شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه سمند با دنا
مقایسه دنا با سمند سورن

در این مقاله قصد داریم دو خودروی سدان پرطرفدار را که اخیراً به مذاق ایرانیان خوش نشسته است مقایسه کنیم؛ دنا که با تیپ های معمولی، پلاس ساده، پلاس توربو دنده ای و پلاس توربو اتومات به بازار عرضه شده است و از سویی دیگر خودروی سمند، البته سمند از ابتدای ورود به بازار با تیپ های مختلفی عرضه شد، اما به دلیل اینکه تفاوت قیمتی و امکاناتی تمام گونه های سمند قابل مقایسه با دنا نمی باشد، به همین دلیل صرفاً به مقایسه دنا با سمند سورن می پردازیم.

سمند بهتر است یا دنا پلاس

 

علاقمندان به دنا می‌توانند برای خرید اقساطی این مکعب جذاب از طریق آرشا خودرو اقدام کنند و از مزایایی مانند تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و قیمت واقعی بهره‌مند شوند. برای ثبت نام در طرح فروش اقساطی دنا اینجا کلیک کنید.

 

معرفی دنا و سمند سورن

سمند سورن در سال 1385 با تغییر شکل سمند معمولی X7 و سمند LX توسط گروه صنعتی ایران خودرو روانه بازار شد. تاکنون سمند سورن با مدل‌های:

  • مالتی پلکس(MUX)
  • ELX
  • ELX EF7
  • ELX EF7 Euro4
  • ELX EF7 TC (توروبو شارژ)
  • و بالاخره سورن پلاس

به بازار عرضه شده است. سمند سورن از ابتدا تا کنون در تیپ‌های مختلف تغییراتی از قبیل تغییر در طراحی ظاهری خودرو، تغییر در داشبورد، افزودن آپشن‌ها، ارائه رنگ‌های خاص و از همه مهم‌تر تغییر در موتور خودرو را به خود دیده است.

در ادامه مقایسه دنا با سمند سورن به معرفی دنا محبوب ایران خودرو می‌پردازیم. دنا در سال 1393 با هدف جایگزینی خودروی سمند وارد بازار شد، طراحی ظاهری این محصول و پُرآپشن بودن آن، نظر مردم را به خود جلب کرد و مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفت، اما کیفیت پایین تولید در سال‌های اول باعث شد تا متقاضیان خرید خودرو داخلی، ظاهر خاص و آپشن‌های دنا را نادیده بگیرند و به سراغ دیگر خودروهای هم رده بروند.

طراحان و سازندگان دنا نیز این مسئله را به زودی متوجه شدند و در مدل‌های بعدی این خودرو، سعی کردند اشکالات را به حداقل برسانند و از سویی با افزودن امکانات رفاهی و تقویت موتور از بازار رقابت عقب نمانند.

طرفداران سمند می‌توانند هم اکنون برای خرید قسطی نخستین خودرو ملی از طریق آرشا خودرو اقدام کنند. ما در مجموعه خود امتیازاتی نظیر خرید اقساطی با کمترین پیش پرداخت، اقساط بلند مدت و ثبت سند به نام خریدار را برای مشتریان انواع سمند در نظر گرفته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 02148000998

 

بررسی دنا پلاس و سورن پلاس

مقایسه دنا با سمند سورن از نظر مشخصات ظاهری

در مقایسه دنا با سمند سورن از نظر ظاهر نباید فراموش کنیم که دنا با هدف جایگزینی خودروی سمند وارد بازار شد و می‌توان گفت دنا، نسخه ارتقاء یافته سمند است، به همین دلیل از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

بر خلاف آنچه احساس می‌شود که خودروی دنا بسیار کشیده‌تر از سمند است، طول دنا تنها 25 میلی­متر از سمند بیشتر است،  اما عرض آن 224 میلی­متر از سمند کمتر است. وزن هردو ماشین 1257 کیلوگرم است و ارتفاع یکسان 1460 میلی­متر را دارند. از نمای جانبی خودروی سمند و دنا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، البته ناگفته نماند که در طراحی طرفین دنا پلاس، مهندسان ایران خودرو  سلیقه به خرج داده‌اند و زیبایی آن را چند برابر کرده‌اند. هم‌چنین طراحی آینه‌های دنا ظاهری شیک‌تر از سمند به آن داده است.

آن چیزی که بیشتر از همه باعث تفاوت ظاهری دنا با سمند شده است طراحی جلو و عقب این خودرو است. جلو پنجره بزرگ و چراغ‌های مکعبی ظاهری اسپرت‌تر به این ماشین بخشیده‌اند‌. بزرگ‌تر شدن گلگیرها در خودروی دنا نسبت به سمند از دیگر تفاوت‌هاست، اما قرار گرفتن رینگ 15 اینچی همانند خودروی سمند مقداری هارمونی جانبی دنا را به هم زده است.

اگر به دنبال بهترین مرکز فروش اقساطی دنا هستید، راه را درست آمده‌اید! آرشا خودرو جایی است که بهترین بستر برای خرید قسطی انواع خودروهای داخلی را فراهم می‌کند. زمان را از دست ندهید و در طرح فروش ویژه دنا شرکت کنید.

 

مقایسه دنا با سمند سورن از نظر طراحی داخلی

درباره مقایسه سورن پلاس با دنا پلاس از نظر طراحی داخلی باید بگوییم که اندازه کابین سمند سورن و دنا تقریباً یکسان است، اضافه شدن سانروف به دنا در مدل پلاس از مهمترین تفاوت‌های سمند سورن با دنا پلاس است، استفاده از طرح چوب و تودوزی مخملی ظاهری گرم و لوکس به دنا پلاس بخشیده است.

طراحی دستگیره‌ها و قسمت‌هایی از داشبورد به رنگ کروم در هر دو خودرو به زیبایی طراحی  داخلی آن‌ها افزوده است، هر دوی این خودروها دارای کفپوش موکتی هستند؛ قراردادن صفحه نمایش بزرگ و سیستم مالتی مدیا در دنا نقطه قوت دیگری است که در سمند سورن وجود ندارد.

موارد زیر در طراحی داخلی دنا پلاس و سورن پلاس مشترک هستند:

  • فرمان هیدرولیکی با کلیدهای کنترلی روی قربیلک فرمان
  • سیستم تهویه اتومات و کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • چراغ مه شکن عقب و جلو
  • قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ از داخل خودرو
  • چراغ مطالعه
  • سیستم روشنایی ترک خودرو
  • آینه‌های جانبی برقی تا شونده و مجهز به راهنما
  • شیشه بالابر برقی هر 4 شیشه
  • قابلیت تنظیم پشت سری صندلی‌های جلو
  • صندلی‌ برقی سرنشیان جلو
  • نمایشگر دمای محیط
  • باز کردن قفل درب صندوق عقب از داخل خودرو
  • دسترسی به صندوق عقب از داخل خودرو
  • کروز کنترل

پیرامون موضوع مقایسه دنا با سمند سورن باید اضافه کنیم که در کابین دنا مدل توروبو شارژ، صندلی‌ها چرمی است و در مدل توربو شارژ دنده اتومات، علاوه بر امکانات بالا، فرمان ماشین برقی در نظر گرفته شده است.

اگر رویای نشستن پشت فرمان دنا پلاس را دارید اما با مشکل تامین سرمایه مواجه هستید، می‌توانید این خودرو را به صورت قسطی با شرکت در طرح فروش اقساطی دنا پلاس از طریق آرشا خودرو خریداری کنید. بهترین شرایط برای مشتریانی با هر درجه مالی در نظر گرفته شده است، تا ماشین‌دار شدن دیگر یک رویا نباشد. با ما تماس بگیرید.

سورن بخریم یا دنا

 

مقایسه دنا باسمند سورن از نظر قدرت پیشرانه و توان فنی

در مقایسه دنا معمولی با سمند سورن از لحاظ فنی، مهمترین تفاوت در موتور این دو خودرو است که در دنا معمولی از موتور EF7 4سیلندر 16 سوپاپه استفاده شده است و در سمند سورن معمولی موتور EF7 4سلندر 8 سوپاپه.

حجم موتور در در دنا معمولی 1645 سی سی و در سمند سورن معمولی 1650 سی سی است و هر دو خودرو حداکثر قدرت موتور آن­ها 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. سورن پلاس از لحاظ موتوری خود را به دنا پلاس رسانده است و موتور EF7 4سیلندر 16 سوپاپه را در سینه دارد.

البته دنا پلاس با عرضه مدل توربو، قدرت موتور خود را 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه رسانده است که گشتاور آن برابر شده است با 215 نیوتن متر در 2200 دور دقیقه و شتاب 0 تا 100 دنا پلاس توربو به 10 ثانیه کاهش یافته است.

دنا دنا پلاس دنا پلاس توربو دنا پلاس توربو اتوماتیک سمند سورن ELX سورن پلاس
سال (طراحی) 1393 1395 1396 1399 1388 1398
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 8 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1645سی سی 1646سی سی 1650سی سی 1645سی سی 1650سی سی 1650سی سی
حداکثر قدرت 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 157 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 157 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه 215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه 215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه 159 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه 159 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی 5 دنده دستی 5 دنده دستی 6 سرعته خودکار 5 دنده دستی 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 13.5 ثانیه 13.5 ثانیه 10 ثانیه 11 ثانیه 12 ثانیه 12 ثانیه
حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت 189 کیلومتر در ساعت 205 کیلومتر در ساعت 205 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 7.74 لیتر در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر 7.49 لیتر در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 60 لیتر 60 لیتر 60 لیتر 60 لیتر 66 لیتر 66 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 4 یورو 4 یورو 4 یورو 3 یورو 4
ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي ترمز عقب ديسكي ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسكی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي ترمز عقب ديسكي
کیسه هوا راننده و سرنشين داراي 4 كيسه هوا (راننده – سرنشين جلو و جانبي) 4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي) 4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو راننده و سرنشین جلو

اگر از علاقمندان به محصولات ایران خودرو هستید، اما دیگر خسته شده‌اید از بس که در طرح‌های فروش ویژه و پیش فروش خودرو این کمپانی ثبت‌نام کرده‌اید و در قرعه‌کشی برنده نشده‌اید، ما برای شما یک پیشنهاد هیجان‌انگیز داریم.

در طرح فروش اقساطی دنا یا فروش اقساطی سمند سورن که از سوی آرشا خودرو عرضه شده است شرکت کنید تا از مزایای تحویل فوری، اقساط بلند مدت، کمترین پیش پرداخت، ثبت سند به نام خریدار و دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید خودرو بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در روزهای کاری با مراکز فروش آرشا خودرو تماس بگیرید.

 

مقایسه دنا با سمند سورن از نظر تجهیزات ایمنی

در مقایسه دنا با سمند سورن از نظر ایمنی باید بگوییم که ریشه هر دو خودرو به یک مبدا برمی‌گردد: پژو 405. بنابراین اصلا عجیب نیست که از نظر ایمنی در سطح مشابهی قرار بگیرند. اگرچه دنا یکی از محبوب‌ترین، مدرن‌ترین و زیباترین خودروهای تولید داخل است، اما واقعیت این است که از نظر ایمنی تفاوت چشمگیری با محصولات روز دنیا دارد. نه دنا نه سمند سورن هرگز تحت بررسی موسسات معتبر بین‌المللی قرار نگرفته‌اند و به تبع موفق نشده‌اند امتیاز ایمنی کسب کنند.

در مقایسه سورن پلاس با دنا پلاس باید گفت مهم‌ترین تفاوت دو خودرو در تعداد ایربگ‌هاست. دنا پلاس مجهز به چهار کیسه هوا، اما سمند سورن دارای دو ایربگ است. دو خودرو از نظر سیستم ترمز و تجهیزات ایمنی نیز در شرایط نسبتا مشابهی قرار می‌گیرند.

مقایسه دنا با سمند سورن

 

مقایسه دنا با سمند سورن از نظر امکانات رفاهی

برنده رقابت مقایسه دنا با سمند سورن از نظر امکانات رفاهی، دنا است. حتی اگر دو خودرو امکانات کاملا مشابهی داشتند، برد با گزینه‌ای بود که امکانات مد نظر و محبوب مشتری ایرانی را دارا باشد. مشتری ایرانی به سانروف علاقه شدیدی دارد، نمایشگر لمسی و آینه‌های تاشونده برقی در درجه‌های بعدی قرار دارند. دنا ایران خودرو همه این امکانات را داراست.

 

دنا بهتر است یا سمند سورن؟

در این مطلب به مقایسه دنا با سمند سورن از وجوه مختلف پرداختیم و با وجود اینکه دو خودرو از نظر فنی شرایطی مشابه دارند، اما در بسیاری از موارد کفه ترازو با اختلاف به نفع دنا سنگینی می‌کند. اگر قرار باشد بر اساس زیبایی ظاهری، تجهیزات رفاهی و ایمنی نظر بدهیم به شما پیشنهاد می‌کنیم که در طرح فروش اقساطی دنا آرشا خودرو شرکت کنید.

اما همیشه معقول و منطقی بودن یک معامله را ویژگی‌های فنی، ظاهری و … مشخص نمی‌کند. بلکه باید شرایط بازار را نیز در نظر گرفت. واقعیت این است که سورن هرگز نتوانست محبوبیتی که بسیاری از برادران بزرگترش به دست آورده بودند را تجربه کند، در حالی که درباره مقایسه دنا معمولی با سمند سورن باید گفت که از همان نخستین روزهای عرضه، دنا محبوب بود و پس از تولید و عرضه نسخه‌های بعدی، محبوب‌تر هم شد.

اکنون بازار برای دنا به اندازه کافی داغ است. چه برای خرید اقساطی دنا از آرشا خودرو چه خرید دست دوم این خودرو از بازار کارکرده‌ها. البته ما به سبب معایب متعددی که خودروهای دست دوم دارند به هیچ عنوان به شما توصیه نمی‌کنیم که به دنبال دنا کارکرده باشید، بلکه پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو آرشا خودرو یک گام مهم و بلند برای ارتقای سطح معیشت خود بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

بین سمند سورن و دنا، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم سمند و هم دنا دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو سمند سورن و دنا در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب سمند سورن و یا دنا شوید.

 

ثبت دیدگاه