شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه انواع مدل پژو پارس
کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ بهترین انتخاب را انجام دهید.

اینکه شما از علاقمندان به خانواده پژو باشید اصلا بد نیست، حتی با وجود اینکه چند دهه از حضور خانواده فرانسوی الاصل پژو در جاده‌های کشور گذشته باشد و در این سال‌ها هم ایران خودرو نتوانسته باشد تغییرات آن‌چنان محسوسی روی ظاهر و بدنه ایجاد کند، باز هم پژوها ارزش خرید دارند.

آن هم در بازار بی‌تنوع داخلی. در میان پژوها، پارس از همه پرطرفدارتر است. وقتی می‌گوییم از همه، منظورمان این است که از 405، 206 و 207 هم بیشتر. حال فکرش را بکنید در تمام دهه‌های گذشته طرح‌های فروش اقساطی پژو 405، فروش اقساطی206 و فروش اقساطی پژو 207 تا چه اندازه محبوب بوده است؟! بسیار زیاد! اکنون به نظر می‌رسد راحت‌تر بتوانید درک کنید محبوبیت پارس تا چه اندازه است.

اما خانواده پارس، متشکل از 4 عضو است، حال باید به این سوال پاسخ دادکه کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ اگر شما هم از دلدادگان به اعضای این خانواده فرانسوی هستید، اما نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

ضمنا، اگر از طرفداران خودروهای پژو هستید، طرح ویژه آرشا خودرو برای فروش اقساطی ایران خودرو را از دست ندهید. برای اطلاع از جزئیات طرح و قیمت روز انواع پژو با مراکز فروش ما تماس بگیرید. 02148000998

انواع مدل‌های پژو پارس

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در حال حاضر پارس در 4 مدل در بازار خودرو ایران، معامله می‌شود. این مدل‌ها عبارتند از:

  1. ۱. پژو پارس معمولی (پژو پارس سال)
  2. ۲. پژو پارس LX TU5
  3. ۳. پژو پارس اتوماتیک
  4. پژو پارس ELX

برای اینکه به نتیجه قطعی برسیم که کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ باید آن‌ها را از ابعاد مختلف با هم بررسی کنیم.

 

مشخصات ظاهری انواع پژو پارس

پارس سال، نمونه فیس لیفت ۴۰۵ بود، ۴۰۵ بسیار محبوب و پرطرفداری که پا به سن گذاشت و پارس سال یک درجه از آن به روز‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسید. اما مسأله این است که پارس سال در سال تولید خودش نمونه موفقی از یک خودرو فیس لیفت محسوب می‌شد و امروز دو دهه از حضور آن در جاده‌های ایران می‌گذرد و در این سال‌ها ایران خودرو هیچ تلاشی برای به روزتر کردن آن، انجام نداد.

بر خلاف آنچه تصور می‌شود، این خودرو فقط عنوان «پارس سال» را یدک می‌کشد، اما در واقع همان پارس معمولی است، همان پارس متولد شده بیست سال پیش!

در ادامه مقاله کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ به بررسی طراحی ظاهری پژو پارس LX TU5  می‌پردازیم. البته توضیح زیادی لازم نیست، زیرا اکثر مشخصات با پارس سال یکی است. نهایت تلاش طراحان ایران خودرو در حد استفاده از رینگ‌های آلومینیومی و تغییر قاب آینه‌های این خودرو  محدود شده است.

پارس اتومات نیز از نظر ظاهری همان راه برادران بزرگترش را در پیش گرفته است و اینک هنگام بررسی پژو پارس ELX از نظر ظاهری است. اگرچه پارس‌های قبلی الهام گرفته از ۴۰۵ بودند و طراحی ساده و خطوط صافی داشتند، اما این مدل پارس در طراحی از ۴۰۶ وام گرفته است  و ظاهر قدرتمندتر و خشن‌تری دارد. استفاده از خطوط سیال ظاهر پارس ای ال ایکس را مدرن‌تر کرده است. رینگ اسپرت، چراغ عقب دو رنگ و سنسور دنده عقب روی سپر عقب مهم‌ترین تفاوت‌های این مدل با دیگر اسلاف آن است.

در پاسخ به این سوال که کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ اگر از نظر ظاهر بخواهیم بررسی و قضاوت کنیم باید بگوییم پارس ELX ظاهر زیباتری دارد و نمره قبولی دریافت می‌کند. اما نباید از این نکته غافل شد که چهره هر ۴ مدل پارس قدیمی شده‌اند و به راحتی بازنده رقابت با خودروهای داخلی و خارجی مدرن هستند.

 

مقایسه ظاهری انواع مدل پژو پارس

برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی پژو پارس LX (tu5)  با مراکز فروش ما تماس بگیرید. کارشناسان آرشا خودرو آمادگی دارند تا به شما مشاوره رایگان پیش از خرید خودرو ارائه کنند.

 

طراحی داخلی انواع پژو پارس

اکنون قصد داریم از نظر طراحی فضای داخلی و کابین به مقایسه انواع پژو پارس بپردازیم. درباره پارس سال باید گفت احساس شما از باز کردن درب و نشستن داخل کابین همان حس و حال فضای داخلی ۴۰۵ است.

البته تفاوت‌هایی هم وجود دارد، مثلا غربیلک فرمان خوش فرم‌تر شده است، سر دنده عوض شده یا تریم طرح چوبی برای کابین در نظر گرفته شده است، اما تم کلی، همانی است که پیشتر در ۴۰۵ دیده بودید.

اگر قصد دارید بدانید از نظر طراحی داخلی کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ باید سایر مدل‌ها را هم بررسی کنیم. پارس LX و اتومات کابین به نسبت زیباتری دارند، این بار ایران خودرو تریم بژ را برای فضای داخلی پارس در نظر گرفت که به نظر زیباتر می‌رسید. همچنین فرم تودری‌ها را نیز تغییر داد و شکل بهتری به آن بخشید.

البته هم چنان متریال به کار رفته بسیار بی‌کیفیت است و این طراحی اگرچه بهتر از ۴۰۵ و پارس سال است، اما برای سال 1402 بسیار ساده و قدیمی است.

پارس ELX نخستین بار که روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت با کابینی به مراتب جذاب‌تر از امروز عرضه شد. صندلی‌های جلوی راحت و متفاوت، داشبورد رنگ روشن و کامپیوتر سفری مهم‌ترین مزایای کابین این مدل پارس به شمار می‌رفت. اما بعد از مدتی ایران خودرو تمام امکانات را حذف کرد و کابین را با متریالی به شدت بی‌کیفیت به تنظیمات کارخانه در هنگام تولید پارس سال برگرداند!!

تنها حسن انواع پارس سال، کابین جادار و با ظرفیت آن‌هاست که برای خانواده‌های ایرانی که اهل سفر هستند، یک مزیت بسیار مهم است. نتیجه اینکه اگر بخواهیم از نظر طراحی کابین بگوییم کدام مدل پژو پارس بهتر است؟  نیاز به بررسی و مقایسه نیست، زیرا همه آن‌ها شرایط مشابهی دارند: ساده، قدیمی، بی‌کیفیت و بی‌روح!

مقایسه طراحی داخلی مدل‌های مختلف پژو پارس

برای خرید اقساطی انواع پژو پارس اعم از LX یا مشاهده شرایط فروش اقساطی پژو پارس دوگانه با بهترین شرایط روی آرشا خودرو حساب کنید. ما با مزایای تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و اقساط بلند مدت، محبوب‌ترین مدل‌های پژو پارس را به هموطنان سراسر کشور عرضه می‌کنیم.

 

مقایسه انواع پژو پارس از نظر فنی

اگر بخواهیم به پاسخ روشنی برای سوال بهترین مدل پژو پارس دست پیدا کنیم، باید آن‌ها را از نظر فنی بسنجیم و با یکدیگر قیاس کنیم. پارس سال مجهز به یک پیشرانه ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ و جعبه دنده پنج سرعته دستی است.

این پیشرانه قادر است تا ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. پارس سال در ۱۱ ثانیه به شتاب صفر تا صدی می‌رسد و حداکثر سرعت ان ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو با باک ۷۰ لیتر خود صدی ۹.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند و استاندارد آلایندگی آن یورو ۳ است.

در مقایسه انواع پژو از نظر فنی به پارس LX می‌رسیم. این مدل پارس دارای موتوری با حجم ۱۵۸۷ سی سی تنفس طبیعی و ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. برای این خودرو حداکثر قدرت ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به ثبت رسیده است و شتاب صفر تا صدی آن ۱۳.۲ ثانیه است.

حداکثر قدرت این پارس ۱۹۰ کیلومتر بر ثانیه اعلام شده است و با استاندارد آلایندگی یورو ۳ میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت گردیده است.

در ادامه مقاله کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ و بررسی فنی خودروها به پارس اتومات می‌رسیم. این مدل پارس در حجم و تعداد سوپاپ و سیلندر و قدرت و گشتاور با مدل LX  مشابه است. جعبه دنده پارس اتومات ۴ سرعته خودکار است و عدد ۱۸۷ در برابر حداکثر سرعت آن به ثبت رسیده است.

شتاب صفر تا صدی پارس اتومات ۱۴.۲ ثانیه است و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن صدی ۸.۲ لیتر اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این مدل نیز مانند دیگر پارس‌ها یورو ۳ است.

 

مقایسه جنبه فنی انواع مدل پژو پارس

پارس ELX مجهز به یک پیشرانه با حجم ۱۷۶۱ سی سی تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. این خودرو با جعبه دنده پنج سرعته دستی با یک شتاب بسیار عالی ۹ ثانیه‌ای قادر است تا با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند. مصرف سوخت ترکیبی این مدل ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و استاندارد آلایندگی آن، باز هم یورو ۳.

حال در پاسخ به سوال کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ باید گفت، اگر دلتان می‌خواهد پشت فرمان یک خودرو دنده اتومات بنشینید، پارس اتومات را خریداری کنید. اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، پارس ELX را بخرید و اگر ترجیحتان این است یک موتور کم استهلاک و کم دردسر داشته باشید، چه گزینه‌ای بهتر از پارس TU5 LX؟!

 

خودرو

پارس LX دستی

 پارس اتوماتیک

پارس ELX

پارس سال

نوع موتور TU5 TU5 XU7 XU7
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۸
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۵۸۷ سی سی ۱۷۶۱ سی سی ۱۷۶۱ سی سی
جعبه دنده ۵دنده دستی ۴ دنده خودکار ۵دنده دستی ۵دنده دستی
حداکثر قدرت ۱۰۸ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ RPM ۱۰۸ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ RPM ۱۱۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ RPM ۱۰۰ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ RPM
حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۵۵ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه ۱۵۳ نیوتون متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳.۲ ثانیه ۱۴.۲ ثانیه ۹ ثانیه ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
وزن خودرو ۱۲۱۵ کیلوگرم ۱۱۸۵ کیلوگرم ۱۱۶۵ کیلوگرم ۱۱۶۵ کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۵لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۱لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم باک بنزین ۷۰ لیتر ۷۰ لیتر ۷۰ لیتر ۶۶ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۳ یورو ۳ یورو ۳ یورو ۳
سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD ضد قفل ABS و EBD ضد قفل ABS و EBD ضد قفل ABS و EBD
ترمز جلو دیسکی دیسکی دیسکی دیسکی
ترمز عقب دیسکی دیسکی دیسکی کاسه ای
کیسه هوا راننده و سرنشین راننده راننده و سرنشین راننده و سرنشین
سیستم پخش اتوماتیک با شیفتر روی فرمان اتوماتیک با شیفتر روی فرمان ساده اتوماتیک با شیفتر روی فرمان
تهویه مطبوع اتوماتیک اتوماتیک ساده اتوماتیک
دماسنج روی داشبورد دارد دارد دارد دارد
بازکن درب صندوق از داخل اتاق دارد دارد دارد دارد

چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی پژو پارس را دارید، همه روزه در ساعات کاری با مراکز فروش آرشا خودرو تماس حاصل نمایید.

 

بهترین مدل پژو پارس برای خرید

مقایسه انواع پژو پارس از نظر ایمنی

اکنون قصد داریم به مقایسه انواع پژو پارس از نظر ایمنی بپردازیم. پارس سال مجهز به سیستم ترمزABS,EBD، یک کیسه هوا برای راننده و سنسور ایمنی دنده عقب است. عینا همین مشخصات را باید برای پارس اتومات، lx و Elx نیز برشمرد. همانطور که مشخص است پارس طی سالهای گذشته از نظر ایمنی هیچ پیشرفتی نداشته است و از نظر ایمنی پاسخ در به سوال کدام مدل پژو پارس بهتر است؟ باید گفت هیچ کدام بر دیگری مزیتی ندارند.

برای اطلاع از شرایط آرشا خودرو برای عرضه اقساطی انواع مدل‌های پژو پارس هم اکنون تماس بگیرید.

 

بهترین مدل پژو پارس از نظر امکانات رفاهی

به جرات باید بهترین مدل پژو پارس از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی را پارس TUF LX نامید. اگرچه در بخش امکانات و آپشن در کل پارس رقیب قدری برای خودروهای مدرن ایرانی و خارجی نیست، اما در میان مدل‌های پارس، تنها تیوفایو ال ایکس است که امکانات زیر را داراست:

  • مه شكن جلو
  • مه شکن عقب
  • چراغ نقشه خوان
  • آینه‌های جانبی برقی دارای راهنما
  • آینه‌های جانبی تاشونده اتومات
  • شیشه‌های سولار و ضداشعه UV
  • قفل میکروسوییچی درب‌ها
  • سنسور ایمنی دنده عقب
  • قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی
  • تنظیم برقی پشتی صندلی
  • بازکن درب صندوق عقب از داخل کابین
  • شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
  • پاور ویندوز مجهز به آنتی ترپ
  • قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید
  • داشبورد تریم بژ
  • جلوآمپر جدید
  • دماسنج روی داشبورد

آیا قصد خرید پژو پارس ال ایکس با موتور تیوفایو را دارید؟! ما در آرشا خودرو با بهترین شرایط این مدل پر طرفدار از خانواده پارس را عرضه می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت روز پارس با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

کدام مدل پژو پارس بهتر است؟

کدام مدل پژو پارس بهتر است؟

در این مطلب از زوایای متعدد انواع مدل‌های پارس را با هم بررسی کردیم. البته یک مدل دیگر از پژو پارس نیز وجود دارد که به پارس دوگانه معروف است، اما به سبب اینکه موتور همان موتور پارس سال است، به صورت مجزا به آن نپرداختیم. پارس دو گانه گران‌تر از پارس سال معمولی است و از نظر امکانات، کم آپشن‌تر از آن است و تنها ویژگی خاصش همین است که می‌تواند با گاز نیز کار کند.

به طور کلی باید گفت بر اساس آنچه گذشت، همه چیز به سلیقه و مقدار پولی که برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اید بستگی دارد، با این وجود پارس ال ایکس تیوفایو یکی از بهترین مدل‌های پارس است و در پاسخ به سوال کدام مدل پژو پارس بهتر است؟  می‌توان از آن نام برد، علت این انتخاب را هم مختصرا در:

  • برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر
  • و برخورداری از یک موتور کم استهلاک، کم مصرف و قدرتمند

توجیه کرد. چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی انواع مدل‌های پارس را دارید، ما در آرشا خودرو کنار شما هستیم تا خودرو محبوبتان را به منزل ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

بین انواع مدل‌های پژو پارس، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع همه‌ی مدل‌های پژو پارس از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای پژو پارس در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض تصمیم برای خرید پژو پارس می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب پژو پارس شوید.

ثبت دیدگاه