شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

بررسی فنی سمند LX با پژو 405
بررسی فنی سمند LX با پژو 405

هر جا صحبت از طرح‌های فروش سمند یا خانواده پژوهای فرانسوی الاصل باشد، متقاضیان برای آن صف خواهند کشید. نمونه‌اش در همین مجموعه خودمان! امکان ندارد ما در آرشا خودرو طرحی برای فروش اقساطی سمند یا پژو 405 ارائه کنیم و استقبال از آن ما را شگفت زده نکند. در بین خانواده شیرها، 405 همیشه محبوب بود. ظاهر رسمی و همه پسند در کنار شتاب خوب و کابین جادار باعث شد مشتری به او وفادار شود.

ایران خودرو که شاهد محبوبیت این خودرو در بین مشتریان خود شد، سمند یعنی نخستین خودرو ملی خود را از روی پلتفرم 405 ساخت، البته با انجام یکسری تغییرات جزئی. در هر حال ما در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای آرشا خودرو تهیه و تنظیم شده است قصد داریم تا به بررسی فنی سمند LX با پژو 405 بپردازیم. اگر شما هم از علاقمندان به این ماشین‌های رسمی و اصطلاحا کارمندی یا مدیریتی ایرانی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی پژو 405

پیش از اینکه بخواهیم به مقایسه یا تفاوت سمند LX با پژو 405 بپردازیم، بد نیست که توضیحی مختصر درباره هر کدام ارائه دهیم. 405 از محبوب‌ ترین خودروهای تاریخ ایران است، نه تنها در ایران بلکه این عضو از خانواده پژو به تمام کشورهایی که رفت با استقبال مواجه شد. البته گفتن این نکته هم لازم است که این ماشین هم اکنون از خط تولید اروپا و کشورهایی که به آن وارد شده بود کنار رفته است، اما همچنان در ایران تولید و عرضه می‌ شود.

405اولین عضو از پژو نبود که وارد ایران شد، پیشتر در سال 77 مشتری کشور ما با برادر بزرگتر آن یعنی 305 آشنا شده بود، اما 405، 206 و پارس سال هنوز و همچنان طرفدار دارند. در بررسی فنی سمند LX با پژو 405 و به طور خاص و ویژه درباره این ماشین فرانسوی الاصل باید بگوییم که طی تمام دهه‌ های حضور در ایران تغییر چشمگیری در آن را شاهد نبوده‌ ایم، به جز اینکه در ابتدا این ماشین موتور کاربراتوری داشت که در نسخه‌ های بعدی انژکتوری شد. از نظر ظاهری هم به جز در مدل SLX  اتفاق خاصی را شاهد نبودیم، مگر اندک تفاوتی که بسیار ناچیز بود. برای آگاهی از شرایط فروش اقساطی پژو 405 در آرشا خودرو همین الان کلیک کنید.

معرفی سمند LX

قبل از  مقایسه فنی سمند LX با پژو 405 به معرفی نخستین خودرو ملی ایران خودرو و به طور کلی خودرو سازان کشورمان می‌ پردازیم. اوایل دهه 80 نخستین کمپانی خودرو ساز ایرانی، خودرو ملی خود را روانه بازار کرد و سپس سمند در انواع مدل‌ ها ساخته و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد. سمند را هنوز هم در ناوگان تاکسی رانی کشور مشاهده می‌ کنید و باید به این نکته اشاره کنیم که کابین جادار یکی از مهمترین مزایای این خودرو است. برای آگاهی از شرایط فروش اقساطی سمند LX در آرشا خودرو همین الان کلیک کنید.

مقایسه سمند LX با پژو 405

در ادامه به بررسی فنی سمند LX با پژو 405 و مقایسه دو خودرو از نظر طراحی ظاهری، فضای داخلی، ایمنی و امکانات رفاهی خواهیم پرداخت تا چنانچه میان خرید این دو دچار تردید هستید، با دیدی همه‌جانبه تصمیم بگیرید. هم چنان با ما همراه باشید.

تفاوت سمند LX با پژو 405

تفاوت سمند LX با پژو 405 از نظر طراحی ظاهری

پیشتر نیز اشاره کردیم که سمند روی پلتفرم 405  ساخته شده است، البته نه به طور کامل و تغییراتی جزئی را مهندسان ایران خودرو در نسخه نهایی سمند ال ایکس به وجود آورده‌اند. برخی کارشناسان معتقدند که دماغه تیز و خطوط بدنه در کنار جلو پنجره و چراغ‌های پژو 405، ظاهری جذاب‌تر به آن بخشیده است و چهره سمند، مطلوب جوانان نیست. اما برخی دیگر ظاهر سمند را به روزتر می‌دانند. در جدول زیر تفاوت سمند LX با پژو 405 در اندازه و وزن دو ماشین را به تفکیک آورده‌ایم:

مشخصات پژو 405  GLX سمند LX
طول خودرو 4408 میلیمتر 4502 میلیمتر
عرض خودرو 1694 میلیمتر 1720 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1410 میلیمتر 1460 میلیمتر
وزن خالص 1100 کیلوگرم 1220 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2669 میلیمتر 2671 میلیمتر

تفاوت سمند LX با پژو 405 از نظر طراحی داخلی

پیش از بررسی فنی سمند LX با پژو 405 قصد داریم کابین دو خودرو را نیز مورد مقایسه قرار دهیم. هر دو محصول ایران خودرو از نظر فضای داخلی در دسته خودروهای جادار قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین علت محبوبیت هر دو ماشین نزد مشتری ایرانی نیز همین موضوع باشد که این خودروها را برای سفرهای طول و دراز به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

طراحی داخلی سمند LX و پژو 405

خوب است بدانید که از مهم‌ترین تفاوت سمند LX با پژو 405 از نظر طراحی داخلی، بزرگتر بودن کابین سمند و استفاده از المان‌های چوبی در آن است. به جز این مورد رنگ و جنس تریم به کار رفته در کابین هر دو خودرو یکی است و متریال به کار رفته در آن‌ها نیز معمولی است.

مقایسه فنی سمند LX با پژو 405

در بررسی فنی سمند LX با پژو 405 باید گفت که پژو دارای یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر است که می‌تواند 100 اسب بخار فدرت و 153 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. همین پیشرانه را با همین قدرت و گشتاور برای سمند نیز در نظر بگیرید. البته در نظر هم داشته باشید که وزن سمند از پژو سنگین‌تر است. بنابراین طبیعی است که به تند و تیزی پژو 405 نباشد و همچنان جوانان ترجیح بدهند با پژو در جاده‌ها بتازند.

مشخصات فنی

پژو 405 GLX

سمند LX

حجم موتور 1761 سی سی 1761 سی سی
حداکثر توان موتور 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 153 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه 153 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ 8 8
شتاب 0 تا 100 11 ثانیه 13.1 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت 185 کیلومتر در ساعت
سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی
مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر 8.3 لیتر
استاندارد حد آلایندگی یورو 4 یورو 4

تفاوت سمند LX با پژو 405 از نظر ایمنی

پس از بررسی فنی سمند LX با پژو 405 اینک قصد داریم دو خودرو را از نظر ایمنی قیاس کنیم. یکی از مهم‌ترین مزایای محصولات پژو، جنس بدنه آن‌هاست. استحکام آلیاژ فولادی و هارمونی طراحی بدنه با توان فنی باعث می‌شود تا در سوانح، سرعت زیاد و پیچ‌های خطرناک بتوان خودرو را به راحتی مهار کرد یا در هنگام بروز حوادث، سرنشینان کمترین آسیب را ببینند.

این در حالی است که ایران خودرو سمند را نیز یکی از ایمن‌ترین خودروهای کشور عنوان کرده است. به هر حال هر دو خودرو در سیستم کنترل و پایداری مجهز به ABS و EBD هستند و تعداد کیسه هوا برای هر دو ماشین دو عدد برای راننده و سرنشین جلو لحاظ شده است.

ایمنی سمند LX و پژو 405

تفاوت سمند LX با پژو 405 از نظر امکانات رفاهی

با بررسی فنی سمند LX با پژو 405 و قیاس آن‌ها با خودروهای جدید باید صراحتا گفت امکانات رفاهی آنچنانی نباید از دو خودرو انتظار داشت. اما به هر حال تولید سمند چند سال پس از پژو 405 بوده است و به طبع از یک سری امکانات معمول رفاهی مانند سیستم هشدار پارک عقب، بالابر برقی شیشه عقب و بلندگوهای عقب برخوردار باشد. سمند نه تنها کابین بزرگتری دارد بلکه صندوق عقب آن نیز ظرفیت بیشتری را در اختیار مالک قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

ما با بررسی فنی سمند LX با پژو 405 و نیز مقایسه دو خودرو در بخش طراحی ظاهری، کابین و امکانات رفاهی و ایمنی تلاش کردیم شما را در تصمیم‌گیری برای خرید اقساطی یکی از این دو خودرو محبوب از آرشا خودرو یاری کنیم. همانطور که مطالعه کردید، شباهت دو خودرو به هم بسیار زیاد است و هر دو در بازار دست دوم نیز هواداران زیادی دارند. انتخاب نهایی کاملا به سلیقه و ذائقه شما بر میگردد. قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی هر کدام از این دو محصول ایران خودرو را که داشته باشید، ما در آرشا خودرو با بهترین شرایط در کنار شما هستیم تا یک خرید قسطی دلچسب را تجربه کنید. همین الان تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

بین سمند LX با پژو 405، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم سمند LX و هم پژو 405 دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو سمند LX با پژو 405 در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب سمند LX یا پژو 405 شوید.

ثبت دیدگاه