شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه پژو 206 با پژو 405
مقایسه پژو 206 با پژو 405
  1. ایران خودرو با ورود محصولات پژو به کشور موفقیتی بی‌نظیر را تجربه کرد. محصولات پژو هنوز هم در سبد خرید مشتریان ایرانی قرار دارند و در میان انواع خودروهای مدرن ایرانی و خارجی، پژوها همچنان پرطرفدار هستند. این در حالی است که مهندسان ایران خودرو طی چهل سال حضور شیرهای فرانسوی در جاده‌های کشور آنچنان تغییر و تحول چشمگیری نه در ظاهر، نه بدنه و نه حتی توان فنی این محصولات به وجود نیاورده‌اند.

اما به هر حال ایرانی‌ها به مشتریان وفادار تولیدات کمپانی پژو تبدیل شده‌اند و همچنان حاضر نیستند از تصمیم خود برگردند. در میان انواع اعضای خانواده پر جمعیت پژو، 206 و 405 نه تنها محبوب هستند و همچنان چه در بازار صفر، و چه در بازار دست دوم با استقبال خوبی مواجهند، بلکه الهام بخش تولید خودروهای ملی مانند رانا، تیبا، کوییک، سمند و … هم شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه پژو 206 با پژو 405 بپردازیم.

مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر ویژگی‌های ظاهری

206 پس از حضور دو دهه‌ای در جاده‌های کشور هنوز محبوب است و یکی از مهم‌ترین وجوه این محبوبیت ظاهر جذاب آن است. ظاهری که در زمانه خویش به زعم کارشناسان بسیاری از کشورها از زمانه خود جلوتر بود و یکی از مصادیق برجسته هماهنگی عالی در زمینه طراحی ظاهری، ایمنی و مشخصات فنی است.

ظاهر زیبا و اسپرت 206 باعث شد تا هنوز هم منبع الهام تولید برخی از خودروهای ملی باشد و همچنان در بازار دست دوم تقاضای زیادی برای خرید را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که قیمت آن در بازار دست دوم با قیمت صفر برخی خودروهای اقتصادی برابری می‌کند و نمونه‌های لوکس و مدرنی از هاچبک‌های ایرانی و خارجی نیز در بازار موجود است.

ظاهر 206 هنوز هم می‌تواند از منظر زیباشناسی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و درباره چراغ‌های کشیده جلو، کاپوت شیب دار و بدنه تخم مرغی آن می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد.

اگر از علاقمندان به این شیر خوش قیافه فرانسوی الاصل هستید می‌توانید از طریق آرشا خودرو اقدام کنید. امکان خرید اقساطی خودرو 206 با شرایط تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و اقساط بلند مدت از سوی مجموعه ما فراهم شده است. برای اطلاع از جزییات طرح، کافی است با مراکز فروش ما تماس بگیرید. 02148000998

برای مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر ظاهری اینک قصد داریم به بررسی فضای بیرونی ۴۰۵ بپردازیم. 405 با آن چراغ‌های کشیده و دماغه تیز و فاصله دو محور و به طور کلی بدنه خوش استایل، زمانی در زمره جذاب‌ترین سدان‌های حاضر در جاده‌های کشور به شمار می‌آمد، به طوری که آن را اغلب خودرویی مدیریتی و کارمندی می‌شناختند.

البته یکی از مهم‌ترین علل اقبال این خودرو چه در بازار صفر و چه بازار دست دوم در قرن جدید نیز  طراحی ظاهری آن است. بنابراین اصلا عجیب نیست که بدنه این خودرو در قیاس با ماشین‌های جدید که پر از المان‌های مدرن و خط و خطوط و حجم‌های عضلانی هستند، ساده و یکنواخت به نظر برسد، اما این شیر پیر نیز روزگار بسیار درخشانی را پشت سر گذاشته است و پلتفرم آن هنوز هم در کالبد برخی خودروهای ملی دیده می‌شود.

در نتیجه بررسی و مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر ظاهری باید گفت، تصمیم‌گیرنده نهایی شما هستید که 206 را انتخاب کنید یا 405 را. زیرا دو خودرو از نظر بدنه و فضای خارجی در یک سطح قرار ندارند، یکی هاچبک جمع و جور و تخم مرغی است و دیگری سدان کشیده شهری.

اما به طور کلی باید گفت، ظاهر 206 با سلیقه جوانان همخوانی بیشتری دارد و 405 قدری پا به سن گذاشته‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر طراحی داخلی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، طراحی ظاهری 206 از زمان خودش جلوتر بود. این پیشگامی در کابینِ کاملا اروپایی این خودرو نیز مشهود است. در مقایسه پژو 206 تیپ 2 با پژو 405 درباره 206 از نظر ویژگی‌های کابین باید گفت، هر چقدر طراحی داشبورد و پنل میانی و غربیلک فرمان، شکل و فرم مطلوبی دارد، فضای داخلی اندک است.

البته اگرچه این کم بودن فضا معمولا از سوی سایت‌های داخلی عرضه خودرو، عیب محسوب می‌شود، اما نباید فراموش کرد که 206 یک هاچبک جمع و جور است که نباید از آن انتظار کابینی در حد سدان‌های خانوادگی را داشت. مساله وقتی مشکل‌ساز می‌شود که ایران خودرو 206 فرانسوی الاصل را منبع ساخت خودرو ملی خود، رانا، قرار می‌دهد، اما کابین 206 را عینا در دل رانا جای می‌دهد! در این حالت کم بودن فضا برای سرنشینان عقب هم از نظر ارتفاع سقف و هم جای پا بیش از پیش به چشم می‌آید!

بررسی تخصصی 206 و پژو 405

 

اما در بررسی و مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر فضای داخلی درباره 405 باید گفت، این سدان شهری از هماهنگی بسیار خوبی میان فضای خارجی و داخلی برخوردار است. 405 یکی از مهم‌ترین مولفه‌های محبوبیت نزد مشتری ایرانی را داراست!

کابین جادار، از نظر خانواده‌های ایرانی بسیار اهمیت داشت و هنوز هم دارد و از این نظر 405 به راحتی میتواند 5 سرنشین بزرگسال را برای سفرهای طول و دراز  همراهی کند.

بنابراین در مقایسه خودرو پژو 405 GLX با پژو 206 تیپ 2 از نظر کابین و طراحی داخلی باید گفت اگر به دنبال یک خودرو مجردی هستید، یا یک خانواده کوچک سه نفره دارید، هاچبک جذاب فرانسوی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد، اما اگر جادار بودن کابین برایتان مهم است، ۴۰۵ بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

اگر یکی از گزینه‌های انتخابی‌تان برای خرید خودرو، پژو 206 می‌باشد، بهتر است بدانید آرشا خودرو، این اتومبیل را در مدل‌های مختلف و به صورت اقساطی ارائه می‌کند، که می‌توانید جزئیات را در صفحات زیر بخوانید:

امکان خرید اقساطی انواع پژو اعم از ۲۰۶ و ۴۰۵ هم اکنون از سوی آرشا خودرو فراهم شده است. شما با شرکت در طرح ویژه فروش زمستانه مجموعه ما می‌توانید از مزایایی مانند تحویل فوری، اقساط بلند مدت و دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید بهره‌مند شوید. برای ثبت نام در طرح‌های فروش اقساطی 206 و فروش اقساطی پژو 405 هم اینک تماس بگیرید.

تفاوت 206 و 405 از لحاظ ظاهری

 

مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر مشخصات فنی

مقایسه پژو 206 با پژو 405 از این نظر حایز اهمیت است که این پژوهای سالخورده ایران خودرو این روزها در رده قیمتی مشابهی قرار گرفته‌اند. بنابراین لازم است تا از وجوه مختلف مورد بررسی قرار گیرند تا بدانیم کدام یک به صرفه‌تر است. به همین سبب از نظر فنی به مقایسه خودرو پژو 405 GLX با پژو 206 تیپ 2 می‌پردازیم.

۴۰۵ دارای پیشرانه‌ای با حجم ۱۷۶۱ سی سی است که ۴ سیلندر و ۸ سوپاپه است و می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

۲۰۶ تیپ ۲ یک موتور با حجم ۱۳۶۰ سی سی ۴ سیلندر و ۸ سوپاپه در سینه دارد که قادر است ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور ایجاد نماید.

در مقایسه خودرو پژو 405 GLX با پژو 206 تیپ 2 از نظر شتاب صفر تا صدی باید گفت که در برابر ۴۰۵ عدد ۱۱ ثانیه به ثبت رسیده است، این در حالی است که ۲۰۶ طی ۱۴.۱ ثانیه شتاب می‌گیرد. حداکثر سرعت ۴۰۵ را ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده‌اند و ۲۰۶ قادر است با حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در جاده هنرنمایی کند.

میزان مصرف سوخت ترکیبی ۴۰۵ صدی ۹ اعلام شده است، اما این عدد برای ۲۰۶ تیپ دو به ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

206 بخریم یا 405

 

آن طور که از بررسی و مقایسه پژو 206 با پژو 405 برمی‌آید، ۲۰۶ تیپ دو خودرو چالاکی نیست، اما به سبب بدنه جذاب‌تر و مصرف سوخت کم‌تر و البته ظاهر زیبا و اسپرت، در میان جوانان طرفداران بیشتری دارد. با این حال ۴۰۵ علی رغم اینکه سنی از آن می‌گذرد، همچنان قابلیت‌های فنی قابل توجهی دارد که در کنار کابین جادار و محدوده قیمتی، برای آن ارزش خرید ایجاد می‌کند.

چنانچه به دنبال بهترین طرح برای خرید اقساطی پژو ۴۰۵ یا ۲۰۶ هستید، ما در آرشا خودرو تدابیری اندیشیده‌ایم تا با حداقل سرمایه، کمترین پیش پرداخت و اقساط بلند مدت بتوانید صاحب خودرو مورد علاقه‌تان شوید. برای اطلاع از جزئیات طرح، استعلام قیمت روز انواع پژو و نیز گفتگو با کارشناسان فروش ما در ساعات کاری با شماره‌های مجموعه تماس بگیرید.

نوع بدنه سدان هاچ‌بک
ابعاد بدنه 4408 در 1694 در 1410 میلی‌متر 3835 در 1652 در 1426 میلی‌متر
فاصله بین دو محور 2669 میلی‌متر 2445 میلی‌متر
تعداد سرنشین 4 4
حجم صندوق عقب 470 لیتر 245 لیتر
وزن 1100 کیلوگرم 1025 کیلوگ
نوع بدنه سدان هاچ‌بک
ابعاد بدنه 4408 در 1694 در 1410 میلی‌متر 3835 در 1652 در 1426 میلی‌متر
فاصله بین دو محور 2669 میلی‌متر 2445 میلی‌متر
تعداد سرنشین 4 4
حجم صندوق عقب 470 لیتر 245 لیتر
وزن 1100 کیلوگرم 1025 کیلوگ

 

نوع پیشرانه خطی خطی
حجم پیشرانه 1761 سی‌سی 1360 سی‌سی
تعداد سوپاپ 8 8
حداکثر توان 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 75 اسب بخار در 5300 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور 153 نیوتن‌متر در 3000 دور در دقیقه 118 نيوتن متر در 3400 دور در دقيقه
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت 11 ثانیه 14.1 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت 170 کیلومتر بر ساعت

 

مقایسه پژو 206 با پژو 405 از نظر ویژگی‌های ایمنی

در مقایسه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ در بخش ایمنی باید گفت، ۲۰۶ یکی از ایمن‌ترین انواع پژو است که موفق به دریافت ستاره‌های ایمنی از موسسات جهانی نیز شد. از طرفی هماهنگی بسیار عالی میان طراحی ظاهری، مشخصات فنی و ویژگی‌های ایمنی باعث شده است تا طی دو دهه حضور ۲۰۶ در کشور، چهره‌ای ایمن و مستحکم در تصادفات جاده‌ای از خود به نمایش بگذارد.

بنابراین ۲۰۶ ثابت کرده است که کسب ۵ ستاره ایمنی در تست موسسه Euro Ncap  اتفاقی نبوده است  و همچنان از نظر ایمنی از بسیاری از خودروهای هم رده و یا گرانتر از خود، برتری دارد.

جالب است بدانید ۲۰۶ تیپ دو تنها مجهز به کیسه هوا برای راننده است و ایربگ برای راننده و سرنشین جلو خودرو فقط برای ۲۰۶ تیپ ۵ به بالا در نظر گرفته شد.

با مقایسه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ درباره ایمنی سدان فرانسوی باید بگوییم که بدنه بسیار مستحکم، دماغه کشیده و طول خودرو باعث می‌شود تا در هنگام تصادفات چه از جلو و عقب و چه طرفین، سرنشینان در امنیت کامل باشند. از طرفی طراحی بدنه خودرو با مشخصات فنی آن همخوانی کامل دارد و نوع برخورد هوا با بدنه به خصوص در سرعت‌ زیاد و در مسیرهای خارج شهر به هیچ عنوان باعث انحراف خودرو یا سخت شدن کنترل آن نمی‌شود.

بر این اساس بادشکن‌های جلو یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ایمنی این سدان همچنان محبوب تولید ایران خودرو است. آینه‌های کاربردی و پهن دید عقب و ضربه گیرهایی جانبی نقش سازنده‌ای در افزایش ایمنی ۴۰۵ دارند.

در نهایت باید گفت اگرچه هر دو خودرو از نظر تجهیزات ایمنی نسبت به خودروهای مدرن، حرف زیادی برای گفتن ندارند اما از نظر استحکام بدنه، طی دهه‌ها حضور در جاده‌های کشور خود را ثابت کرده‌اند.

بررسی پژو 405 و 206 از لحاظ تجربه کاربری

چه قصد خرید اقساطی پژو ۲۰۶ را دارید چه مایل به حضور در طرح‌های فروش اقساطی پژو ۴۰۵ را دارید، ما در آرشا خودرو آماده ارائه بهترین خدمات به شما هستیم.

مقایسه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ از نظر تجربه کاربری

تجربه کاربری می‌تواند تعیین کننده‌ترین عامل برای انتخاب نهایی شما باشد. هر چقدر هم که ما از مقایسه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ از نظر ظاهری، طراحی داخلی، ایمنی و فنی سخن بگوییم، آنچه مالک از رانندگی با این خودروها روایت می‌کند، تصاویری نزدیک‌تر به واقعیت می‌تواند برای شما بسازد.

۲۰۶ خودروی سبکی است که سواری نرم و البته شتاب خوبی با توجه به ابعادش دارد. همین عامل سبب می‌شود مهار و کنترل آن در سرعت زیاد روی پیچ‌ها و سر پایینی‌ها قدری دشوار باشد.

از طرفی ۲۰۶ طی تمام سال‌های حضور در کشورمان به خدمات تعمیر، لوازم یدکی و قطعات گران شهرت داشت، اما مسأله این بود که آن زمان با پراید و پیکان قیاس می‌شد.  هزینه‌های ۲۰۶ امروز در قیاس با خودروهای مدرن داخلی و خارجی به هیچ عنوان گران تلقی نمی‌شود و نباید با چوب دو دهه اخیر، ۲۰۶ کنونی را برانید.

در مقایسه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ باید بگوییم اگر عاشق سرعت هستید، ۴۰۵ یک انتخاب ایده‌آل برای شماست. کنترل این خودرو حتی در سرعت بالا آسان است و سواری با شتاب بسیار خوبی را در کابین بزرگ خود به شما هدیه می‌کند. ۴۰۵ در مسیرهای  کوهستانی و پیچ‌های تند، چسبندگی بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد که هم مهار آن را راحت می‌کند و هم سطح ایمنی خودرو را بالا می‌برد.

ویژگی‌های ایمنی 405 و 206

 

در نهایت باید گفت این شما هستید که باید بین یک هاچبک میان سال جذاب یا دودی که از کنده ۴۰۵ بلند می‌شود، یکی را انتخاب کنید. با این وجود شما طرفدار هر کدام از دو خودرو که باشید، آرشا خودرو بهترین شرایط خرید قسطی را برایتان فراهم کرده است. برای ثبت نام در طرح خرید اقساطی پژو ۴۰۵ یا خرید اقساطی پژو ۲۰۶ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر این دو خودرو، مجموعه‌ی آرشا خودرو امکان خرید اقساطی مدل‌های متنوعی از خودروهای داخلی را مهیا کرده است. که می‌توانید برای بهره‌مندی از شرایط خرید این خودروها و اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی فروش اقساطی خودرو داخلی مراجعه فرمایید.

 

سوالات متداول:

بین پژو 206 با پژو 405، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم پژو 206 با پژو 405 دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو پژو 206 با پژو 405 در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب پژو 206 با پژو 405 شوید.

 

ثبت دیدگاه