شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا
تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا

شرکت کیا موتورز حدود دو دهه پیش اقدام به تولید و عرضه اولین نسل از سراتو کرد. این خودرو جذاب تا به حال در چهار نسل و سه مدل سدان، هاچبک و کوپه ساخته و عرضه شده است و برای مشتری ایرانی هم ماشینی شناخته شده محسوب می‌شود، زیرا از نسل اول تا سوم آن به جاده‌های کشور ما راه پیدا کرده‌اند.

جالب اینکه نسل دوم هم، اکنون توسط دومین کمپانی خودروساز کشورمان یعنی سایپا، مونتاژ می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا بپردازیم. اما پیش از هر چیز بد نیست چهار نسل کیا سراتو را به صورت مختصر معرفی کنیم.

اگر از علاقه‌مندان سراتو هستید، این نوید را به شما می‌دهیم که هم‌اکنون مدیران فروش آرشا خودرو طرح ویژه فروش اقساطی سراتو مونتاژ سایپا را در دستور کار قرار داده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما گفتگو کنید. 02148000998

 

معرفی چهار نسل سراتو

در ادامه سعی می‌کنیم به صورت مختصر هر چهار نسل سراتو را به شما معرفی کنیم.

نسل اول

یک سال پس از اینکه کمپانی کیا موتورز سراتو را تولید کرد، آن را با نام کیا اسپکترا به بازارهای جهانی فرستاد. اما این مهم، در همان سال‌های اولیه برای ایران اتفاق نیفتاد و پنج سال طول کشید تا چرخ‌های سراتو نسل اول به کمک اطلس خودرو، در جاده‌های ایران بچرخد.

این خودرو از همان ابتدا مورد استقبال مشتری ایرانی قرار گرفت، زیرا حسن شهرت محصولات کره‌ای در آن سال‌ها تمام جهان، به خصوص ایران را در برگرفته بود! جالب است بدانید یک سال پس از ورود این خودرو به ایران، کیا قید تولید این سدان جمع و جور شهری را زد.

به هر حال این خودرو مجهز به یک موتور دو لیتری و گیر بکس اتوماتیک بود که  شتاب ۱۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۷ کیلومتر بر  ساعت آن یک خودرو پر قدرت و جذاب را در اختیار مشتری ایرانی قرار می‌داد. سراتو نسل اول در زمان خودش خودرو پر امکاناتی محسوب می‌شد که وجود سانروف، کروز کنترل، سنسور باران و آینه بغل برقی جذابیت آن را چند برابر می‌کرد. برای دانستن فرق سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

سراتو وارداتی یا سراتو مونتاژ سایپا

نسل دوم

نسل دوم سراتو با نام کیا فورته، در سه مدل با سه کلاس بدنه تولید شد. درست در سال ۲۰۰۸، یعنی در همان سالی که نسل اول با پا در میانی اطلس خودرو وارد ایران شده بود.

با این حال دو سال بعد اطلس خودرو نسل دوم را نیز به ایران وارد کرد و با وجود رقیب قدری مانند مزدا سه، سراتو با استقبال کم نظیر مشتری ایرانی مواجه شد. همین نسل از کیا سراتو توسط سایپا در ۴ تیپ متفاوت مونتاژ شد که در ادامه به شکل مبسوط به تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا خواهیم پرداخت.

چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی سراتو مونتاژ سایپا، زیر مجموعه طرح فروش اقساطی سایپا، را دارید، ما در آرشا خودرو در جشنواره فروش ویژه 1402 در کنار شما هستیم تا خودرو مورد علاقه‌تان را با بهترین شرایط از آن خود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مقایسه سراتو مونتاژ سایپا و کیا سراتو

نسل سوم

نسل سوم سراتو ۱۰ سال پیش پا به جاده‌های جهانی گذاشت، آن هم با ظاهری متفاوت‌تر از پیش به طوری که این بار نه تنها برای مزدا ۳ بلکه برای هیوندای النترا نیز رقیبی جدی محسوب می‌شد.

این سدان جذاب در سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد و باز هم با استقبال خیره‌کننده‌ای مواجه گشت به طوری که خیلی زود توانست خود را به عنوان یک سدان خانوادگی محبوب و دوست داشتنی  بدل کند.

آنچه اطلس خودرو به عنوان نسل سوم سراتو وارد ایران کرد، با دو پیشرانه ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری بود که هر دو گیربکس شش سرعته اتومات دارند. از نظر امکانات رفاهی هم هر دو مدل را باید پر از ویژگی‌های متعدد و جذاب معرفی کرد.

پس از معرفی هر چهار نسل کیا سراتو به بیان وجوه تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا خواهیم پرداخت. اگر از علاقه‌مندان سراتو مونتاژ سایپا هستید فرصت را از دست ندهید، برای شرکت در طرح‌های فروش اقساطی سراتو با مراکز فروش آرشا خودرو در ساعات کاری تماس حاصل نمایید.

سراتو وارداتی بخریم یا سراتو مونتاژ سایپا

نسل چهارم

آخرین نسل سراتو یک خودرو همه چیز تمام، با همه وجوه مدرنیته است که حدود چهار سال است تولید و عرضه شده. طراحی ظاهری این خودرو بسیار لوکس و جذاب است و این چشم نوازی به داخل کابین نیز کشیده شده است.

از نظر فنی نسل چهارم کیا سراتو با نسل سوم تفاوت فاحشی ندارد، مگر در بهره‌مندی از گیربکس هوشمند IVT در نسخه جدید. از نظر امکانات رفاهی نیز همه چیز در بهترین حالت خود قرار دارد.

متأسفانه این نسل از سراتو به سبب شدت گرفتن تحریم‌ها وارد ایران نشده است و در دسترس مشتری ایرانی قرار ندارد. برای خرید اقساطی سراتو مونتاژ سایپا و شرکت در طرح فروش اقساطی کیا سراتو، زیر مجموعه طرح فروش اقساطی خودرو خارجی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

بررسی جنبه‌های مختلف سراتو مونتاژ سایپا با کیا سراتو

مقایسه سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا

پس از معرفی چهار نسل موفق از کیا سراتو اینک قصد داریم به مقایسه سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا بپردازیم. البته باید اشاره کنیم دو خودرو از لحاظ ماهیت، مشابه هستند اما سایپا تصمیم گرفت مقداری تفاوت در نسخه مونتاژی خود ایجاد کند تا قیمت آن را برای مشتری داخلی به صرفه‌تر سازد.

دو سال پس از اینکه اطلس خودرو نسل دوم سراتو را وارد ایران کرد و استقبال بسیار زیادی نیز از این خودرو به عمل آمد، سایپا تصمیم گرفت با کمپانی کیا وارد مذاکره شود و در نهایت موفق شد امتیاز مونتاژ این سدان جذاب را در ایران از آن خود کند. سایپا کیا سراتو را در چهار تیپ مونتاژ و عرضه کرد که از آن میان باید به نسخه‌های اتومات و دستی سراتو با پیشرانه ۱.۶ لیتری و نسخه‌هایی با گیربکس ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات با پیشرانه ۲ لیتری اشاره کرد.

اگر متقاضی خرید قسطی سراتو مونتاژ سایپا هستید باید بدانید که آرشا خودرو این ماشین را با مزایای تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و اقساط بلند مدت عرضه می‌کند. برای ثبت نام در طرح خرید و اطلاع از جزئیات تماس بگیرید.

 

فرق سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا از نظر طراحی ظاهری

در بیان تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا ابتدا دو خودرو را از نظر طراحی ظاهری مقایسه خواهیم کرد.  واقعیت این است که دو خودرو شباهت بسیار زیادی به هم دارند، به طوری که اگر مطالعات دقیقی درباره خودروها نداشته باشید، سخت بتوانید تشخیص دهید کدام یک وارداتی و کدام مونتاژ داخل است.

اما چندین نشانه وجود دارد که نمونه داخلی را شناسایی کنید. به رینگ‌ها دقت کنید. رینگ به کار رفته در نسخه داخلی قدری کوچکتر از نسخه اصلی است، مهندسان سایپا علت این تفاوت را از بین بردن سواری خشک سراتو عنوان کرده‌اند که البته تا حدودی موفق هم شده‌اند، اما همین تفاوت جزئی در پایین آوردن هزینه نهایی خودرو نیز تأثیر گذاشته است.

از دیگر وجوه فرق سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا در بخش چراغ‌های عقب است، البته باز هم باید خیلی دقت کنید تا این تفاوت را دریابید و آخرین تفاوت هم در سر اگزوزهاست. برای شرکت در طرح فروش اقساطی سراتو مونتاژ سایپا و اطلاع از جزئیات طرح فروش اقساطی خودرو داخلی از آرشا خودرو با حداقل سرمایه و اقساط بلند مدت، هم اکنون اقدام کنید.

فرق طراحی داخلی در سراتو سایپا و کیا سراتو

فرق سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا در طراحی داخلی

تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا در بخش داخلی و کابین باید گفت کمپانی ایرانی همان راهی را رفته است که سال‌ها در تولید خودروهای اختصاصی‌اش هم می‌رفته! سایپا با عوض کردن داشبورد و صندلی و تودری و برخی ادوات تلاش کرده است تا جایی که می‌تواند، این داخلی سازی را به قیمت پایین‌تر آوردن هزینه نهایی خودرو تمام کند!

کاری که از پس آن بر آمده است، اما در عین حال متریالی بی‌کیفیت را جایگزین متریال به کار رفته در کابین سراتو وارداتی کرده است.از سویی طراحان سایپا یک حرکت جالب هم زده‌اند! در نسخه اتوماتیک سراتو برای کابین، نمایشگر لمسی مالتی مدیا در نظر گرفته‌اند! آپشنی که حتی در نسخه وارداتی هم  وجود نداشت و از این حیث باید گفت سایپا از جهتی کابین سراتو را ارتقا هم داده است!

آیا شما هم از علاقه‌مندان سراتو مونتاژ سایپا هستید، اما کمپانی طرحی برای فروش اقساطی محصولاتش در نظر نگرفته است؟! خب! انتظار دیگر بس است. هم اکنون از سوی آرشا خودرو این امکان برای شما وجود دارد که در طرح فروش قسطی سراتو شرکت کنید. برای اطلاع از جزئیات با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا از نظر فنی و ایمنی

اگرچه در بسیاری از مقالاتی که در وب‌سایت‌ها می‌خوانید آمده است که تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا در بخش فنی، آن‌چنان زیاد نیست، اما مشخصات فنی فقط در نوع پیشرانه و عدد و ارقام خلاصه نمی‌شود، بلکه تجربه کاربری مالکان را نیز باید در نظر گرفت. به هر حال مهندسان سایپا هم‌چنان برای اینکه قیمت نهایی را پایین بیاورند، اقدام به اعمال تغییراتی کرده‌اند که در برخی موارد بدون حساب و کناب بوده‌اند.

هر دو خودرو دارای پیشرانه‌های ۲ یا ۱.۶ لیتری هستند که نسخه ۲ لیتری قادر است تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. برای پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری هم  حداکثر ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور به ثبت رسیده است. شتاب صفر تا صدی هر دو نسخه عالی است، صدای بیرون خیلی کم به کابین نفوذ پیدا می‌کند، سواری نرم و فرمان پذیری مناسب است.

اما با مقایسه سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا در هنگام ترمزگیری به راحتی می‌توان دریافت که نسخه وارداتی، شرایط مطلوب‌تری از نظر کنترل و پایداری دارد. باید به شما بگوییم که سایپا قید ترمزهای عقب دیسکی نسخه اصلی را زده است و آن را با ترمزهای کاسه‌ای جایگزین کرده است.

به علاوه آپشن کنترل پایداری را نیز حذف کرده است و فقط دو ایربگ برای سراتو بر جای گذاشته است. البته سایپا در واکنش به همه چراها یک پاسخ دارد: “برای اینکه هزینه تمام شده خودرو را کمتر کنیم!” شاید به نظر شما این توجیه منطقی نباشد، اما با همه این اوصاف و با توجه به اوضاع معیشتی مردم به نظر می‌رسد حق با سایپا باشد.

کما اینکه از طرح‌های فروش اقساطی سراتو مونتاژ سایپا نیز استقبال بسیار خوبی به عمل آمده است! اگر شما هم متقاضی خرید اقساطی این خودرو هستید، می‌توانید از طریق آرشا خودرو اقدام کنید.

 

مقایسه سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ سایپا از نظر امکانات رفاهی

کاملا قابل پیش بینی است که از مهم‌ترین موارد تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا باید به حذف برخی امکانات از سوی کمپانی ایرانی اشاره کنیم که باز هم دست به چنین اقداماتی زده است تا قیمت سراتو را هر چه بیشتر اقتصادی کند!

این حذف کردن آپشن‌ها از ترمزهای دیسکی عقب شروع می‌شود تا به استارت دکمه‌ای و ایربگ جانبی و پرده‌ای، کنترل پایداری و رینگ و … می‌رسد. البته باید از این زاویه هم به دستکاری‌های مهندسان سایپا نگاه کرد که خب! اگر کسی بخواهد همان قدر پول بابت خرید سراتو بپردازد چرا باید بیاید سراغ سایپا؟! همان نسخه‌های وارداتی موجود را خریداری می‌کند.

سایپا به تولید و عرضه محصولات اقتصادی شهرت دارد و کاملا قابل توجیه است که تلاش کند سراتو را با حفظ شاکله اصلی اما ارزان‌تر به مشتری ایرانی برساند. مسأله اینجاست که ای کاش کمپانی، با کاهش سطح ایمنی این خودرو تلاش نمی‌کرد تا هزینه تمام شده را کاهش دهد، زیرا حذف برخی آیتم‌ها سبب شده است تا تعادل و پایداری سراتو دچار اختلال شود.

همه چیز در مورد سراتو سایپا و سراتو وارداتی

از علاقه‌مندان به ظاهر جذاب سراتو هستید، اما هر طور حساب و کتاب می‌کنید، حالا حالاها نمی‌توانید برای خرید آن اقدام کنید؟! فرصت را از دست ندهید. ما در آرشا خودرو طرح ویژه فروش اقساطی سراتو مونتاژ سایپا را در دستور کار قرار داده‌ایم تا شما بتوانید با هر شرایط مالی که دارید برای خرید خودرو محبوبتان اقدام کنید. برای اطلاع از جزئیات تماس بگیرید.

 

جمع بندی

تفاوت سراتو وارداتی و سراتو مونتاژ سایپا آن‌چنان عمیق نیست، اما همچنان انتقادات به سایپا بابت حذف برخی آیتم‌ها وارد است. با این وجود سراتو سایپا یک سدان خانوادگی با سرعت و شتاب عالی، ایمنی نسبتاً خوب و ظاهری جذاب است که امکانات رفاهی مطلوبی را در این بازه قیمتی نصیب شما می‌کند.

با همین پول، امکان خرید کیا سراتو وارداتی دست دوم برایتان میسر است که به سبب معایبی که بر خودرو دست دوم وارد است، اصلا پیشنهاد نمی‌شود. از آن‌جایی که سایپا معمولا خودروهایی کم‌استهلاک با هزینه تعمیر و نگهداری پایین عرضه می‌کند، در شرایط اقتصادی فعلی خرید سراتو مونتاژ سایپا منطقی‌تر به نظر می‌رسد. برای خرید این محصول با شرایط ویژه از آرشا خودرو هم اکنون تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

سراتو سایپا و سراتو مونتاژ چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

اگرچه این دو خودرو تفاوت چندان زیاد و چشم‌گیری با هم ندارند اما تفاوت‌های آن‌ها را می‌توان در جنبه‌های امکانات رفاهی، طراحی داخلی و البته مشخصات فنی جست و جو کرد.

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو سراتو سایپا و سراتو مونتاژدر آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب سراتو سایپا یا سراتو مونتاژ شوید.

ثبت دیدگاه