شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

هیوندای ولوستر بهتر است یا کیا سراتو
بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه

اگر قرار باشد دو مورد از پرطرفدارترین کوپه‌های وارداتی در جاده‌های ایران را نام ببریم، قطعا به اسامی خودروهایی مانند هیوندای ولوستر و سراتو خواهیم رسید. اگرچه ولوستر را برخی کارشناسان، هاچ بک می‌دانند تا کوپه، با این وجود همه جا صحبت از قیاس مشخصات دو خودرو با هم است و به همین دلیل در این مقاله هر دو را در یک کلاس بدنه قرار می‌دهیم.

چنان‌چه قصد خرید یکی از این دو خودرو را در طرح فروش اقساطی کیا سراتو دارید و فروش اقساطی هوندای ولوستر دارید، و مایل هستید تا اطلاعات دقیقی درباره بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه داشته باشید، یا حتی اگر گمان می‌کنید حالا حالاها وضع مالی‌تان به خرید سراتو و هیوندای قد نمی‌دهد و صرفا علاقه‌مند به مطالعه تطبیقی بین خودروها هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه مطلب را از دست ندهید.

ضمنا چنان‌چه قصد خرید اقساطی خودروهای لوکس و مدرن وارداتی و مونتاژی را دارید یا در زمره افرادی هستید که خودروهای ایرانی را ترجیح می‌دهند، ما در آرشا خودرو بهترین شرایط برای عرضه اقساطی ماشین‌های ایرانی و خارجی را فراهم کرده‌ایم. برای اطلاع از جزئیات طرح‌ها و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. 02148000998

نگاهی به تاریخچه سراتو و هیوندای ولوستر

در اولین گام از بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه به معرفی مختصر و ارائه تاریخچه‌ای کوتاه از دو خودرو خواهیم پرداخت. اطلس خودرو حدود هشت سال پیش اقدام به واردات نسخه فیس لیفت نسل سوم سراتو به کشور کرد. جالب است بدانید که سراتو از نسل اول تا سوم وارد ایران شده است و محصولی غریب و ناشناخته در جاده‌های کشور نیست!

نسل اول و سوم به صورت خودروهای وارداتی پا به جاده‌های ما گذاشتند، نسل دوم روی خط تولید و مونتاژ سایپا قرار گرفت و اما نسل چهارم! تحریم‌ها اجازه نداد هرگز پای نسل چهارم به کشور ما باز شود. سراتوها همیشه به خودروهایی اقتصادی در کشور ما معروف بوده‌اند و به سبب ظاهر جذاب و امکانات متعدد، از محبوبیت خوبی هم برخوردار بوده و هستند.

در ادامه مقاله بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه به معرفی کوپه جذاب کره‌ای می‌پردازیم. ظاهر عجیب و غریب ولوستر همان برگ برنده اصلی این خودرو است، یک ظاهر جوان پسند که عصبانیت، خشونت و جدیت از چشمانش می‌بارد!

12 سال پیش آسان موتور این کوپه زیبا از خانواده با اصل و نسب هیوندای را وارد ایران کرد و موفقیت خیلی خوبی را هم در فروش رقم زد. کره‌ای‌ها با درک سلیقه مشتری ایرانی، گویی خودرویی را ساختند که باب طبع جوانان ما باشد، اگرچه برخی معتقدند این نوع هیوندای هیچ تقارن و هارمونی ندارد، اما خاص بودن مهم‌ترین شاخصه هیوندای ولوستر است.

 

هیوندای ولوستر یا سراتو کوپه؟

 

مقایسه هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در طراحی ظاهری

بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه بدون بررسی طراحی ظاهری دو خودرو امکان پذیر نیست. بنابراین در گام نخست سراغ طراحی دو خودرو می‌رویم. درباره ولوستر حرف زیاد است، با وجود اینکه یک دهه از تولید و عرضه‌اش می‌گذرد، اما همچنان می‌توان آن را نگاه کرد و خسته نشد.

نه تنها خسته نشد، بلکه حظ برد! این حظ بردن، زمانی تکمیل می‌شود که یک هیوندای ولوستر با رنگ پاستیلی ببینید، مطمئن باشید همه چشم‌ها در جاده محو زیبایی آن خواهد شد. اگر در آینه جانبی ماشینتان یک هیوندای ولوستر پشت سرتان ببینید، متوجه اخم و غضب نمای روبرویی‌اش شده‌اید!

ظاهر تهاجمی هیوندای ولوستر هنوز هم چشم نواز است. اگر خاص پسند هستید، دیگر مجالی برای بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه نیست! بعید است چنین انقلابی در طراحی ظاهری را در خودرو دیگری پیدا کنید. فکرش را بکنید! هیوندای ولوستر کوپه سه درب دارد! یک درب بزرگ برای راننده و دو درب سمت شاگرد.

این یعنی طراحان به شکلی هدفمند، هرج و مرج و نامتوازنی را در ذهن پرورانده‌اند و حاصل کار هم بسیار مدرن و شیک از آب درآمده است. حالا نمای عقب را نگاه کنید، محل لوله اگزوز معمولا کجاست؟! بله وسط سپر. اما در ولوستر، وسط سپر دنبال آن نگردید زیرا طراحان کره‌ای هم چنان قصد دارند شما را غافلگیر کنند، چه با نصب چراغ‌های عقب در ارتفاعی بیش از حد معمول چه با قرار دادن خروجی لوله اگزوز در کنار سپر!

بررسی طراحی ظاهری هیوندای ولوستر با کیا سراتو

 حالا قصد داریم شما را از محو شدن در جمال ولوستر بیرون بکشیم و در ادامه بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه به طراحی ظاهری محصول کمپانی کیا بپردازیم. خب! اگر اهل هیجان و خاص بودن نیستید و اصولا استایل شیک و اتو کشیده‌ای دارید، باید سراتو انتخاب شما باشد.

باید اعتراف کرد که سراتو وزین‌تر است، اگر بخواهیم مثال بزنیم سراتو یک جوان 25 تا 30 ساله با کت و شلوار برند و کفش و کمربند چرم اصل و اکسسوری‌های گران قیمت است، هیوندای ولوستر نیز جوانی در همین سن و سال که تیشرت لش مارک می‌پوشد و شلوار جین ترک زاپ دار را انتخاب می‌کند و الگوی مدل موی او هم رپرهای معروف هستند!

فکر می‌کنیم با این مثال به وضوح مشخص شد که ظاهر هر کدام از خودروها برای چه کسانی راضی کننده خواهد بود. چهره تهاجمی و اسپرت سراتو، طرفداران گسترده‌تری را به خود جذب می‌کند با این وجود  هر دو خودرو واقعا زیبا هستند و همه چیز به نظر شما برمی‌گردد.

 

هیوندای ولوستر بخریم یا کیا سراتو؟

چنان‌چه دلتان می‌خواهد یک خودرو خاص با یک رنگ متمایز داشته باشید و لذت رانندگی با یک ماشین جذاب را تجربه کنید، طرح فروش اقساطی هیوندای ولوستر آرشا خودرو مختص شماست. برای اطلاع از شرایط شرکت در طرح و مراحل ثبت نام برای طرح فروش اقساطی خودرو خارجی، هم اینک تماس بگیرید.

 

مقایسه هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در طراحی داخلی

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در بخش کابین و طراحی داخلی بپردازیم. ظاهر ولوستر که پر از ناقرینگی و طراحی‌های مهیج بود، آیا این جذابیت و خاص بودن به کابین هم کشیده شده است؟! پاسخ مثبت است.

تمام وجوه هیجان انگیز، پویا و مدرن به داخل هیوندای ولوستر هم برده شده است. فراموش نکنید ولوستر زمانی مجهز به استارت دکمه‌ای بود که این آپشن و تکنولوژی هنوز فراگیر نشده بود. از طرفی هیوندای نام و آوازه خود را مخدوش نکرده است و متریال به کار رفته در کابین همچنان مرغوب و راضی کننده است.

این خودرو در بخش صندلی عقب با محدودیت فضای پا و سر روبه‌روست که اگر بخواهیم قبول کنیم ولوستر یک خودرو جوانانه است، باید بپذیریم که خانوادگی طراحی نشده است.

اگر هم اکنون از طریق آرشا خودرو برای خرید اقساطی هیوندای ولوستر اقدام کنید، با این پیش شرط که تا کنون کابین این خودرو را از نزدیک ندیده باشید، به شما قول می‌دهیم که با نشستن پشت فرمان این خودرو هرگز فکرتان به این سمت نمی‌رود که طراحی این فضا متعلق به بیش از ده سال پیش است! به همین دلیل هم ادعا کردیم که طراحی این مدل از هیوندای از زمان خودش جلوتر بوده است.

 در ادامه بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در بخش طراحی داخلی باید گفت کابین سراتو آن چنان که باید و شاید اتفاق قابل توجهی را رقم نزده است. کابین این خودرو همانی است که برای نسخه سدان در نظر گرفته شده بود، بدون اندک خلاقیتی عینا همان کابین برای سراتو کوپه در نظر گرفته شده است.

در بخش فضای داخلی سراتو جادارتر از ولوستر ارزیابی می‌شود. البته نباید انتظار داشته باشید فضای سر و پا در بخش عقب خودرو مانند سدان‌ها یا کراس اوورها باشد. شیب سقف و فرم کوپه انتها خواه ناخواه از حجم کابین به خصوص در بخش عقب می‌کاهد.

نقطه قوت کابین سراتو، صندلی‌های بسیار راحت آن است، بنابراین برای سفرهای دور و دراز، کابین  سراتو گزینه مناسب‌تری است. با مقایسه هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در طراحی داخلی دانستیم که امتیاز طراحی اسپرت و زیبا از آن طراحان کمپانی هیوندای می‌شود، اما امتیاز بخش جادار بودن و راحتی کابین را طراحان کیا و سراتو کسب می‌کنند.

بنابراین باز هم انتخاب با شماست. به دنبال خرید یک کوپه خانوادگی هستید یا همچنان وجوه مدرن بودن، شیک بودن و خاص بودن برایتان اهمیت دارد.

چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی سراتو کوپه را دارید، می‌توانید از طریق آرشا خودرو اقدام کنید و از مزایای تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت و خرید سراتو با حداقل پیش پرداخت بهره‌مند شوید.

 

مقایسه هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در بخش فنی

وقتی می‌توانیم ادعا کنیم که به مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر پرداخته‌ایم که دو خودرو را از نظر فنی نیز قیاس و بررسی کرده باشیم. هیوندای ولوستر مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر GDi با حجم 1.6 لیتر است که می‌تواند  138 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

با بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه درمی‌یابیم که محصول کمپانی کیا یک پیشرانه  4 سیلندر MPI در سینه دارد که حجم آن 2 لیتر، حداکثر قدرت آن 152 اسب بخار و حداکثر گشتاوری که ایجاد می‌کند 192 نیوتن متر است. هر دو خودرو دارای گیربکس با 6 دنده اتومات هستند که شتاب صفر تا صدی هیوندای ولوستر 10.3 ثانیه و شتاب سراتو کوپه 10.5 اعلام شده است.

هیوندای ولوستر صدی 6.4 لیتر بنزین می‌سوزاند در حالی که میزان مصرف سوخت ترکیبی سراتو کوپه 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. حداکثر سرعت ولوستر 200 و حداکثر سرعت سراتو 210 کیلومتر بر ساعت است.

در این بخش نیز در مواردی برتری با ولوستر و در موارد دیگری سراتو دست برتر را دارد. از نظر قوای فنی، قدرت سراتو کوپه اندکی بیشتر است، اما از نظر میزان مصرف سوخت و شتاب صفر تا صدی با اختلافی جزیی هیوندای ولوستر بالاتر می‌ایستد. برای خرید اقساطی هیوندای ولوستر با بهترین شرایط از آرشا خودرو هم اکنون تماس بگیرید.

 

مدل خودرو سراتو کوپه هیوندای ولستر
پیشرانه ۴ سیلندر MPI ۴ سیلندر GDi
حجم موتور ۲ لیتر ۱.۶ لیتر
حداکثر قدرت 152 اسب‌بخار ۱۳۸ اسب‌بخار
حداکثر گشتاور 192 نیوتن‌متر ۱۶۷ نیوتن‌متر
گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک ۶ دنده‌اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۴ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 ۱۰.۵ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه از نظر ایمنی

در ادامه بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه به مشخصات ایمنی دو خودرو می‌پردازیم. جالب است بدانید که هر دو خودرو داری 5 ستاره ایمنی هستند. سراتو ستاره‌های ایمنی خود را از ANCAP دریافت کرده است در حالی که گواهی دارا بودن پنج ستاره ایمنی ولوستر از سوی EURO NCAP صادر شده است.

با وجود اینکه از سال تولید و عرضه هر دو خودرو سال‌ها می‌گذرد، اما هر دو دارای  ایموبلایزر، پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، توزیع نیروی ترمز و ترمز ضدقفل، کنترل کشش و پایداری هستند.

البته در مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر باید گفت که خودرو تولید کمپانی کیا دارای شش ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای است، اما عضو خانواده هیوندای ۲ عدد کیسه‌هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد و ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای در صورت سفارش خریدار، نصب خواهند شد.

 

بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه

چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی کیا سراتو کوپه را دارید، ما در آرشا خودرو با شرایطی استثنایی در کنار شما هستیم.

 

بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه در بخش تجهیزات رفاهی

در بخش امکانات رفاهی هر دو خودرو در شرایط مطلوبی قرار دارند و پرامکانات لقب می‌گیرند. اندک تفاوت آنها شاید در اینچ نمایشگر لمسی باشد. هر دو خودرو امکاناتی که مشتری ایرانی به آن‌ها بسیار علاقمند است را دارا هستند. از سانروف و تهویه اتوماتیک گرفته تا سنسور پارک جلو و عقب.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی تخصصی هیوندای ولوستر با سراتو کوپه پرداختیم. همان طور که خودتان هم شاهد بودید هر دو خودرو رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه‌ای با یکدیگر دارند که این امر در تجربه کاربری و رانندگی نیز تقریبا مشابه است.

راننده پشت فرمان هر دو خودرو در موضع بسیار مناسبی برای تسلط به خودرو قرار می‌گیرد و اگرچه با توجه به کوپه بودن خودروها، سرنشینان مورد تکان‌های بعضا شدید در پیچ‌ها قرار می‌گیرند اما کنترل و پایداری دو خودرو بسیار عالی است. انتخاب یکی از این دو کاملا به شما بستگی دارد.

ما در آرشا خودرو شرایط مناسبی برای عرضه قسطی هر دو خودرو در نظر گرفته‌ایم. شما می‌توانید با حداقل پیش پرداخت، اقساط بلند مدت و به شرط تحویل فوری در طرح فروش اقساطی هیوندای ولوستر و فروش اقساطی سراتو کوپه شرکت کنید.

اگر به دنبال خودرویی شیک و ایمن با امکانات رفاهی متعدد می‌گردید، سراتو کوپه قسطی را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال خودرو اسپرت و جوان پسندتری هستید، فرصت خرید قسطی هیوندای ولوستر را از دست ندهید. برای اطلاع از جزئیات فروش قسطی این خودروهای جذاب با کارشناسان آرشا خودرو تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

بین هیوندای ولوستر و سراتو کوپه، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم هیوندای ولوستر و هم سراتو کوپه دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو هیوندای ولوستر و سراتو کوپه در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب هیوندای ولوستر یا سراتو کوپه شوید.

ثبت دیدگاه