شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه پژو پارس و سمند
مقایسه پژو پارس با سمند، برای خرید مطمئن‌تر

از روزی که اعضای خانواده پژو فرانسه پایشان را به ایران گذاشتند تا همین امروز که حدود چهل سال از آن تاریخ می‌گذرد و در حال نگارش این مقاله هستیم، شیرهای غربی در بازار خودرو کشورمان همواره محبوب و پرفروش بوده‌اند. آنقدر محبوب که نخستین خودرو ملی ایران یعنی سمند از روی پلتفرم یک پژو محبوب یعنی 405 ساخته شد.

در این مطلب قصد دارید به مقایسه پژو پارس با سمند به‌عنوان دو خودرو محبوب محصول ایران خودرو بپردازیم تا چنانچه قصد شرکت در طرح‌های خرید اقساطی خودرو را دارید، اما همچنان مردد هستید که کدام یک را بخرید، بتوانید دقیق‌تر تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید.

بین پژو پارس و سمند کدام را انتخاب کنیم

مقدمه‌ای بر پژو پارس و سمند

پیش از اینکه به صورت تخصصی وارد بحث مقایسه پژو پارس با سمند شویم، بد نیست مقدمه‌ای کوتاه درباره دو خودرو ارائه کنیم. اگرچه به لطف حضور چند دهه‌ای هر دو محصول، امروز کمتر ایرانی است که با پسران محبوب ایران خودرو آشنایی نداشته باشد.

پژو پارس همان پژو 406 فرانسه است که روی خط تولید ایران خودرو دستخوش تغییر و تحولاتی شد و با نام پژو پرشیا عرضه شد. پرشیا خیلی زود تغییر نام داد و با عنوان پارس در اختیار خریداران قرار گرفت. از سال 1389 که اولین پارس عرضه شد تا هم اکنون، این خودرو آمار فروش بسیار خوبی را ثبت کرده است.

علت اصلی را باید در محبوبیت 405 و مدرن‌تر بودن چهره پارس نسبت به نسخه اولیه برشمرد. اگر به شرکت در طرح فروش اقساطی پژو پارس فکر می‌کنید، ما در آرشا خودرو با شرایطی مانند تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت و تعیین مبلغ اقساط بر اساس توان مالی مشتری در کنار شما هستیم.

در ادامه مقاله مقایسه پژو پارس با سمند به سراغ معرفی کوتاه از اسب معتبر و محبوب ایران خودرو می‌رویم. سدانی که از سال 1381 روی پلتفرم 405 ساخته شد و نسخه‌های بسیار متعددی از سمند وارد بازار شد تا در نهایت سورن و دنا به عنوان نسخه‌های فیس لیفت جایگزین آن شدند.

سمند به سبب طراحی ظاهری مدرن‌تر از 405 و البته کابین جادارتر همواره علاقمندان بسیار زیادی را با خود همراه کرد و جالب اینکه هنوز و همچنان چه در بازار اقساطی و چه در بازار خودروهای کار کرده از آمار خرید و فروش خوبی برخوردار است. این در حالی است که سمند پا به سن گذاشته بیش از دو دهه است که در خیابان‌های کشورمان جولان می‌دهد.

اگر هنوز هم فکر می‌کنید هیچ ماشینی سمند نمی‌شود، ما در آرشا خودرو طرح  فروش اقساطی سمند را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با شرایطی مانند تحویل فوری خودرو، خرید با کمترین پیش‌پرداخت، قیمت واقعی و حاشیه سود متعارف این محصول ایرانی را به شما عرضه کنیم. برای ثبت نام با ما تماس بگیرید. 02148000998

 

ویژگی‌های فنی سمند و پژو پارس

 

مقایسه طراحی ظاهری پژو پارس با سمند

مقایسه پژو پارس با سمند را از طراحی ظاهری دو خودرو آغاز می‌کنیم. جایی که سمند طی این 20 سال نه که تغییر نکرده باشد نه! اما این تغییرات بسیار محدود و سطحی بوده است تا جایی که اوج هنر طراحان ایران خودرو برای ایجاد نسخه فیس لیفت به طراحی سورن باز می‌گردد که آن هم چندان موفق و متفاوت نبوده است. البته اگرچه نقد فراوانی به ظاهر سمند وارد است، اما باید در نظر گرفت که خودروساز ایرانی تلاش کرده است ماشینی طراحی کند تا بتواند همه ذائقه‌ها را راضی نگه دارد که منطقی هم به‌نظر می‌رسد.

در بررسی پژو پارس و سمند از نظر طراحی بدنه درباره پارس باید به اختصار گفت یک طراحی تکراری و خسته‌کننده! اما اگر بنابه مقایسه پژو پارس با سمند باشد، باید بگوییم پارس به‌مراتب جذاب‌تر و چالاک‌تر به‌نظر می‌رسد و می‌تواند همچنان نظر مثبت قشر جوان را به خود جلب کند. به‌طورکلی ابعاد سمند، چهره‌ای خسته و سنگین از این خودرو به نمایش میگذارد، در حالی که پارس به سبب طراحی دماغه و باله، جوان‌تر و پرسرعت‌تر به‌نظر می‌رسد.

 

بررسی پژو پارس و سمند از لحاظ طراحی کابین

درباره مقایسه سمند و پژو پارس از نظر طراحی داخلی باید بگوییم که کابین سمند طی تمام سال‌هایی که عرضه شده است چندان پیشرفتی نکرده. طراحی این کابین اگرچه در زمان خودش یعنی اوایل دهه 80 حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و یک سر و گردن نسبت به سدان‌های موجود، برتر و زیباتر بود، اما اکنون دیگر واقعا هیچ جای دفاعی باقی نگذاشته‌ است.

در آن سوی میدان در مقایسه پژو پارس با سمند باید بگوییم که در سال‌های گذشته نسخه‌ای از پارس عرضه شده است که کابین به نسبت مدرن‌تری دارد، اما متاسفانه جنس متریال به‌کار رفته به‌هیچ عنوان مطلوب گزارش نشده است. در بررسی پژو پارس و سمند در بخش داخلی آنچه  بسیار مهم است، ظرفیت کابین است. عاملی که باعث می‌شود مشتری ایرانی همچنان رغبت کند تا در میان انواع سدان‌های موجود در بازار باز هم به سراغ پسران ایران خودرو برود.

 

مقایسه پژو پارس با سمند

تفاوت‌های فنی پژو پارس و سمند

اجازه بدهید مقایسه توان پیشرانه پارس و سمند را با بررسی فنی سمند LX و پژو 405 آغاز کنیم. جایی که هر دو سدان مجهز به یک پیشرانه با حجم 1761 سی سی نوع  XU7JP/L3 بودند. این پیشرانه 100 اسب بخار قدرت 153 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کرد. تفاوت دو خودرو جایی آشکار می‌شود که 405 تنها در 11 ثانیه به شتاب صفر تا صدی می‌رسد و سمند در 13 ثانیه. از طرفی 405 حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را به خود اختصاص می‌دهد و سمند 185 کیلومتر بر ساعت.

اما در مقایسه پژو پارس با سمند از نظر فنی باید گفت هر دو خودرو مجهز به موتور ملی EF7  هستند. حجم این پیشرانه در سمند  1645 سی سی و در پارس 1761 سی سی است. بر این اساس حداکثر توان و گشتاور سمند به ترتیب 113 اسب بخار و 155 نیوتن‌متر است، در حالی که موتور پارس می‌تواند 100 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. درباره بررسی پژو پارس و سمند از نظر فنی باید گفت موتور سمند 4 سیلندر و 16 سوپاپ است، اما موتور پارس 4 سیلندر و 8 سوپاپه.

با مقایسه پژو پارس با سمند از نظر فنی باید گفت، شتاب سمند 12 ثانیه و شتاب پارس 11 ثانیه است اما هر دو خودرو حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت دارند. مصرف سوخت سمند صدی 7.5 لیتر و میزان مصرف سوخت پارس 9.1 لیتر است. در بخش امکانات فنی کفه ترازو به سمت سمند سنگین می‌کند. زیرا پارس خودرویی پرمصرف‌تر با هزینه نگهداری بیشتری برآورد شده است.

 

مقایسه امکانات تجهیزات پژو پارس و سمند

مقایسه پژو پارس با سمند از نظر امکانات رفاهی نیاز به توضیح اضافه‌ای ندارد، زیرا در آپشنال‌ترین حالت هم دو خودرو حرف آنچنانی برای گفتن ندارند و امکانات رفاهی آن‌ها را نه متوسط، بلکه باید ضعیف عنوان کرد!

 

تجربه رانندگی با سمند و پژو پارس

به‌سبب مشخصات فنی مشابه دو خودرو تجربه متفاوتی در رانندگی بر جای نمی‌گذارند به جز اینکه وزن زیاد سمند باعث شتاب و چالاکی کمتر آن‌ها می‌شود. از طرفی ستون‌های عریض، زاویه دید کمتری در اختیاری راننده قرار می‌دهد که یک امتیاز منفی برای این سدان ایرانی است. یکی از مزایای رانندگی با پارس این است که شما صدای کمتری از موتور آن در داخل کابین می‌شنوید.

 

بررسی سمند و پژو پارس از لحاظ شرایط بازار

در مقایسه پژو پارس با سمند از نظر وضعیت بازار باید گفت که پارس از ابتدای تولید تا کنون توانسته شرایط بهتری را نصیب خود کند و همواره تقاضا برای خرید آن چه در بازار خودروهای صفر و چه کارکرده وجود دارد. از طرفی طراحی ظاهری آن را جوانان بیشتر می‌پسندند و فروش آن به‌عنوان خودرو دست دوم به‌مراتب راحت‌تر از سمند است.

خرید سمند بهتر است یا پژو پارس

 

جمع بندی

در این مطلب به مقایسه پژو پارس با سمند از وجوه مختلف پرداختیم. به‌طورکلی باید گفت اگر به‌دنبال یک خودرو هستید که راحت‌تر آن را در بازار به فروش برسانید و چالاکی بیشتری در اختیارتان بگذارد، پارس را انتخاب کنید. اما اگر کابین جادارتر و گشتاور برایتان مهم‌تر است، سمند بخرید.

البته انتخاب نوع خودرو به سن و سال هم ارتباط پیدا می‌کند، اگر به‌دنبال یک خودرو خانوادگی برای طی کردن ایام بازنشستگی هستید، سمند می‌تواند بیشتر شما را راضی کند، اما اگر یک کارمند جوان هستید، احتمالا به خرید پارس علاقه بیشتری دارید. برای خرید اقساطی سمند و پژو پارس با بهترین شرایط می‌توانید از طریق آرشا خودرو اقدام کنید. برای ثبت نام در طرح‌های فروش اقساطی خودرو، استعلام قیمت روز سمند و پارس و نیز دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجرب با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول:

سمند برای خرید، گزینه‌ی بهتری است یا پژو پارس؟

برای پاسخ به این سوال، باید عوامل متعددی از جمله امکانات رفاهی، طراهی ظاهری و حتی بازار فروش این خودروها در حالت کار کرده را برای ارزیابی شرایط نقد شوندگی در آینده، بررسی کرد. به طور کلی همه‌ی محصولات سایپا پرفروش هستند.

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو سمند و پژو پارس در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو بهره ببرید. و صاحب سمند و پژو پارس شوید.

ثبت دیدگاه