شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

سراتو بخریم یا پژو آپشنال؟
مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال

در بین خودروهایی که در یک محدوده قیمتی قرار می‌گیرند و البته جز خودروهای لوکس و مدرن امروزی محسوب می‌شوند، مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال، تصمیم‌گیری را برای انتخاب نهایی یک خودرو مونتاژ داخل آسان‌تر خواهد کرد.

 

معرفی پژو ۲۰۰۸

ورود پژو ۲۰۰۸ به کشورمان را باید حاصل گشایش‌های ناشی از برجام بدانیم. ایران خودرو و پژو در همکاری جدید خود در قالب گروه ایکاپ قول و قرارهایی برای تولید خودروهای مشترک گذاشتند که البته پس از نقض برجام و بازگشت تحریم‌ها این تعامل شیرین اما کوتاه، پایان یافت و اکنون تنها خرید نسخه‌های صفر پژو ۲۰۰۸ مربوط به سال‌های تولید ۹۶ تا ۹۹ باقیمانده است.

این کراس‌اوور کامپکت تک ‌دیفرانسیل  فرانسوی الاصل، از نظر ایمنی و فنی، خودرویی عالی است که البته نباید از آن انتظار آفرود داشته باشید.

با این وجود مزایای این خودرو بسیار است و مهم‌ترین تجربه سواری این خودرو را مالکان آن هماهنگی عالی پیشرانه و گیربکس عنوان کرده‌اند. این خودرو از نظر پایداری و ترمز نیز دارای ویژگی‌های قابل قبولی است.

برای اطلاع از جزئیات طرح فروش اقساطی پزو 2008 با تحویل فوری، می‌توانید با مشاوران ما در آرشا خودرو تماس بگیرید. 02148000998

معرفی سایپا سراتو آپشنال

در مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال، باید گفت آن‌چه سایپا با عنوان سراتو روی خط تولید خود برد، اگرچه با فروش بسیار خوبی مواجه شد، اما از نظر کیفی قابل قیاس با نسخه اصلی نبود! مهندسان سایپا تا جایی که توانسته بودند از امکانات سراتو کم کرده بودند تا بتوانند این ماشین را نیز مانند دیگر تولیدات خود در حوزه قیمتی اقتصادی نگه دارند.

به هر حال دومین خودروساز بزرگ ایران از سال ۱۳۹۳ اقدام به مونتاژ کیا سراتو روی خط تولید خود کرد، اما اخیرا نسخه آپشنال را روانه بازار کرده است. ما در این مطلب به مقایسه پژو ۲۰۰۸ و سایپا سراتو آپشنال خواهیم پرداخت.

با شرکت در طرح فروش اقساطی خودرو داخلی و فروش اقساطی سایپا در آرشا خودرو، می‌توانید از مزایای تحویل فوری خودرو و عدم نیاز به ضامن، بهره ببرید.

 

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر ظاهری

در گام اول در قیاس دو خودرو از کمپانی پژو و کیا خارجی یا مونتاژ کننده‌های داخلی، یعنی ایران خودرو و سایپا به سراغ مشخصات ظاهری دو خودرو می‌رویم.اگرچه قیافه پژو ۲۰۰۸ طرفدار کم ندارد، اما باید قبول کرد که ماشین‌های زیباتر از آن در این رده قیمتی هم وجود دارد.

حتی برخی کارشناسان به سبب وجود رینگ‌های کوچک، درب صندوق عقب بلند، سپر کوتاه یا پنجره‌های کشیده جانبی آن را ناموزون می‌دانند، اما به نظر می‌رسد طراحان کمپانی پژو بدون فکر و دلیل کاری نکرده‌اند و توجیهات خاص خودشان را برای آنچه اجرا کرده‌اند دارند.

به طور کلی باید گفت روبروی پژو ۲۰۰۸ که قرار بگیرید با چشمانی خشمگین و گوشه دار، دهانی درنده و چهره‌ای پرقدرت مواجه خواهید بود.  خطوط بدنه و اِلمان‌های به کار رفته روی بدنه کاملا حساب شده هستند و حس قدرت و قابلیت آفرود را به ذهن متبادر می‌کنند.

در یک برداشت کلی باید گفت پژو ۲۰۰۸ طراحی ظاهری بی‌عیبی ندارد و در بخش هارمونی به آن انتقادات ریز و درشتی وارد است، اما با این حال توانسته‌ است از نظر جلوه‌های مدرنیته و زیبایی بصری روی مخاطب خود تاثیر بگذارد.

اما در مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر ظاهری باید گفت، خودرو کره‌ای مونتاژ داخل حتی در حد و حدود نامتوازنی‌های پژو ۲۰۰۸ هم حرف خاصی برای گفتن ندارد. کیا موتورز مدت‌هاست این نسخه از سراتو را از خط تولید کنار گذاشته است، اما کمپانی ایرانی همچنان به همان ظاهر وفادار مانده و به هیچ وجه قصد دستبرد و تغییر ندارد.سایپا سراتو از نظر ظاهری جز چراغ‌های کشیده جلو عقب که چهره‌ای اسپرت به آن بخشیده است، هیچ ارتباطی با طراحی مدرن امروزی ندارد!

بنابراین برنده قطعی مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر تیپ و قیافه! قطعا خودرویی است که توسط ایران خودرو به مشتریان کشورمان عرضه شده است.

بین سراتو و پژو 2008 کدام را انتخاب کنیم؟

اگر از علاقمندان به ظاهر پژو ۲۰۰۸ هستید و رویای سواری گرفتن از این محصول جذاب فرانسوی الاصل را در سر دارید، می‌توانید در طرح ویژه مجموعه ما برای خرید خودرو محبوبتان شرکت کنید تا در روزهای باقیمانده از سال 1402 یک معامله قسطی به یادماندنی را تجربه کنید و سال جدید را با یک خودرو لوکس، مدرن و جدید آغاز کنید.

برای اطلاع از جزئیات طرح‌های فروش قسطی  پژو ۲۰۰۸ از آرشا خودرو و نیز استعلام قیمت روز این خودرو در ساعات کاری با مراکز فروش ما تماس بگیرید.

 

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر طراحی داخلی

در مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال به بخش طراحی داخلی می‌پردازیم. اگر بدون هیچ پیش زمینه ذهنی درب پژو ۲۰۰۸ را باز کنید احتمالا یکی از این دو نوع واکنش کاملا متناقض را خواهید داشت! یا از این همه ساختار شکنی و چینش عجیب کابین متعجب خواهید شد و آن را نمی‌پسندید، یا عاشق این سبک از طراحی خلاقانه و بی‌سابقه خواهید شد! پشت فرمان پژو ۲۰۰۸ که بنشینید با غربیلکی مواجه می‌شوید که از حد تصور شما قدری کوچکتر است!

در عوض پنل‌های دور موتور و کیلومترشمار به شکل برجسته روبروی شما سر برآورده‌اند! یا از این چینش بر خلاف عادت بدتان می‌آید و دوست دارید همه چیز مطابق آنچه تا کنون دیده‌اید باشد، یا غرق در کابین مدرن پژو ۲۰۰۸ خواهید شد. همان پنجره‌های جانبی کشیده که در بخش مشخصات ظاهری گفتیم برخی کارشناسان آن را ایراد پژو ۲۰۰۸ می‌دانند، اکنون نقطه قوتی است که باعث می‌شود محدوده بینایی راننده در حد قابل توجهی افزایش پیدا کند

. در ادامه مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر طراحی داخلی درباره کراس اوور فرانسوی باید گفت، متریال به کار رفته در تودری، دستگیره‌ها، داشبورد و کنسول میانی مرغوب است، این مرغوبیت را در قیاس با دیگر رقبای ۲۰۰۸ عنوان می‌کنیم.هم چنین ظرفیت کابین چه از نظر ارتفاع سقف چه جای پا برای ۵ سرنشین مناسب ارزیابی می‌شود. صندوق عقب نیز گنجایش خوبی برای حمل بار دارد.

سراتو مونتاژ سایپا کابینی ساده، کلاسیک و تا حدودی قدیمی دارد. زمانی که سراتو  با نمایشگر لمسی به بازار عرضه شد، استفاده از این آپشن در کابین خودروها هنوز رواج پیدا نکرده بود، اما اکنون نمی‌توان این نمایشگر را امتیاز منحصر به فردی برای کابین سراتو دانست.

در مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر طراحی داخلی باید گفت، سراتو از گنجایش کابین بسیار خوبی برخوردار است و در میان سدان‌های خانوادگی واقعا جادار است. فرم غربیلک فرمان بسیار قدیمی است و داشبورد نیز طراحی ساده و تختی دارد.

علاوه بر اینکه هیچ جلوه چشم‌نواز و مدرنی در کابین سراتو به چشمتان نمی‌خورد، متریال به کار رفته در خودرو مونتاژ سایپا و رنگ بسیار تیره این پلاستیک خشک نیز دست به دست دیگر عوامل می‌دهد تا کابین سراتو بازنده رقابت با رقیب فرانسوی‌اش باشد!

اگر به دنبال بهترین طرح برای خرید اقساطی سایپا سراتو آپشنال هستید، ما در آرشا خودرو با ایجاد بستری مناسب همراه با شروط تحویل فوری، اقساط بلند مدت و ثبت سند به نام خریدار، در کنار شما هستیم تا بتوانید لذت نشستن پشت فرمان خودرو محبوبتان را تجربه کنید. برای ثبت نام در طرح خرید سراتو با ما تماس بگیرید.

 

مقایسه تخصصی پژو 2008 و کیا سراتو آپشنال در بخش فنی

درباره مقایسه تخصصی پژو 2008 و کیا سراتو آپشنال در بخش فنی باید گفت، پژو ۲۰۰۸ از نظر فنی واقعا خودرو فوق العاده‌ای است! این خودرو مجهز به یک پیشرانه THP با حجم ۱.۶ لیتر است که می‌تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند.

پژو ۲۰۰۸ با وزن ۱۲۸۰ کیلوگرمی‌اش فقط ۸.۲ ثانیه زمان لازم دارد تا بتواند به حداکثر سرعت   ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت برسد! بنابراین پژو ۲۰۰۸ از نظر شتاب و سرعت یکی از بی‌نظیرترین خودروها موجود در جاده‌های کشورمان است.این کراس اوور فرانسوی مجهز به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک است و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن صدی ۶.۷ لیتر اعلام شده است که در زمره خودروهایی با مصرف سوخت منطقی قرار می‌گیرد.

مقایسه تخصصی سراتو با پژو 2008

اگر قصد خرید  اقساطی پژو ۲۰۰۸ را دارید، کافی است مدارک هویتی، شغلی و سکونتی خود را آماده کنید تا با حداقل پیش پرداخت بتوانید در طرح فروش قسطی این خودرو شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آرشا خودرو تماس حاصل نمایید.

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال در بخش فنی به ما می‌گوید که سدان کره‌ای سایپا دارای یک پیشرانه با حجم ۲ لیتر است که می‌تواند ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. سراتو با وزن ۱۳۱۰ کیلوگرمی‌اش در  ۱۰.۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۹ لیتر است.

از نظر فنی نمی‌توان با قطعیت گفت کدام خودرو برای شما بهتر است، زیرا همه چیز به تجربه کاربری مالکان برمی‌گردد، اما به طور کلی امکانات فنی پژو ۲۰۰۸ نسبت به خودرویی که سایپا مونتاژ کرده است بهتر ارزیابی می‌شود.

تجربه رانندگی نیز از سواری نرم و بی صدای شیر فرانسوی حکایت دارد، با این وجود چه قصد خرید قسطی پژو ۲۰۰۸ را دارید چه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی سراتو سایپا آپشنال، می‌توانید از طریق آرشا خودرو اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی پیش از خرید با ما تماس بگیرید.

مشخصات پژو2008 سایپا سراتو اپشنال
حجم موتور 1598CC 1998CC
قدرت موتور 163 اسب بخار در 6000 دور 156 اسب بخار در 6200 دور
تعداد سیلندر/سوپاپ 4/16 4/16
جعبه دنده 6 سرعته اتومات 6 سرعته اتومات
شتاب صفر تا صد(ثانیه) 8.3 10.5 ثانیه
ماکزیمم سرعت KM/H ۲۱۷ 190
مصرف سوخت ترکیبی لیتر 6.7 7.7
حجم باک 50 لیتر 52 لیتر

مقایسه پژو 2008 با سراتو آپشنال از نظر ایمنی

با مقایسه پژو ۲۰۰۸ با سراتو آپشنال در بخش امکانات ایمنی باید گفت، عضو جدید خانواده پژو دارای تجهیزاتی مانند

ABS – ESP – EBA – HAC و شش کیسه هوا شامل سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای و جانبی است. همچنین استاندارد امنیت محصول کمپانی فرانسوی پژو دارای پنج ستاره از موسسه یوروانکپ است. تجربه سواری و تست تصادف پژو ۲۰۰۸ هم خبر از استحکام بدنه و کنترل و پایداری مطلوب این خودرو می‌دهد.

درباره  سراتو باید استناد کرد به همان اخباری که از محصول کمپانی کیا منتشر شد. این سدان در سال 2010 به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودرو‌ها معرفی شد و ۵ ستاره ایمنی خود را از موسسه IIHS  کسب کرده است.

سراتو مونتاژ سایپا اگرچه بسیاری از امکانات نسخه اصلی را ندارد و حتی در نسخه آپشنال فاقد شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایدای و سیستم اعلام فشار باد تایرهاست، اما ستون‌های مقاوم، بدنه محکم و سقف ایمن همچنان سایپا سراتو آپشنال را از نظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار می‌دهد.

با مقایسه تخصصی پژو 2008 و کیا سراتو آپشنال از نظر ایمنی، نتیجه می‌گیریم که هر دو خودرو از نظر ایمنی در شرایط مطلوبی قرار دارند، اما متاسفانه مهندسان سایپا با هدف پایین آوردن قیمت نهایی سراتو، برخی از امکانات این خودرو را  حذف کرده‌اند.

اگر به غیر از ایمنی، تجهیزات ایمنی هم برایتان مهم است، به سراغ عضو لوکس خانواده ایران خودرو بروید. امکان خرید قسطی پژو ۲۰۰۸ و سراتو سایپا هم اکنون از سوی آرشا خودرو فراهم شده است. برای اطلاع از جزییات طرح‌های فروش اقساطی این خودروهای لوکس و مدرن، با مراکز فروش ما تماس بگیرید.

مقایسه پژو ۲۰۰۸ با سراتو آپشنال از نظر امکانات رفاهی

از نظر امکانات رفاهی در مقایسه پژو ۲۰۰۸ با سراتو آپشنال باید گفت، پژو ۲۰۰۸ پر از امکانات رفاهی متعدد است. امکاناتی که سواری را هم برای راننده و هم دیگر سرنشینان لذت بخش خواهد کرد.

در کیا سراتو اتفاق خاصی رقم نخورده است، کیا در سراتو همان راهی را رفته است که پیش از این نیز رفته بود، سایپا بسیاری از همین امکانات را با بهانه پایین آوردن قیمت تمام شده خودرو کم کرده است و با این حال هم چنان قصد دارد به تکرار مکررات ادامه بدهد. به طور کلی اگر عاشق امکانات رفاهی متعدد هستید، پژو ۲۰۰۸ را انتخاب کنید.

پژو 2008 بهتر است یا سراتو؟

ما در این مطلب تلاش کردیم با مقایسه پژو ۲۰۰۸ با سراتو آپشنال، دو خودرو که در یک محدوده قیمتی واقع شده‌اند به شما برای تصمیم گیری نهایی خرید یکی از این دو کمک کنیم.

چه از علاقمندان به کراس‌اوور کامپکت تک ‌دیفرانسیل محصول کمپانی پژو فرانسه هستید و چه سایپا سراتو آپشنال را به عنوان یک سدان لوکس خانوادگی می‌پسندید، ما در آرشا خودرو بهترین شرایط برای تحقق رویاهای شما را فراهم کرده‌ایم. کافی است با ما تماس بگیرید تا از جزئیات طرح مطلع شوید و برای خرید ماشین مورد نظرتان ثبت نام کنید.

ما با مزایایی مانند تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت و ارائه مشاوره رایگان پیش از خرید طرح‌های فروش اقساطی سراتو سایپا و پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو را برای شما در نظر گرفته‌ایم. با توجه به محدود بودن خودروهای موجود، چنانچه قصد خرید دارید، هم اکنون اقدام کنید.

 

سوالات متداول:

بین پژو 2008 و سراتو آپشنال، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم پژو 2008 و سراتو آپشنال دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو پژو 2008 و سراتو آپشنال در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب پژو 2008 و سراتو آپشنال شوید.

 

ثبت دیدگاه