شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه رانا با 206 SD
مقایسه رانا و پژو 206SD، کدامیک بهتر است؟

206 صندوقدار و رانا دو سدان پرطرفداری هستند که تقریبا در یک محدوده قیمتی نیز قرار دارند و هر دو بر اساس پلتفرم خودرو محبوب 206 شکل گرفته‌اند. در این مطلب قصد داریم به‌صورت تخصصی به مقایسه رانا و پژو 206SD بپردازیم تا چنانچه بین خرید یکی از این دو خودرو دچار تردید هستید، بتوانید تصمیم متقن بگیرید.

اهمیت این بررسی از این جهت است که در فضای اقتصادی کنونی جامعه ما که قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای دستخوش نوسان می‌شوند و از ارزش پول ملی کاسته می‌شود، باید تصمیمات مهم و بزرگ مالی، درست و حساب شده باشد تا کمترین حاشیه خطر را برای خریدار در پی داشته باشد. بنابراین همراه ما باشید تا ببینیم برنده‌ی رقابت مقایسه رانا و پژو 206SD  کدام خودرو خواهد بود؟

 

مقدمه‌ای بر رانا و پژو 206 SD

پیش از اینکه به بیان شباهت‌ها و تفاوت های رانا و 206 صندوقدار بپردازیم، بد نیست معرفی مختصری از دو خودرو دوست و برادر، محصول اولین و بزرگترین خودروساز ایران یعنی ایران خودرو ارایه کنیم.

شاید شما هم نخستین باری که با علامت اختصاری SD در کنار نام پژو 206 مواجه شدید، به‌دنبال یک عبارت لاتین می‌گشتید و فکر می‌کردید رمز خاصی پشت این عبارت نهفته است. اما واقعیت این است که SD مخفف صندوق‌دار است! در یک اقدام قابل توجه مهندسان ایران خودرو پنجمین و آخرین مدل از 206 را با این کد روانه بازار کردند.

این خودرو نخستین بار در سال 2005 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد و جالب است بدانید که تنها تولید کننده آن ایران خودرو است، اما پس از تولید به 40 کشور دنیا صادر شد.

پیش از اینکه وارد مبحث مقایسه رانا و پژو 206SD شویم، در معرفی بیشتر 206 صندوقدار باید بگوییم که محبوبیت کم‌نظیر هاچبک تخم‌مرغی کمپانی پژو فرانسه در ایران باعث شد، تا ایران خودرو به فکر تولید یک سدان شهری بیفتد. دلیل این مساله هم این بود که 206 با وجود هارمونی بی‌نظیری که میان طراحی ظاهری، ایمنی و امکانات فنی داشت، یک هاچبک جمع و جور به‌شمار می‌رفت که برخی‌ها ترجیح می‌دادند علی‌رغم همه محاسنی که این خودرو دارد، به سراغش نروند.

آمار بالای فروش 206 اس دی ثابت کرد که مدیران فروش و طراحان اولین کمپانی تولیدکننده خودرو در ایران، وضعیت بازار را درست پیش‌بینی کرده بودند و مشتری ایرانی تشنه یک سدان جمع و جور شهری با ماهیت 206 بود.

چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو داخلی برای خرید 206 صندوقدار را دارید، این بستر از سوی آرشا خودرو مهیا شده است. شما می‌توانید با حداقل سرمایه، اقساط بلند مدت و تحویل فوری مالک 206SD شوید و یک خرید اقساطی به‌یاد ماندنی را تجربه کنید. برای ثبت نام در این طرح با ما تماس بگیرید. 02148000998

 

بررسی تخصصی 206sd و رانا

اگرچه هنوز بحث اصلی ما یعنی مقایسه رانا و پژو 206SD آغاز نشده است، اما در معرفی 206 صندوقدار گفتیم که علاقمندی مشتریان کشورمان به 206 زمینه تولید و عرضه مدل صندوقدار این خودرو را فراهم کرد و بازار نیز استقبال خوبی از این سدان اقتصادی به‌عمل آورد.

مجموعه این اتفاقات سبب شد تا ایران خودرو به فکر تولید یک خودرو ملی بر اساس پلتفرم 206 بیفتد. بر همین اساس مدیران آن مصاحبه‌ها کردند که به‌زودی شاهد خودرو ملی رانا خواهید بود، اما این سدان تفاوت‌های بسیار زیادی با پلتفرم اصلی خود خواهد داشت. با همه این تفاسیر آنچه در نهایت اتفاق افتاد این بود که همان 206 صندوقدار با اندک تغییر و تحولی به مشتری عرضه شد!

اگرچه رانا تا لحظه نگارش این مطلب هم نتوانست موفقیت‌هایی که محصولات پژو کسب کردند را از آن خود کند، اما به‌لطف بازار کم‌تنوع داخلی توانست با آمار فروش خوبی مواجه شود. این آمار بسیار خوب که هم در بخش فروش اقساطی رانا و هم در خرید نقدی آن از بازار صفر و کار کرده اتفاق افتاد، باعث شد تا مدیران فروش کمپانی ایرانی همچنان به کسب سود بیشتر فکر کنند و نسخه پلاس رانا را هم روانه بازار سازند.

به‌طورکلی در بین خودروسازان ایرانی بسیار رایج است که با حذف و اضافه کردن یک یا چند آپشن، مدعی شوند که خودرو جدیدی تولید کرده‌اند و با افزودن یک عنوان جدید به نام خودرو آن را گران‌تر از نسخه پیشین به مشتری عرضه کنند.

اگر قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی 206 یا انواع رانا را پس از مطالعه‌ی مقایسه رانا و پژو 206SD دارید، می‌توانید از طریق مجموعه ما اقدام کنید. ما در آرشا خودرو با امکاناتی نظیر اقساط بلند مدت، تعیین مبلغ اقساط بر اساس توان مالی مشتری، قیمت منصفانه و حاشیه سود خرید اقساطی بر اساس عرف مرسوم بازار آماده ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی هستیم.

 

206 SD بخریم یا رانا

 

مقایسه رانا و پژو 206SD از نظر طراحی ظاهری

در مقایسه رانا و پژو 206SD  از نظر طراحی ظاهری باید بگوییم که 206 صندوقدار از نمای روبرو همانی است که از 206 در ذهن دارید. قصد نداریم این بخش را بسط دهیم به این سمت که 206 صندوقدار همان‌قدر که طرفدار دارد، همان‌قدر هم منتقد دارد که معتقدند آن باله ناموزون عقب، هارمونی بی‌نظیر 206 هاچبک را بر هم زده است که البته تا حدودی هم حق با آن‌هاست.

بنابراین به‌سراغ تفاوت های رانا و 206 صندوقدار از نظر ظاهری می‌رویم. رانا چراغ‌های جلو متفاوتی دارد، فرم سپر و جلو پنجره تغییر کرده است، آینه‌ها متفاوت از نسخه 206 هستند و تفاوت چراغ‌ها در نمای عقب هم مسجل است.

رانا هم مانند 206 نمای روبرویی با چشمان خشمگین و لبی خندان دارد. بنابراین اگرچه تغییراتی در ظاهر اتفاق افتاده است و می‌توان این خودرو را نسخه فیس لیفت 206 صندوقدار نامید، اما نه در حدی که از رانا به‌عنوان یک خودرو جدید ملی یاد کنیم! در مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD از نظر ظاهری باید بگوییم رانا مدرن‌تر، اسپرت‌تر و شاید جوان پسندتر باشد. گفتیم «شاید» زیرا 206 پس از دو دهه حضور در جاده‌های کشور ما همچنان پرطرفدار است و برخی حاضر نیستند آن را با هیچ چهره جدید دیگری معاوضه کنند.

بنابراین در این بخش واقعا نمی‌توان به‌راحتی به‌نتیجه رسید که کدام خودرو زیباتر است. این مساله کاملا سلیقه‌ای است و ممکن است شما از طرفداران 206 باشید، اما دلتان بخواهد نسخه مدرن‌تری از آن را سوار شوید یا همچنان اصالت چهره اولیه را به تحولات مدرن‌شده رانا ترجیح دهید؛ در نهایت انتخاب با شماست.

 

مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD از لحاظ طراحی کابین

در مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD از نظر طراحی داخلی و کابین باید بگوییم که همان‌قدر که رانا در ظاهر اندک تفاوت‌هایی با 206 دارد، همان سطح از تغییر و تحول را در کابین و فضای داخلی نیز شاهد بوده است. اما فرق است بین تغییر و تحول با زیباتر شدن. به بیان دیگر هر تحولی به‌معنای بهتر شدن نیست.

کابین 206 سادگی، هارمونی و اصالتی داشت که همچنان می‌تواند سطح رضایت نسبی را به‌دست آورد. اما متاسفانه در کابین رانا خبری از این هماهنگی و هارمونی نیست.

تفاوت های رانا و 206 صندوقدار در بخش ظرفیت کابین چندان مشهود نیست. هر دو خودرو علی‌رغم اینکه عنوان سدان شهری را یدک می‌کشند، اما گویی کابین 206 را بدون هیچ تغییری در بخش ظرفیت در دل خود جای داده‌اند. هر دو خودرو در قسمت عقب با مشکل جای پا و ارتفاع برای سرنشینان بلند قامت و هیکلی مواجه هستند.

البته ناگفته نماند که مهندسان ایران خودرو در تولید رانا بخشی از فضای صندوق عقب را از بین برده‌اند و آن را به کابین اضافه  کرده‌اند. اما در هر حال فضای عقب به‌اندازه‌ای راحت نیست که یک امتیاز برای رانا در برابر 206 صندوقدار محسوب شود.

بنابراین با مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD در بخش طراحی داخلی باید نتیجه بگیریم که کابین رانا اگرچه قدری مدرن‌تر است، اما کابین 206 به‌مراتب زیباتر و هماهنگ‌تر به‌نظر می‌رسد. با همه این اوصاف این شما هستید که باید تصمیم بگیرید طراحی داخلی کدام خودرو به دلتان می‌نشیند.

 

تفاوت‌های رانا با 206sd

مقایسه رانا و پژو 206SD از نظر تجهیزات فنی

در ادامه موضوع مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD به تفاوت‌های فنی دو خودرو می‌پردازیم. هر دو خودرو مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر TU5 هستند. موتوری که برگ برنده‌ای برای هر دو به‌شمار می‌رود، زیرا از نظر قدرت و شتاب، کاهش مصرف سوخت و استهلاک پایین در کشور ما بسیار پرطرفدار است.

حجم موتور هر دو خودرو 1587 سی سی اعلام شده است که قادر است 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. در ادامه مشخصات فنی رانا و 206 صندوق دار باید بگوییم که 206 اس دی دارای 1086 کیلوگرم وزن است درحالی‌که رانا  1109 کیلوگرم وزن دارد.

بر همین اساس شتاب صفر تا صدی 206SD را 11.4 ثانیه و شتاب رانا را 12 ثانیه اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه پژو 206صندوقدار می‌تواند با حداکثر سرعت 193 کیلومتر بر ساعت در جاده بتازد و حداکثر سرعت رانا 189 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است.  هر دو خودرو دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی هستند و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن‌ها در هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر است.

 

مقایسه امکانات و تجهیزات رانا و پژو 206 SD 

در بررسی تفاوت‌های رانا و 206 صندوقدار به بررسی تجهیزات و امکانات رفاهی دو خودرو می‌پردازیم. متاسفیم که باید عنوان کنیم خودروسازان ایرانی مدام سعی می‌کنند نسخه فیس لیفت و جدید از خودروهای قدیمی‌تر را عرضه کنند، اما هیچ تلاشی نمی‌کنند برای اینکه در بخش امکانات رفاهی متوسطی از خواست‌های مشتریان را اجابت نمایند.

در  مقایسه رانا و پژو 206SD باید بگوییم هر دو خودرو در شرایط مشابهی قرار دارند: بدون امکانات رفاهی مهم و قابل توجه! در ادامه جدول مقایسه دو خودرو از نظر امکانات رفاهی را درج کرده‌ایم و خودتان قادر خواهید بود شباهت و تفاوت را ببینید. اما اگر ملاک تعیین یکی از این دو خودرو، امکانات رفاهی است باید بگوییم که واقعا برتری قابل ذکری وجود ندارد.

 

رانا پژو 206 صندوق‌دار
 

✓چراغ مه‌شكن جلو و عقب

✓ قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو

✓چراغ مشایعت

✓چراغ خطر سوم

✓چراغ مه‌شكن جلو و عقب

✓ قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو

✓چراغ مشایعت

✓رادیوپخش ✓رادیوپخش
✓رینگ فولادی 14 اینچ ✓رینگ فولادی 14 اینچ
✓آينه‌هاي جانبي برقي

✓آینه مجهز به حسگر

✓ آینه با قاب رنگی

✓آينه‌هاي جانبي برقي
✓تهویه مطبوع اتوماتیک ✓تهویه مطبوع دستی
✓صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع

✓پشت‌سري صندلي جلو و عقب با قابليت تنظيم ارتفاع دستی

✓ صندلي عقب دوتكه با قابليت تاشوندگي

✓صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع

✓پشت‌سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع

✓ پشت‌سري صندلي عقب يك‌پارچه با صندلي

✓شیشه‌بالابر برقی جلو و عقب ✓شيشه‌بالابر برقي درب‌هاي جلو و عقب
✓سیستم هشدار موانع در عقب ✓سنسور دنده‌عقب
✓فرمان هیدرولیک

✓ کنترل سیستم صوتی پشت فرمان

✓ دماسنج روی داشبورد

✓ستون فرمان جمع‌شونده (تلسكوپي)

✓ نمايش‌گر دماي محيط

در مقایسه رانا و پژو 206SD  از نظر امکانات ایمنی نیز باید گفت با توجه به اینکه هر دو روی پلتفرم 206  شکل گرفته‌اند و 206 موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هر دو از سطح ایمنی قابل قبولی برخوردارند.

با این وجود برخی دیگر معتقدند استانداردهای بررسی سطح ایمنی خودروها از آن سالی که 206 مورد آزمون قرار گرفته است تا امروز بسیار تغییر پیدا کرده است و رانا و 206 صندوقدار هیچ کدام مورد بررسی جدی سطح امنیتی قرار نگرفته‌اند. از امکانات ایمنی مشترک در هر دو خودرو می‌توان به دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، ايموبيلايزر، قفل مرکزی با ريموت راديويی و کمربندهای ايمنی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع اشاره کرد.

 

بین رانا و 206 کدام را انتخاب کنیم

تجربه رانندگی رانا و پژو 206 SD 

در مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD از نظر تجربه رانندگی باید گفت، با توجه به مشخصات فنی مشابه، تفاوت آنچنانی بین عملکرد دو خودرو محسوس نیست. البته ناگفته نماند با توجه به اینکه کابین 206 در دل هر دو خودرو جای گرفته است، افراد درشت هیکل برای نشستن پشت فرمان رانا یا 206SD ممکن است قدری اذیت شوند.

با این‌وجود همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم شتاب و سرعت دو خودرو اندک تفاوتی با هم دارد که می‌تواند کفه ترازو را به سمت 206 صندوقدار سنگین‌تر کند.

 

مقایسه آلایندگی و مصرف سوخت

با مقایسه‌ رانا و پژو 206 SD در بخش مصرف سوخت و سطح آلایندگی دو خودرو باز هم تفاوتی با هم ندارند و کاملا مشابه عمل می‌کنند. موتور تیوفایو باعث شده است تا این سدان‌های برخاسته از پلتفرم 206 صدی 6.6 لیتر بنزین بسوزانند و از این نظر جز خودروهای کم‌مصرف بازار به‌شمار بروند.

همچنین هر دو خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 هستند. بنابراین چه در شهرهای آلوده زندگی می‌کنید و دغدغه زیست محیطی دارید چه ساکن یک شهر شمالی با آب و هوای پاک هستید که دلتان نمی‌آید آلاینده وارد جو کنید، خوب است بدانید که هر دو برادر سطح بسیار کمی از ذرات ریز آلاینده را به محیط می‌فرستند.

 

مقایسه رانا و پژو 206SD از لحاظ شرایط بازار

درباره تفاوت‌های رانا و 206 صندوقدار پیرامون شرایط بازار باید گفت، هر دو خودرو پژو 206 صندوقدار و رانا از بازار بسیار خوبی برخوردارند. تقاضا چه برای خرید اقساطی و نقدی خودرو صفر و چه معاملات بازار دست دوم این خودروها از رونق خوبی برخوردار است. با تمام این اوصاف اگر برایتان مهم است که خیلی زود ماشینتان را نقد کنید، پیشنهاد ما این است که 206 اس دی را انتخاب کنید.

 

تجربه رانندگی رانا و پژو 206 SD

در مقایسه رانا و پژو 206SD  از نظر تجربه رانندگی باید گفت، با توجه به مشخصات فنی مشابه، تفاوت آنچنانی بین عملکرد دو خودرو محسوس نیست. البته ناگفته نماند با توجه به اینکه کابین 206 در دل هر دو خودرو جای گرفته است، افراد درشت هیکل برای نشستن پشت فرمان رانا یا 206SD ممکن است قدری اذیت شوند. بااین‌وجود همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم شتاب و سرعت دو خودرو اندک تفاوتی با هم دارد که می‌تواند کفه ترازو را به سمت 206 صندوقدار سنگین‌تر کند.

 

مقایسه آلایندگی و مصرف سوخت

با مقایسه رانا و پژو 206SD در بخش مصرف سوخت و سطح آلایندگی دو خودرو باز هم تفاوتی با هم ندارند و کاملا مشابه عمل می‌کنند. موتور تیوفایو باعث شده است تا این سدان‌های برخاسته از پلتفرم 206 صدی 6.6 لیتر بنزین بسوزانند و از این نظر جز خودروهای کم‌مصرف بازار به‌شمار بروند.

همچنین هر دو خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 هستند. بنابراین چه در شهرهای آلوده زندگی می‌کنید و دغدغه زیست محیطی دارید چه ساکن یک شهر شمالی با آب و هوای پاک هستید که دلتان نمی‌آید آلاینده وارد جو کنید، خوب است بدانید که هر دو برادر سطح بسیار کمی از ذرات ریز آلاینده را به محیط می‌فرستند.

مقایسه رانا و پژو 206 SD از لحاظ شرایط بازار

درباره تفاوت های رانا و 206 صندوقدار پیرامون شرایط بازار باید گفت، هر دو خودرو پژو 206 صندوقدار و رانا از بازار بسیار خوبی برخوردارند. تقاضا چه برای خرید اقساطی و نقدی خودرو صفر و چه معاملات بازار دست دوم و کارکرده این خودروها از رونق خوبی برخوردار است. با تمام این اوصاف اگر برایتان مهم است که خیلی زود ماشینتان را نقد کنید، پیشنهاد ما این است که 206 اس دی را انتخاب کنید.

 

مقایسه رانا و پژو 206SD

جمع بندی

در این مطلب از وجوه مختلف به مقایسه رانا و پژو 206SD پرداختیم و اگرچه دو خودرو از جهات مختلف، شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارند، اما اندک تفاوت‌هایی هم وجود دارد که شاید در تصمیم‌گیری نهایی شما تاثیر بگذارد. با این حال انتخاب نهایی با شماست.

روی کاغذ 206 اس دی شانس بیشتری دارد، زیرا برخی از امکانات و امتیازات این خودرو نسبت به رانا بیشتر است، اما آنچه که باعث می‌شود گاهی در دقایق پایانی نظرات مشتریان تغییر کند و به سمت خرید رانا بروند، قیمت نسبتا ارزان‌تر این سدان جمع و جور شهری است.

خریداران رانا با اطلاع از کابین غیرجذاب، گنجایش مسافر کم و امکانات رفاهی کمتر صرفا به‌علت اینکه با محدودیت بودجه مواجهند، این خودرو را انتخاب می‌کنند، مساله‌ای که در بازار کم‌تنوع و البته تورم‌زده خودرو کشورمان، جدید نیست!

اگر در فرایند انتخاب خودرو برای خرید قرار دارید، پیشنهاد می‌دهیم مقایسه بین 206 و 207 را فراموش نکنید.

 

سوالات متداول:

رانا برای خرید، گزینه‌ی بهتری است یا 206 صندوق‌دار؟

برای پاسخ به این سوال، باید عوامل متعددی از جمله امکانات رفاهی، طراهی ظاهری و حتی بازار فروش این خودروها در حالت کار کرده را برای ارزیابی شرایط نقد شوندگی در آینده، بررسی کرد. به طور کلی هر دو خودرو پرفروش هستند.

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو رانا و 206 صندوق‌دار در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو، یعنی هم رانا و هم 206 صندوق‌دار می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو بهره ببرید. و صاحب رانا یا 206 صندوق‌دار شوید.

ثبت دیدگاه