام انتظارات شما از یک خودرو زیبا، با امکانات رفاهی و فنی مناسب را در این محدوده قیمتی برآورده کند. برای خرید اقساطی دنا پلاس می‌توانید از طریق آرشا خودرو اقدام کنید.

 

سوالات متداول:

سوالات متداول:

بین پژو 207 صندوق‌دار و دنا پلاس، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم 207 صندوق‌دار و هم دنا پلاس دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو پژو 207 صندوق‌دار و دنا پلاس در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب پژو 207 صندوق‌دار و دنا پلاس شوید.

ثبت دیدگاه