شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه‌ی 207i و H30 کراس
مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس

در روزگاری که اکثر افراد یک خانواده ناگزیرند برای امرار معاش ساعات طولانی سر کار باشند و غالبا با ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی برای رفت و آمد به محل کار مواجه هستند، هیچ چیز بهتر از خودروهای هاچبک دنده اتومات نیست!

دیگر دغدغه تعویض دنده وجود ندارد و اگر کاری پیش بیاید، برای هاچبک‌های جمع و جور جای پارک کنار خیابان راحت‌تر پیدا می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس بپردازیم، زیرا هر دو خودرو در زمره هاچبک‌های اتومات بازار محسوب می‌شوند که اتفاقا ماشین‌های پرطرفداری هم هستند. اگر شما هم قصد خرید ماشین دارید، اما تردید دارید کدام یک از این دو را انتخاب کنید، این مطلب به انتخاب شما کمک خواهد کرد.

ضمنا علاقمندان ۲۰۷i می‌توانند برای خرید اقساطی خودرو محبوبشان از طریق آرشا خودرو اقدام کنند. طرح زمستانه فروش ویژه اقساطی ۲۰۷ آی هم اکنون در دستور کار مجموعه قرار دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس بگیرید. 02148000998

معرفی پژو 207 و H30 کراس

۲۰۷ آی طی سالی که گذشت با جهش قیمتی مواجه شد، اما همچنان تقاضا برای خرید آن زیاد است، زیرا ماشینی جوان پسند و محبوب به شمار می‌رود. البته اگر گمان می‌کنید ۲۰۷i همان نسخه‌ای است که کمپانی پژو فرانسه با عنوان ۲۰۷ ساخته است سخت در اشتباه هستید!

آنچه در ایران با عنوان ۲۰۷ عرضه شده است فیس لیفت ۲۰۶ است، ماشینی که پژو آن را با نام ۲۰۶ پلاس عرضه کرده بود، اما معلوم نیست مهندسان ایران خودرو دقیقا به چه هدفی برای یک خودرو فیس لیفت، نامی متمایز از نسخه اصلی را برگزیدند!

و اما اچ سی کراس؛ پیش از اینکه به سراغ مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس برویم، بد نیست مختصر معرفی از این هاچ بک کراس ارایه کنیم. همین ابتدا اجازه بدهید آب پاکی را بریزیم روی دست افرادی که گمان می‌کنند این خودرو بر اساس نامش یک کراس است! این خودرو یک هاچ بک ساده است! همین؛

البته کمپانی‌های ایران خودرو و دانگ فنگ با در نظر گرفتن ابعاد کشیده‌تر و قطعات پلاستیکی و روف‌رک‌ها تلاش کرده‌اند شکل و شمایلی شبیه به شاسی به این ماشین ببخشند اما ارتفاع کم خودرو و چرخ‌های کوچک خیلی زود دست سازندگان را برای خریدار رو می‌کند! ماجرای مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید اچ سی کراس هم روی یک پلتفرم قدیمی از محصولات قدیمی پژو سیتروئن ساخته شده است و به عبارتی با ۲۰۷ یک جد مشترک دارند!

اگرچه HC کراس از ابتدای عرضه ایراد ریز و درشت کم نداشت، اما یک عامل به موفقیت این خودرو در بازار کمک کرد و آن هم در محدوده قیمتی مناسب این ماشین نسبت به دیگر رقبا خلاصه می‌شود.

اگر به دنبال بهترین شرایط برای خرید اقساطی اچ سی کراس می‌گردید، ما در آرشا خودرو با مزایای تحویل یک ساعته، ثبت سند به نام خریدار و تنظیم قراردادهای شفاف، این هاچبک چینی را به فروش می‌رسانیم. برای ثبت نام در طرح خرید و یا استعلام قیمت روز این ماشین با دفاتر آرشا خودرو تماس بگیرید.

مقایسه پژو207 با دانگ فنگ H30 کراس از نظر طراحی ظاهری

در مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس ابتدا به طراحی ظاهری دو خودرو می‌پردازیم. نمی‌توان درباره ظاهر ۲۰۷ آی صحبت کرد، اما پای ۲۰۶ را وسط نکشید. خودرویی که از نظر ظاهری یک نقطه عطف در تاریخ خودروسازی اروپا محسوب می‌شود! ۲۰۶ از نظر جذابیت و هماهنگی ظاهر با مشخصات فنی و ایمنی واقعا یک شاهکار بود.

شاهکاری که باعث شد تا سال‌ها این خودرو در اروپا روی خط تولید باقی بماند و بعد از ۲۰ سال هم چنان در ایران محبوب باشد. با این مقدمه باید گفت ۲۰۷ ظاهر قابل قبول و مدرنی دارد.

تفاوت این دو خودرو یعنی ۲۰۶ و ۲۰۷ آی در چراغ‌ها و سپر جلو است، در واقع به بیان دیگر باید بگوییم عمده تغییر ۲۰۷ آی با ۲۰۶ در نمای روبروست. به جز چراغ‌ها و سپر، جلو پنجره و خط و خطوط کاپوت هم به طراحی روز نزدیک‌تر شده‌اند و چهره‌ای خشن‌تر و پرقدرت‌تر به ۲۰۷ بخشیده است.

در مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس نوبت به بررسی ظاهر هاچبک چینی می‌رسد. پیشتر در مقاله‌ای درباره ظاهر ۲۰۶ گفته بودیم کم پیش می‌آید کسی از ظاهر این خودرو خوشش نیاید. حال درباره اچ سی کراس باید بگوییم مخاطب نمی‌تواند حسی به ظاهر این خودرو نداشته باشد!

واکنش مخاطب از دو حالت خارج نیست، یا معتقد است این خودرو زشت است یا زیبا!! علت این مساله را باید در آشفتگی طراحی آن عنوان کرد. همان طور که در معرفی اچ سی کراس در همین مقاله بیان کردیم این خودرو با عنوان هاچبک کراس وارد بازار شد، اما هاچبک ساده بود! همین تناقضات در ظاهر آن هم هویداست و باعث می‌شود مشتری یا از ظاهر اسپرت آن خوشش بیاید یا اچ سی کراس را نپسندد.

بررسی طراحی طاهری در 207i و H30 کراس

در نتیجه باید گفت انتخاب میان دو خودرو بر اساس ظاهر کاملا به سلیقه و ذائقه مشتری بستگی دارد. اما نمی‌توان انکار کرد که ۲۰۷ فیس لیفت ۲۰۶ جذاب است، ۲۰۶ی که اگرچه پا به سن گذاشته اما همچنان می‌تواند دل‌های زیادی را با خود همراه کند، این در حالی است که خروجی کار طراحان اچ سی کراس ایده‌آل از آب در نیامده است.

اگر با مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس از نظر ظاهری به این نتیجه رسیده‌اید که ۲۰۷ بخرید، هم اکنون طرح فروش اقساطی 207 و در مدل‌های فروش اقساطی پژو 207 دنده‌ای و فروش اقساطی پژو 207 اتومات، در آرشا خودرو در دستور کار قرار دارد. برای اطلاع از جزئیات کلیک کنید.

مقایسه پژو 207 و h30 کراس از نظر طراحی داخلی

اکنون قصد داریم به مقایسه پژو 207 و h30 کراس از نظر طراحی داخلی و فضای کابین بپردازیم. هر چقدر که از نظر ظاهری ۲۰۷ به ۲۰۶ شباهت دارد، از نظر طراحی داخلی مهندسان ایران خودرو طرحی نو درانداخته‌اند. البته وقتی حرف از طرح نو می‌زنیم شما هم سطح توقعتان را در حد و اندازه خودروسازان ایرانی محدود کنید!

با این تفسیر که انتظار متریال آنچنانی یا تغییر صد در صدی را نداشته باشید، کنسول میانی و تم کلی همان فضای ۲۰۶ است، اما تلاش شده تا المان‌های مدرن به کابین راه پیدا کنند. غربیلک فرمان، پنل پشت فرمان و صفحه نمایش لمسی به طور کلی حس و حال یک کابین مدرن را به مالک القا می‌کنند.

از نظر ظرفیت و گنجایش کابین فضای کلی همانی است که در ۲۰۶ بود و سرنشینان عقب همچنان مشکل جای پا دارند. اما باید با این واقعیت کنار بیایید که این خودرو هاچبک است و کم بودن قضای عقب کاملا طبیعی است.

در ادامه بررسی ویژگی‌ها و مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس از نظر طراحی داخلی باید بگوییم که بر خلاف آشفتگی ظاهری اچ سی کراس، این خودرو از یک کابین هماهنگ، جذاب و مدرن سود می‌برد. امتیاز این مرحله را اچ سی کراس در حالی دریافت می‌کند که کابین آن در نخستین سالهای تولید و عرضه نسبت به دیگر خودروهای هم رده و هم قیمت شرایط بسیار مطلوب‌تری را داشت.

متریال به کار رفته در کابین هم نمره قبولی را دریافت می‌کند و اگرچه این خودرو نقاط کور زیادی در ناحیه ستون‌ها دارد، اما نوع طراحی کلی و چینش ادوات در کنار هم از نقاط قوت طراحی داخلی اچ سی کراس محسوب می‌شوند. هم چنین در قیاس با ۲۰۷ آی این خودرو فضای داخلی بیشتری دارد و با کمبود جا برای سرنشینان عقب مواجه نیست. بنابراین اگر ملاک انتخاب شما برای خرید یکی از این دو خودرو کابین جذاب‌تر و جادارتر باشد، باید اچ سی کراس را انتخاب کنید!

برای خرید قسطی این خودرو با بهترین شرایط نظیر خرید با کمترین پیش پرداخت، اقساط بلند مدت و تحویل فوری می‌توانید روی آرشا خودرو حساب کنید. برای شرکت در طرح فروش ویژه اچ سی کراس با ما تماس بگیرید.

مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس از نظر فنی

۲۰۷ آی دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری با تنفس طبیعی TU5 است که می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. نسخه فیس لیفت ۲۰۶ دارای یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است. یادتان هست که در بخشی از همین مقاله بیان کردیم که نژاد اصلی ۲۰۷ آی و اچ سی کراس به یک جد مشترک برمی‌گردد که پژو است؟!

حال در این قسمت از مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس از نظر فنی باید به شما بگوییم که عینا مشخصات فنی ۲۰۷ را برای اچ سی کراس هم در نظر بگیرید. بنابراین هر دو خودرو از نظر موتور، قدرت و گشتاور شرایطی مشابه دارند.

تنها تفاوت این دو خودرو در گیربکس آن‌هاست. ۲۰۷ مجهز به یک گیربکس AL4 با قابلیت تیپ‌ترونیک است، اما H30 کراس از یک گیربکس ساخت Aisin ژاپن بهره می‌گيرد که امکان تیپ ترونیک ندارد. به طور کلی هر دو خودرو عملکرد یکسانی دارند و در سطح بسیار جزیی در مصرف سوخت و شتاب صفر تا صدی با هم فرق دارند.

اگر متقاضی شرکت در طرح فروش اقساطی ۲۰۷i هستید، از طریق آرشا خودرو اقدام کنید. ما بستری فراهم کرده‌ایم تا شما با هر توان مالی که دارید بتوانید با بهترین شرایط صاحب خودرو مورد علاقه خود شوید. برای اطلاع از جزئیات با ما تماس بگیرید.

جنبه‌های مختلف خهودروهای 207i و h30 کراس

 

مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس از نظر امکانات ایمنی

در ادامه مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس به قیاس دو خودرو از نظر ایمنی می‌پردازیم. همین ابتدای بخش بیان می‌کنیم که دو خودرو تقریبا از نظر ایمنی شرایط یکسانی دارند، برخی امکانات در ۲۰۷ هست که در اچ سی کراس نیست و برخی از تجهیزات ایمنی را دانگ فنگ داراست که فیس لیفت ۲۰۶ ندارد.

در بخش سیستم ترمز و پایداری ۲۰۷ آی مجهز به ترمز دیسکی خنک‌شونده محور جلو، ترمز دیسکی یا کاسه‌ای محور عقب، ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی EBA است، در حالی که اچ سی کراس ترمز کمکی ندارد.

از طرفی ۲۰۷ دارای دو کیسه هواست اما اچ سی کراس مجهز به چهار ایربگ است یعنی دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و دو کیسه هوای جانبی. در مقایسه پژو 207 آی و اچ سی کراس از نظر ایمنی باید گفت، هیچ کدام از دو خودرو تست ایمنی نداده‌اند، اما با توجه به اینکه ۲۰۷ فیس لیفت ۲۰۶ محسوب می‌شود می‌توان چهار ستاره ایمنی ۲۰۶ را به این خودرو هم نسبت داد.

انتخاب بین 207 آی و اچ سی کراس

برای خرید اقساطی اچ سی کراس با مراکز فروش ما تماس بگیرید. ما با شرایط تحویل فوری، اقساط بلند مدت و فروش قسطی با قیمت واقعی در کنار شما هستیم.

 

مقایسه پژو 207 و h30 کراس از نظر امکانات رفاهی

در بخش مقایسه پژو 207 و h30 کراس از نظر امکانات رفاهی باید این موضوع را در نظر بگیرید که ۲۰۷ چندین تیپ دارد! بنابراین اگر اشتباه انتخاب کنید شاید سقف پانوراما و فرمان برقی و رینگ آلومینیومی نصیب شما نشود! به طور کلی هر دو خودرو دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند.

تا چند سال پیش این خودروها لقب اقتصادی داشتند، اما اینک بی‌رحمانه است اگر ادعا کنیم ۲۰۷ و اچ سی کراس در محدوده اقتصادی قرار دارند!! مهم‌ترین وجه تمایز دو خودرو در امکانات رفاهی داشتن سانروف در اچ سی کراس است که ۲۰۷ فاقد آن است، اما ۲۰۷ ای در برخی تیپ‌ها سقف پانوراما دارد که برای مشتری ایرانی بسیار جذاب خواهد بود.

چنانچه قصد خرید اقساطی ۲۰۷ ای با بهترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت را دارید همه روزه در ساعات کاری با کارشناسان آرشا خودرو تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان از جزییات طرح نیز مطلع شوید.

تفاوت‌های بین H30 کراس و 207 آی

کدام یک را بخریم؟! اچ سی کراس یا ۲۰۷i

ما در این مطلب به شکل مبسوط به مقایسه پژو 207 و h30 کراس پرداختیم و در نهایت این شما هستید که باید پاسخ دهید آیا علاقمند به ظاهر ۲۰۶ اصیل و کلاسیک هستید و برای یافتن نمونه مدرن‌تری از آن ۲۰۷ آی را انتخاب خواهید کرد، که برای آگاهی بیشتر می‌توانید مطلب «مقایسه‌ی بین 206 و 207» را نیز مطالعه کنید. یا دلتان می‌خواهد یک هاچبک جادار خانوادگی با سواری نرم‌تر را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که تجربه کاربری مالکان حاکی از این است که دسترسی به قطعات ۲۰۷ راحت‌تر است و بازار دست دوم آن هم پر رونق‌تر از اچ سی کراس است. در نهایت انتخاب شما هر یک از این خودروها که باشد ما در آرشا خودرو با مزایای تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت، قیمت واقعی، حاشیه سود متعارف و کمترین پیش پرداخت در کنار شما هستیم تا خودرو دلخواهتان را به پارکینگ ببرید. برای دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید قسطی خودرو با مشاوران ما گفتگو کنید.

 

سوالات متداول:

بین پژو 207 آی و اچ سی کراس، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم پژو 207 آی و اچ سی کراس دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو پژو 207 آی و اچ سی کراس در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب پژو 207 آی و اچ سی کراس شوید.

 

 

ثبت دیدگاه