شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه دنا با ساندرو استپ وی
مقایسه ساندرو با دنا

در بسیاری از مواقع وقتی قرار است دو خودرو با هم قیاس شوند، خودروهایی از یک کلاس بدنه انتخاب می‌شوند. مثلا دو هاچبک از دو کمپانی معروف یا سدان شهری که هر دو در زمره پرفروش‌ترین خودروهای سال بوده‌اند.

اما از آنجایی که در اکثر مواقع برای مشتری ایرانی قیمت خودرو و به عبارت دقیق‌تر “پول” حرف اول و آخر را می‌زند، پیش از اینکه کلاس بدنه در نظر گرفته شود، حداقل و حداکثر بودجه موجود برای خرید خودرو در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به مقایسه ساندرو با دنا بپردازیم؛ دو خودرویی که تقریبا در یک محدوده قیمتی قرار دارند.

 

 

بررسی ساندرو و دنا

 

معرفی ساندرو و دنا

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که دنا بهتر است یا ساندرو؟ لازم است ابتدا به معرفی مختصری از دو خودرو بپردازیم.

ساندرو محصول مشترک کمپانی داچیا رومانی و رنو فرانسه است و در اروپا با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود. این ماشین که در کلاس سوپرمینی توسط پارس خودرو از زیر مجموعه‌های سایپا در سال 1394 وارد کشورمان شد، به قاره‌های افریقا، امریکا، اروپا و آسیا هم سفر کرده است و در کشورهای مصر، روسیه، برزیل و مکزیک هم با عنوان رنو ساندرو عرضه شده است.

پلتفرم اصلی ساندرو همان پلتفرم تندر 90 است که در اروپا با نام لوگان شناخته می‌شود. ساندرو در سه نسل تولید و عرضه شده است و سپس نسخه کراس اوور آن با نام ساندرو استپ وی قدم به جاده‌های جهانی گذاشت.

اگر از علاقمندان به این خودرو بااصالت و باکیفیت اروپایی هستید، هم اکنون امکان خرید اقساطی آن از سوی آرشا خودرو برای شما فراهم شده است. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا جزییات شرکت در طرح فروش اقساطی ساندرو را به شما اطلاع دهند. 02148000998

در ادامه مقایسه ساندرو با دنا به معرفی خودرو ملی ایران خودرو می‌پردازیم. دنا قرار بود به عنوان فیس لیفت سمند وارد بازار شود و جای این خودرو را بگیرد، اما ماحصل کار خودرویی متفاوت‌تر از نسخه فیس لیفت بود! در سال 93 شمسی یعنی تقریبا همزمان با تاریخی که ساندرو هم به ایران مهاجرت کرده بود، اولین نسخه دنا یعنی دنا معمولی روی پلتفرم سمند که همان پلتفرم پژو 405 بود ساخته و عرضه شد.

اما در تمام این سال‌هایی که از تولد دنا می‌گذرد، هرگز مشتری ایرانی آن را به چشم نسخه فیس لیفت نگاه نکرد و همواره به صورت خودرویی مستقل در کنار دیگر تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو معرفی شد.

آیا قصد شرکت در طرح فروش اقساطی دنا دارید، اما کمپانی همچنان با شرایط ثبت‌نام و قرعه‌کشی اقدام به فروش خودرو می‌کند؟! ما در آرشا خودرو بستری فراهم کرده‌ایم که شما بتوانید با کم‌ترین سرمایه، اقساط بلند مدت و قیمت واقعی صاحب دنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما ارتباط برقرار کنید.

 

مقایسه ساندرو با دنا از نظر مشخصات ظاهری

برای اینکه به مقایسه ساندرو با دنا بپردازیم، لازم است پیش از هر چیز دو خودرو را از نظر طراحی ظاهری با یکدیگر قیاس کنیم. رنو ساندرو از همان ابتدا با لقب اقتصادی پا به کشورهای جهان گذاشت. بنابراین انتظار زیادی است اگر بخواهیم یک خودرو اقتصادی با جذابیت ظاهری آنچنانی را شاهد باشیم.

داچیا تا جایی که توانسته است قید زرق و برق و تجهیزات و المان‌های اضافی را زده تا قیمت تمام شده ساندرو را پایین بیاورد. بنابراین آنچه در نهایت از ساندرو می‌بینید یک ظاهر ساده و معمولی است، اما بی‌انصافی است، اگر بگوییم این ظاهر آزاردهنده است؛ این طور نیست. ساندرو چهره‌ای اصیل و محافظه‌کار دارد. بنابراین اگر از آن جمله افرادی هستید که از ظواهر فانتزی و قطعات پیچیده و خطوط شکسته و حجم‌دهی‌های بی‌مورد خوشتان نمی‌آید، چه بسا چهره ساندرو به مذاقتان خوش‌تر از دیگر خودروهای هم رده بنشیند!

پیش از اینکه در بخش مقایسه ساندرو با دنا به سراغ ویژگی طراحی ظاهری دنا برویم، جا دارد به طرفداران ساندرو اطلاع دهیم که طرح فروش اقساطی این خودرو دو رگه رومانیایی_فرانسوی هم اکنون در دستور کار آرشا خودرو قرار گرفته است. برای اطلاع از جزییات، استعلام قیمت روز ساندرو و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان، با دفاتر فروش ما تماس بگیرید.

درباره ظاهر دنا باید گفت این خودرو یک فیس لیفت موفق از سمند است. سمندی که زیباترین نسخه‌ای که که از آن روانه بازار شد، سورن بود. با این حال دنا به لطف اقتباسات و الهاماتی که از خودروهای آسیای شرقی و امریکایی برداشت که البته گه‌گاه رنگ و بوی کپی برداری هم به خود گرفت، چهره‌ای بسیار مدرن و زیبا پیدا کرد به طوری که امروز بسیاری از کارشناسان با اطمینان آن را یکی از خوش قیافه‌ترین خودروهای حال حاضر بازار خودرو کشورمان می‌دانند.

دنا در نسخه پلاس، زیباتر از پیش شد و به رقیبی قدرتمند برای محصولات هم رده بدل گردید. بنابراین در پاسخ به این سوال که دنا بهتر است یا ساندرو؟ اگر قرار باشد فقط بر اساس طراحی ظاهری پاسخ دهیم باید بگوییم که بر اساس مقایسه ساندرو با دنا، دنا ایران خودرو به مراتب زیباتر، جذاب‌تر، مدرن‌تر و چشم‌نوازتر از محصول دو رگه کمپانی داچیا و رنو است.

اگر از طرفداران ظاهر مکعبی دنا هستید، این نوید را به شما می‌دهیم که ما در آرشا خودرو با شرایطی استثنایی اقدام به عرضه اقساطی خودرو می‌کنیم. تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و تعیین مبلغ اقساط بر اساس توان مالی مشتری تنها بخشی از امتیازاتی است که برای متقاضیان خرید اقساطی دنا در نظر گرفته‌ایم. با ما تماس بگیرید.

 

مقایسه ساندرو با دنا از نظر طراحی داخلی

ساندرو همان ظاهر ساده و بی‌آلایش خود را در کابین نیز تداوم بخشیده است، با این تفاوت که سادگی ظاهر آن با چاشنی اصالت همراه بود، اما در کابین عملا شاهد متریال نامرغوب و طراحی نازیبا هستیم. برای متریال نامرغوب می‌توانیم توجیه داچیا را برای اقتصادی کردن قیمت ساندرو بپذیریم اما این سبک طراحی کابین آن هم در عصر حاضر جز بی‌سلیقگی هیچ توجیه دیگری ندارد!

اما در مقایسه ساندرو با دنا، خودرو تولید شده در کشورمان از یک طراحی گرم، صمیمی، مدرن و جذاب بهره می‌برد. البته باید این واقعیت را بگوییم که طراحی داخلی دنا نیز برگرفته از خودروهای خارجی است اما به هر حال نتیجه کار بسیار دوست داشتنی از آب درآمده است. متریال به کار رفته مرغوب است و ارگونومی صندلی‌ها نیز رضایت بخش است.

در بخش ظرفیت کابین باید گفت هر دو خودرو جادار هستند، اما شاید تعجب کنید اگر بگوییم ساندرو بر خلاف قیافه‌اش که کوچک‌تر از دنا به نظر می‌رسد، جادارتر از این خودرو است! بنابراین اگر می‌خواهید بدانید از نظر طراحی داخلی دنا بهتر است یا ساندرو؟ باید بگوییم اگر جادار بودن برایتان مهم‌تر از جنس داشبورد و ادوات داخلی است، ساندرو را انتخاب کنید، اما اگر داشتن خودرویی با کابین مدرن برایتان یک اولویت مهم است، دنا را از دست ندهید.

ساندرو بخریم یا دنا

طرح فروش ویژه اقساطی ساندرو در دستور کار آرشا خودرو قرار گرفته است. علاقمندان برای شرکت در این طرح و اطلاع از جزییات با مراکز فروش مجموعه تماس حاصل نمایند.

 

مقایسه ساندرو با دنا از نظر قدرت پیشرانه و توان فنی

اکنون وقت آن رسیده است که به مقایسه ساندرو با دنا از نظر فنی بپردازیم. ساندرو مجهز به موتور معروف K4M است که همان موتور تندر 90 محسوب می‌شود. موتوری که به استهلاک کم، مصرف کم سوخت و ماندگاری بالا شهرت دارد. البته این نوع پیشرانه جدید نیست، اما شاید بتوان همین قدیمی بودن را یک مزیت برای آن در نظر گرفت.

چون به لطف حضور تندر نود در ایران تعمیرکاران با چم و خم آن آشناتر هستند و به سادگی قابل عیب‌یابی و تعمیر است. همین پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپه قادر است تا 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. در مقایسه ساندرو با دنا درباره پیشرانه دنا باید گفت که از نوع EF7 ملی است که به قدرت زیاد و استهلاک کم شهرت دارد، اما چون در زمره موتورهای جدید محسوب می‌شود، هراس از خراب شدن و سخت تعمیر شدن آن تا مدت‌ها وجود خواهد داشت. این پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپه نیز قادر است تا 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند.

ساندرو حدود 100کیلوگرم سبک‌تر از دنا است، با این وجود شتاب صفر تا صدی آن 11.5 ثانیه است در‌حالی‌که دنا 12.5 ثانیه طول می‌کشد تا به همین میزان سرعت دست پیدا کند. این‌ اعداد و ارقام به این معنی است که ساندرو نسبت به دنا از شتاب و چالاکی بیشتری برخوردار است.

در مقایسه ساندرو با دنا پلاس از نظر فنی مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که گیربکس ساندرو از مدل AL4 207 و گیربکس دنا پلاس از نوع CVT است که عملکرد فوق‌العاده‌ای برای آن ثبت شده است.

با این وجود هماهنگی میان گیربکس و پیشرانه ساندرو عالی است و سواری نرم و آرامش‌بخشی را به سرنشینان هدیه می‌دهد، اگرچه تعویض دنده در نسخه پلاس دنا نیز بسیار آرام و لذت‌بخش است، اما از نظر کیفیت سواری بین دنا و ساندرو در مسافت‌های طول و دراز، ساندرو عملکرد بهتری را به خود اختصاص می‌دهد.

مقایسه ساندرو با دنا

حداکثر سرعت ثبت شده برای دنا 190 کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که ساندرو نهایتا با 170 کیلومتر بر ساعت می‌تواند در جاده هنرنمایی کند.

در مقایسه ساندرو با دنا از نظر استانداردهای آلایندگی باید گفت که هر دو خودرو دارای استاندارد یورو 4 هستند. مصرف سوخت ترکیبی دو خودرو نیز به این شرح است که دنا محصول کمپانی ایران خودرو در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر بنزین می‌سوزاند و ساندرو ساخت کمپانی داچیا رومانی و رنو فرانسه، صدی 8.3 لیتر مصرف سوخت دارد.

اگر قرار باشد بر اساس آنچه درباره مشخصات فنی دو خودرو گفتیم به این نتیجه برسیم که دنا بهتر است یا ساندرو؟ باید بیان کنیم که دنا از نظر پیشرانه در شرایط بهتری است و به جز شتاب صفر تا صدی در مابقی حوزه‌ها نسبت به ساندرو برتری دارد.

این در حالی است که ساندرو با وجود ظاهر ساده و کابین کسل کننده‌اش از سایر رقبای هم رده خود از نظر کیفیت ساخت و توان فنی برتری داشت، اما در جدال با دنا عرصه را به این ماشین ایرانی واگذار کرده است.

اگر به خرید دنا، که در طرح فروش اقساطی ایران خودرو می‌باشد، فکر می‌کنید، اما مشکل تأمین اعتبار دارید، نگران نباشید. ما با دریافت کم‌ترین پیش پرداخت و اقساط بلند مدت این خودرو را در آرشا خودرو به فروش می‌رسانیم. برای ثبت نام در طرح خرید اقساطی دنا با ما تماس بگیرید.

 

دنا رنو ساندرو

کشور سازنده

 

ایران

فرانسه

سال (طراحی)

1393 2009

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1645سی سی 1598سی سی

حداکثر قدرت

115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

157 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده دستی 4 دنده خودکار

شتاب 0 تا 100

13.5 ثانیه 11.5 ثانیه

حداکثر سرعت

189 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت

وزن

1258 کیلوگرم 1146 کیلوگرم

 

مقایسه ساندرو با دنا از نظر تجهیزات ایمنی

در بخش مقایسه ساندرو با دنا از نظر امکانات ایمنی باید به این موضوع اشاره کنیم که محصول کمپانی رنو به جز ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، ترمز ضدقفل ABS به همراه توزيع الكترونيكي ترمز و دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو هیچ تجهیزات ایمنی دیگری ندارد!

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این هاچبک دو رگه رومانیایی_فرانسوی با وجود ضعف‌هایی که دارد، در سال 2009 موفق شده است سه ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP را بدست آورد. اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر این آزمون در سال‌های اخیر انجام می‌شد، ساندرو دیگر نمی‌توانست چنین استانداردی را کسب کند، اما بدنه مستحکم این خودرو، کیفیت ساخت و میدان دید بسیار عالی راننده از جمله مزایایی است که باعث می‌شود سطح ایمنی خودرو افزایش پیدا کند. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی ساندرو استپ وی از آرشا خودرو هم اکنون اقدام کنید.

در ادامه مقایسه ساندرو با دنا از نظر امکانات ایمنی باید درباره دنا بگوییم که این خودرو مجهز به ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكی، ترمز عقب ديسكی و دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو است و در مقایسه ساندرو با دنا پلاس باید بگوییم که محصول ایران خودرو دارای امکانات کامل‌تری مانند ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكي خنك شونده، ترمز عقب ديسكی، 4 عدد کیسه هوا برای راننده، سرنشين جلو و جانبي، هشداردهنده موانع عقب، سيستم عيب يابي هوشمند، كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع و کروز کنترل است.

اگرچه دنا و دنا پلاس تا کنون از هیچ مؤسسه معتبری ستاره ایمنی دریافت نکرده‌اند، اما امکانات ایمنی بیشتری نسبت به ساندرو دارند. برای خرید دنا به شیوه اقساطی با ما تماس بگیرید.

 

مقایسه ساندرو با دنا از نظر امکانات رفاهی

اگرچه دو خودرو از بسیاری از جهات پا به پای هم پیش آمده‌اند اما در مقایسه ساندرو با دنا، محصول کمپانی داچیا_رنو واقعا حرفی برای گفتن ندارد! تمام امکانات ساندرو در حد چند مورد ساده و ابتدایی خلاصه می‌شود در حالی که دنا لیست بلند بالایی از انواع امکانات رفاهی را به خود اختصاص داده است، به خصوص امکانات جذاب و مشتری پسندی مانند سانروف، کروز کنترل یا تهویه مطبوع اتومات!

دنا بهتر است یا ساندرو؟

ما تلاش کردیم در این مقاله با مقایسه ساندرو با دنا در بسیاری از زمینه‌ها به شما کمک کنیم تا چنانچه میان خرید اقساطی یکی از این دو ماشین از آرشا خودرو دچار تردید هستید، بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. اینکه دنا بهتر است یا ساندرو؟ علاوه بر اینکه به اولویت‌های شما برای خرید خودرو مربوط می‌شود، سلیقه و ذائقه شما را نیز نشان می‌دهد.

برخی عاشق چهره مدرن دنا هستند و برخی سادگی ساندرو و سوار بر مرکب یک خودرو اروپایی شدن را ترجیح می‌دهند. انتخاب با شماست. چه قصد خرید اقساطی دنا داشته باشید چه مایل به شرکت در طرح فروش اقساطی ساندرو، ما در آرشا خودرو، عرضه کننده‌ی طرح‌های فروش اقساطی خودرو، با بهترین شرایط در کنار شما هستیم. برای اطلاع از جزییات طرح، استعلام قیمت روز دو خودرو و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

بین دنا و ساندرو استپ وی، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم دنا و هم ساندرو دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو دنا و ساندرو استپ وی در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب ساندرو و دنا شوید.

 

ثبت دیدگاه