شنبه تا پنجشنبه : ساعت 9 الی 18
با ما تماس بگیرید 02148000998

آخرین اخبار

مقایسه 207 با کوییک
مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک

خانواده شیرهای فرانسوی را نمی‌توان دوست نداشت. پژوها چندین دهه است که در جاده‌های کشور ما جولان می‌دهند و اکنون دیگر نمی‌توان آن‌ها را میهمان نامید. پژو 207 هم یکی از اعضای خانواده همین شیرهای فرانسوی‌الاصل است که اگرچه با 207 اصلی فقط در نام مشابه است، اما در کشور ما کم، طرفدار ندارد.

از سوی دیگر سایپا که سال‌ها با پرفروش‌ترین خودرو کشور یعنی پراید، مشتریان بسیار زیادی را به سوی خود کشاند، با تولید و عرضه کوییک، برگی دیگر از موفقیت را در کارنامه کاری خود حک کرد. ما در این مطلب که به همت تیم تولید محتوای آرشا خودرو تهیه و تنظیم شده است، قصد داریم به مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک بپردازیم.

دو خودرویی که اگرچه دو رقیب جدی از دو خودروساز بزرگ ایرانی محسوب می‌شوند، اما شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هم دارند که بررسی دقیق‌ آن‌ها می‌تواند در جهت رفع تردید شما برای انتخاب یکی از این دو خودرو و اتخاذ تصمیم نهایی، تعیین‌کننده باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک

مقدمه‌ای بر پژو 207 و سایپا کوییک

برای اینکه تصمیم قطعی بگیریم که 207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک بخریم بد نیست ابتدا به معرفی دو خودرو بپردازیم. اجازه بدهید رسم بزرگ‌تر کوچکتری را به‌جا بیاوریم و نخست سراغ عضو خاندان پژو برویم. 207ی که ما در ایران می‌شناسیم، با 207ی که به اروپا عرضه شد، متفاوت است.

207 ما، نسخه فیس لیفت 206 دوست‌داشتنی خودمان است. خودرویی که از بدو ورودش به ایران نظرها را به خود جلب کرد و دل‌های بسیاری را با خود همراه ساخت و هنوز هم ظاهر و هماهنگی منحصربه‌فرد ایمنی، مشخصات فنی و بدنه‌اش الهام‌بخش تولید و ساخت بسیاری از خودروهای وطنی است.

قبل از اینکه به‌صورت اختصاصی وارد مبحث مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک شویم، خوب است بدانید 207 عرضه شده توسط ایران خودرو با عنوان 207i شناخته می‌شود. علت این نامگذاری این است که پژو در سال 2007 میلادی 207 خود را وارد بازار کرد. چند سال بعد ایران خودرو 207 را روی خط تولید برد، اما به شیوه‌ای که خودش می‌خواست!

بنابراین ظاهر 207 را حفظ کرد، ولی پیشرانه‌ای که در کالبد 207 کار گذاشت، همان پیشرانه 206 بود. بااین‌وجود از 207 هم مانند دیگر تولیداتی که پیشوند پژو را یدک می‌کشند استقبال خوبی به‌عمل آمد و اگرچه چند سال تولید آن به‌علت اوج گرفتن تحریم‌ها متوقف شد، اما مجددا روی خط تولید اولین و بزرگترین کمپانی خودروساز ایرانی قرار گرفت.

خبر خوب اینکه اگر قصد شرکت در طرح‌های  فروش اقساطی 207 را دارید، این امکان از سوی آرشا خودرو برای شما فراهم شده است. در معامله با مجموعه ما می‌توانید از مزایای متعددی مانند خرید خودرو قسطی با حداقل پیش پرداخت، اقساط بلند مدت، قیمت منصفانه، مشاوره رایگان پیش از خرید و تحویل فوری بهره‌مند شوید. 02148000998

پیش از اینکه به ادامه مقاله مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک بپردازیم، خوب است به این سوال که ممکن است برای برخی از مخاطبان پیش آمده باشد هم پاسخ دهیم که در مقایسه 206 و 207 کدام پژو ارزش خرید بیشتری دارد؟! بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزیم!

207 همان ۲۰۶ است که اندکی بزک شده! حال چرا باید بابت بزک بیشتر چند میلیون تومان اضافه‌تر بپردازید؟! تنها دلیل شما می‌تواند این باشد که به دنبال خودرویی مدرن‌تر از ۲۰۶ باشید، اما باید بسنجید این مدرن‌تر بودن ارزش این اختلاف قیمتی را دارد یا خیر. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه ماشینی سوار شوید.

در ادامه مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک باید سراغ ارائه معرفی‌نامه‌ای از هاچبک جذاب دومین شرکت ایرانی تولیدکننده خودرو برویم. کوئیک از اواسط دهه 90 شمسی رونمایی شد و  تا کنون سه تیپ متفاوت از آن شامل:

  • کوییک دنده‌ای
  • کوییک اس
  • و کوییک آر یا کوییک دو رنگ

به بازار معرفی شده است. نکته جالب اینکه این سه مدل از نظر فنی تفاوت فاحشی با هم ندارند و تنها وجه تمایز آن‌ها، امکانات رفاهی است. کوئیک باوجود این‌که به مذاق مشتری ایرانی بسیار خوش نشسته است، اما نسخه هاچبک ساینا محسوب می‌شود، ساینا هم که معرف حضور شما هست؟! ارتقایافته تیبا دو است! از این بابت انتقادات بسیار زیادی به سایپا وارد است که با این همه سر و صدا در سال 95 کوئیک را رونمایی کرد، اما خبری از یک محصول کاملا جدید نبود.

با این‌وجود، ماحصل کار، زیبا و چشم‌نواز بود، علاوه بر زیبایی، این خودرو از امکانات فنی و رفاهی خوبی هم برخوردار شد و نتیجه اینکه با نگاهی به جدول فروش قسطی و نقدی کوییک در سالی که گذشت، به‌راحتی می‌توان میزان محبوبیت آن در بین متقاضیان خرید خودرو به‌ویژه نسل جوان را متوجه شد.

اگر به شرکت در طرح‌های فروش اقساطی کوئیک فکر می‌کنید اما تا امروز بهترین مرکز عرضه‌کننده با بهترین شرایط را پیدا نکرده‌اید، ما برای شما یک پیشنهاد ساده داریم. در تماس با مراکز فروش آرشا خودرو و گفتگو با کارشناسان مجموعه ما از شرایط عرضه قسطی این خودرو مطلع شوید و این شرایط را با شرایطی که دیگر مجموعه‌ها مطرح می‌کنند، بسنجید. تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت و خرید قسطی با حداقل پیش‌پرداخت، تنها بخشی از مزایای معامله با آرشا خودرو است.

 

مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک

برای مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک باید دو خودرو را از جنبه‌های متعددی مورد بررسی قرار دهیم. ویژگی‌های ظاهری، طراحی داخلی و مشخصات کابین، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و توان پیشرانه از جمله مواردی است که باید برای گرفتن تصمیم قطعی درباره انتخاب یکی از این دو خودرو برای خرید، درنظر گرفته شود. با ما همراه باشید تا به تفصیل دو خودرو را مورد کنکاش قرار دهیم.

 

مقایسه طراحی پژو ۲۰۷ اتوماتیک با کوییک

طراحی دو خودرو 207 و کوییک را باید به دو بخش بررسی طراحی ظاهری و بررسی طراحی داخلی تقسیم‌بندی کرد:

 

مقایسه طراحی بدنه پژو 207 با سایپا کوییک

در بخش مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر طراحی ظاهری و درباره 207 باید بگوییم اگرچه این خودرو از نظر استایل و چهره اتفاق قابل توجهی را رقم نزده است، اما در بازار خودرو کم‌تنوع ایران، موفق شده است تا عرض اندام کند. ظاهر تخم مرغی این هاچبک یادگار برادر بزرگترش 206 است.

مهم‌ترین تفاوت 207 با 206 در چراغ‌های برآمده آن است. چراغ‌هایی که اگر در خیابان در آینه‌بغل ماشینتان آن را دیده باشید، شبیه چشم‌های قورباغه، درشت به‌نظر می‌رسند و برخی کارشناسان آن را عامل قوت و برخی عامل ضعف طراحی این خودرو می‌دانند.

طرفداران این چشم‌های قلمبه معتقدند، آن‌چه جوانان را به سمت و سوی شرکت در طرح‌های فروش اقساطی 207 سوق می‌دهد، همین چراغ‌های حجیم و بدنه تخم مرغی است، اما منتقدان معتقدند این چراغ‌ها با این ابعاد به تن تخم مرغی و کلاسیک 206 خوش ننشسته است. البته واقعا هم مشخص نیست که حق با کدام طیف است، زیرا استقبال از این هاچبک در شرایطی رقم خورده است که رقیب قدری برای آن وجود ندارد.

 

برای مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک در بخش طراحی ظاهری و درباره محصول جذاب سایپا باید بگوییم که کمپانی، این کراس هاچبک را به‌سبب علاقمندی بسیار زیاد مشتریان ایرانی از کراس اوورها تولید و عرضه کرده است. همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم، کوییک ارتقا یافته ساینا است، این شباهت در نمای روبرویی دو خودرو کاملا مشهود است، البته طراحان سایپا در سپر و جلوپنجره کوییک تحولاتی ایجاد کرده‌اند.

در نمای جانبی، کوییک ارتقایافته تیبا 2 است، اینکه می‌گوییم ارتقایافته، یعنی طراحان دومین کمپانی خودروساز ایرانی المان‌هایی را به بدنه تیبا 2 اضافه کرده‌اند و تحولاتی ایجاد کرده‌اند تا بتوانند روی خودرو جدید نام کوییک بگذارند. اگرچه اشاره کردیم که مهندسان سایپا کوییک را به‌شکل یک کراس هاچبک طراحی کرده‌اند، اما شاهد هیچ‌گونه افزایش ارتفاع این خودرو نسبت به اسلاف آن یعنی تیبا و ساینا نیستیم.

درباره مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر نمای ظاهری و مشخصا درباره نمای عقب کراس هاچبک کوییک باید بگوییم که طراحان به صورت تلفیقی از نمای عقب تیبا دو و BMW X1 الهام گرفته‌اند.

با مطالعه این بخش اگر قرار باشد تصمیم بگیرید که از نظر ظاهری، کدام یک زیباترند؟! 207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک، باید بگوییم که انتخاب یک خودرو بر اساس ظاهر کاملا سلیقه‌ای است و ممکن است با توجه به سن و سال و جنسیت خریدار متغیر باشد. بااین‌حال هر دو هاچبک، رضایت نسبی کاربران را درباره چهره خود کسب می‌کنند و از زیباترین خودروهای حال حاضر کشور محسوب می‌شوند.

207 یادآور 206 است و موفقیتی که ایران خودرو با 206 کسب کرده است را کمتر کمپانی شاید در جهان تجربه کرده باشد! از این نظر که یک خودرو که متعلق به چند دهه قبل است هنوز نزد نسل جوان طرفدار دارد، به‌گونه‌ای که نسخه‌های فیس لیفت از آن ساخته و عرضه می‌شود.

در سوی دیگر کوییک قرار دارد که با طراحی اسپرت، مدرن و جوان‌پسند خود بخش قابل توجهی از خودروهای موجود در خیابان‌های کشور را به خود اختصاص داده است. بنابراین اگر تنها آیتم تعیین‌کننده برای اینکه کدام یک را بخرید، 207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک، مشخصات ظاهری دو خودرو است، بهتر است به ندای قلب و سلیقه‌تان توجه کنید.

 

مقایسه طراحی کابین پژو 207 و سایپا کوییک

درباره مقایسه طراحی پژو ۲۰۷ اتوماتیک با کوییک اینک زمان آن رسیده است که دو خودرو را از نظر طراحی کابین بررسی کنیم. همان‌قدر که ظاهر 207 برای مشتریان جذاب است، کابین هم می‌تواند به‌طور نسبی رضایت آن‌ها را به‌دست آورد. اگر از علاقمندان به ظاهر تخم مرغی 206 و 207 باشید، شما با باز کردن درب این اتومبیل با کابینی مواجه می‌شوید که اگرچه در قیاس با خودروهای هم‌رده خارجی، لوکس و لاکچری به‌نظر نمی‌رسد، اما راضی‌کننده است.

نباید فراموش کنید که 207، فیس لیفت 206 است و خودرویی که بیش از دو دهه است در حال تولید و عرضه است، نمی‌تواند همپای محصولات روز از طراحی مدرن برخوردار باشد. بنابراین همان‌طور که بیان کردیم اگر از دلدادگان به هاچبک‌های تخم مرغی فرانسوی الاصل هستید،  این کابین می‌تواند برای شما قابل پذیرش باشد.

کما اینکه آمپرها و کنسول میانی همچنان شاکله سنتی خود را حفظ کرده‌اند. البته وجود سیستم مالتی مدیا، نمایشگر لمسی 7 اینچی، جعبه دنده اتومات و کلیدهای کنترل روی فرمان می‌توانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

 

کوییک بهتر است یا 207

درباره مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر طراحی داخلی درباره کوییک لازم است این نکته را یادآوری کنیم که این هاچبک کراس، ارتقایافته ساینا است، ساینا ارتقایافته تیبا و تیبا هم قرار بود جایگزین پراید شود. پراید که روزی پرفروش‌ترین خودرو ایرانی بوده است، معرف حضور تک تک شما مخاطبان گرامی هست.

با این مقدمه باید خدمت شما عرض کنیم که انتظار طراحی خارق‌العاده‌ای را از طراحان سایپا در بخش کابین کوییک نداشته باشید. بااین‌وجود این به این معنی نیست که شاهد کابین پراید در دل کوییک خواهید بود، المان‌ها و تجهیزات مدرنی مانند فرمان مدرن، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک، صفحه نمایش یا روکش چرم را در کابین کوییک مشاهده خواهید کرد، اما مساله این است که سایپا همواره تلاش می‌کند قید یک سری چیزها را بزند، تا هزینه تمام شده خودرو را پایین بیاورد و این‌بار هم به‌سراغ متریال نامرغوب برای کابین کوییک رفته است.

در مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک و درباره ظرفیت کابین باید بگوییم در 207 شاهد همان کابین 206 هستیم. بنابراین این خودرو برای خانواده‌های کم جمعیت سه نفره مناسب است و افراد بزرگسال در مسافت‌های طولانی به‌علت کم بودن جای پا یا انحنای پشت خودرو و کم بودن ارتفاع سقف، ممکن است اذیت شوند. کابین کوییک هم برخلاف نمای ظاهری این خودرو چندان بزرگ نیست و همچنان برای خانواده‌های متوسط مناسب ارزیابی می‌شود.

در جمع‌بندی ابن بخش و برای نتیجه‌گیری این موضوع که در بخش طراحی داخلی کدام یک بهتر است: 207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک؟! باید بگوییم که اگرچه هر دو خودرو ظرفیت تقریبا برابری برای سرنشینان دارند و هر دو در بخش کابین وامدار اسلاف خود هستند، اما باید اعتراف کنیم که جنس متریال به کار رفته در داخل 207 بهتر از کوییک سایپاست و نحوه چینش و طراحی تجهیزات و المان‌ها در دل  پژو 207 از هارمونی بهتری برخوردار است. بنابراین با اختلاف جزیی، برنده رقابت در این بخش، عضو خاندان پژو فرانسوی است.

 

مقایسه تجهیزات و امکانات 207 اتوماتیک و سایپا کوییک

اکنون وقت آن رسیده است تا به مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر امکانات رفاهی بپردازیم.  ابتدا به سراغ هاچبک جذاب ایران خودرو می‌رویم. امکانات رفاهی 207 را می‌توانیم اینگونه بیان کنیم:

  • سيستم مالتی مديا با قابلیت خواندن DVD
  • دارای پورت USB
  • مجهز به GPS
  • صفحه نمايش 7 اینچی لمسی
  • بلندگو درهاي جلو و عقب
  • تيوتر صوتي جلو
  • دارای بلوتوث
  • فرمان هیدرولیكی
  • كلیدهای كنترل روی غربیلک فرمان
  • چراغ مه‌شكن جلو و عقب
  • قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
  • چراغ جدید عقب
  • مجهز به چراغ روز
  • آینه‌های جانبی برقی راهنمادار
  • شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
  • ایموبیلایزر
  • قفل مركزی با ریموت
  • رینگ 14 اینچ آلومینیومی
  • صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم4جهته به‌صورت دستی
  • پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم

 

مقایسه تجهیزات در کوییک و 207

برای مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر امکانات رفاهی باید آپشن‌های کراس هاچبک سایپا را نیز بررسی کنیم. از آنجایی که کوییک تا کنون در سه تیپ متفاوت و تکمیلی ساخته و عرضه شده است، به بیان امکانات نسخه فول آپشن این خودرو می‌پردازیم:

  • گرم‌کن شیشه‌ عقب
  • مجهز به سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • دارای سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)
  • قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای km/h 10
  • نشانگر باز بودن درب‌ها
  • مجهز به سیستم ضد سرقت Immoblizer
  • مجهز به صندلی برقی برای راننده
  • صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو
  • دارای سیستم استارت دکمه‌ای
  • نشانگر وضعیت دنده
  • کامپیوتر سفری
  • نمایش دمای محیط بیرون
  • سوییچ تاشو
  • سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ
  • فرمان برقی
  • سیستم تهویه مطبوع نیمه اتومات
  • آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
  • دارای چراغ‌های روشنایی در روز
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • برف پاک کن عقب
  • چراغ‌های همراهی تا درب منزل
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • سیستم صوتی با پورت USB
  • سیستم کنترل صوتی روی فرمان
  • مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب
  • مجهز به مسیریاب (Navigation)
  • مجهز به Bluetooth
  • دارای دوربین دید عقب

تفاوت های 207 و کوییک

اگر ملاک شما برای اینکه  207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک بخرید، امکانات رفاهی است، باید بدانید که کراس هاچبک تولید سایپا خودرویی آپشنال‌تر از 207 ایران خودرو محسوب می‌شود. چنانچه قصد شرکت در طرح‌های فروش اقساطی سایپا را دارید تا یکی از مدل‌های کوییک را به خانه ببرید، ساینا بخرید یا شاید پشت رکاب شاهین بنشینید، می‌توانید روی آرشا خودرو حساب کنید.

مجموعه ما با شرایطی شگفت‌انگیز اقدام به عرضه محصولات اقتصادی دومین خودروساز بزرگ کشور کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت‌نام در طرح‌های فروش قسطی خودرو با کارشناسان ما ارتباط  بگیرید.

 

مقایسه ایمنی پژو ۲۰۷ اتوماتیک در برابر سایپا کوییک

یکی از مهم‌ترین وجوه مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک بررسی دو خودرو از نظر برخورداری از امکانات و تجهیزات ایمنی است. هر چقدر که یک خودرو از نظر ظاهری لوکس و مدرن باشد، کابین زیبا و به‌روزی داشته باشد، غرق در امکانات رفاهی باشد و آپشن‌های متعددی در اختیار مالک خود بگذارد، اگر نتواند حافظ جان و مال راننده و سرنشینان باشد، ارزش خرید نخواهد داشت. تجهیزات ایمنی 207 شامل موارد زیر است:

  • دو کیسه هوا
  • سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA
  • ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده و ترمز عقب ديسكي توپر
  • كروز كنترل
  • كمربندهای ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • كمربند سرنشینان عقب 3 نقطه‌ای
  • صندلی عقب مجهز به ایزوفیكس
  • سنسور دنده عقب
  • دوربین دنده عقب

در مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر ایمنی، تجهیزات امنیتی کوییک فول آپشن شامل موارد زیر است:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • کروز کنترل یا محدود کننده سرعت
  • قفل مرکزی
  • مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD
  • طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده
  • سیستم کمکی ترمز BAS
  • صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix)
  • قفل ایمنی کودک برای درب‌های عقب
  • کمربند ۳ نقطه‌ای
  • باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف
  • هشدار صوتی محدودکننده سرعت
  • سنسور پارک دنده عقب
  • سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)
  • کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع

اگرچه کوییک امکانات ایمنی بیشتری دارد، اما 207 نسخه فیس لیفت 206ی است که موفق شده است 4 ستاره ایمنی کسب کند. بااین‌حال ستاره‌های ایمنی 206 متعلق به چندین سال پیش است و تحقیقات نشان داده که کوییک، ایمنی بیشتری نسبت به تیبا و ساینا دارد. درباره اینکه   207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک کدام یک ایمن‌تر هستند، شاید بد نباشد اگر بیان کنیم هر دو خودرو در یک سطح قرار می‌گیرند و این رقابت، برنده قطعی ندارد.

 

مقایسه جنبه‌های فنی پژو 207 با سایپا کوییک

یکی از تعیین‌کننده‌ترین مولفه‌ها برای ترجیح دادن یک خودرو بر دیگری، جنبه‌های فنی است. در مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک از نظر فنی درباره 207 باید بگوییم که این خودرو مجهز به یک موتور تیوفایو 1.6 لیتری است که 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. این موتور قادر است 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. پژو ۲۰۷ در 12.5 ثانیه به شتاب صفر تا صدی می‌رسد و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر بر ساعت است.

مقایسه جنبه‌ فنی مختلف 207 و کوییک

در آن سو کوییک با یک پیشرانه 1.5 لیتری با 4 سیلندر و 8 سوپاپ قادر است تا 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. شتاب صفر تا صدی این خودرو ۱۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

نتیجه‌گیری این بخش حاکی از این است که اگر قصد دارید    207 اتوماتیک یا سایپا کوئیک بخرید و قدرت موتور و شتاب و سرعت برایتان مهم است، باید به سراغ ۲۰۷ بروید.

 

مقایسه آلایندگی و مصرف سوخت

میزان مصرف سوخت ترکیبی ۲۰۷ را صدی ۷.۱ لیتر ثبت کرده‌اند و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۴ است. در آن سو کوییک در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند و دارای استاندارد آلایندگی مشابه است. بنابراین باید گفت در مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک در بخش استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند.

 

بررسی و مقایسه قیمت پژو 207 با سایپا کوییک

اگرچه تفاوت قیمت دو خودرو تا همین یکی دو ماه پیش هم کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود، اما با توجه به نوسان اخیر قیمت‌ها، پژو ۲۰۷ بسیار گران‌تر از کوییک در بازار معامله می‌شود. بنابراین باید گفت از نظر قیمتی کوییک خودرویی مقرون‌به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود.

بین 207 و کوییک کدام را انتخاب کنیم؟

جدول مقایسه مشخصات دو خودرو

پژو ۲۰۷ سایپا کوییک
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ
قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
گیربکس دستی ۵ سرعته ۵ سرعته
گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته CVT
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر (ترکیبی) ۷.۲ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۴۱ لیتر
طول ۳.۹۰ متر ۳.۹۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۴ متر ۲.۴۱ متر
وزن ۱۰۵۴ کیلوگرم ۱۰۶۵ کیلوگرم
رینگ و لاستیک R14-185 R14-185
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی کاسه‌ای

 

جمع بندی

در این مطلب به تفصیل درباره مقایسه پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوئیک مطالبی ارائه کردیم. اگر برایتان مهم است که صاحب یک خودرو با پیشرانه‌ای کم‌استهلاک، پرقدرت باتوان فنی بالا و شتاب و سرعت زیاد شوید، ۲۰۷ انتخاب مناسبی برای شماست، اما اگر خودرویی اقتصادی‌تر با امکانات رفاهی متعدد مدنظر دارید، به‌سراغ کوییک بروید. امکان خرید اقساطی هر دو خودرو از سوی آرشا خودرو برایتان فراهم شده است. برای  اطلاع از جزییات طرح‌های فروش اقساطی خودرو با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

بین پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوییک، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید هر دو خودرو را از جنبه‌های متفاوت شامل مشخصات ظاهری، تجهیزات ایمنی، مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی، بررسی کرد. در مجموع هم 207 اتوماتیک و سایپا کوییک دو مورد از خودروهای پرفروش در ایران هستند.

 

شرایط خرید اقساطی برای هر دو خودرو پژو 207 اتوماتیک و سایپا کوییک در آرشا خودرو فراهم است؟

به محض انتخاب هر کدام از این دو خودرو می‌توانید از شرایط خرید اقساطی از آرشا خودرو، از جمله عدم نیاز به ضامن و امکان پرداخت وجه پس از تحویل خودرو و البته تحویل فوری بهره ببرید. و صاحب 207 اتوماتیک و سایپا کوییک شوید.

 

ثبت دیدگاه